Toon posts:

3D-straat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een website maken waarop ik een 3d-aanzicht kan zetten van een zelf-bedachte straat met huizen op, en waarin je allerlei zaken kan aanklikken.
Het is niet mijn bedoeling om langs alle mogelijke kanten de map te bekijken, maar wel via 4 posities:(N-O-Z-W) en eventueel in te zoomen
Het probleem situeert zich momenteel op twee gebieden:
- Welke software en/of programmeertaal kan ik hier best voor gebruiken?
- Liefst heb ik dat de site gemakkelijk laad, zonder dat dus plugins geïnstalleerd moeten worden om de map te bekijken.(indien het kan!)

Alvast bedankt voor de tips

Joël Gullentops
Student informatica

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30

André

Analytics dude

Ik zou voor zoiets als Map24 gaan, dus met Java een mooie 3D applet maken. Verder vind ik dit meer een programmeer topic aangezien de site het simpele werk is en de applet het moeilijke:

W&G -> P&W

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 16:59
Kijk eens naar de mogelijkheden van Shockwave / Director.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:13
Een plaatje met imagemap met daarop aanklikbare delen kan ook.
Alleen dan heb je geen zoom functionaliteit.

let the past be the past.

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
Moeten het realistische huizen zijn, of kan Adobe Atmosphere dit ook?

Dit bijvoorbeeld.
(Vergeet niet in Rechtermuisknop ->Navigation->Gravity en Collision aan te zetten)
Andere voorbeelden:
http://www.atmospherians.com/worlds/2001

edit:
(Firefox heeft er last van, IE niet)

[ Voor 9% gewijzigd door tiepeks op 02-02-2006 17:33 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
JA mss kan Adobe Atmosphere wel de oplossing zijn.
Realistisch zoals de andere voorbeelden, moet helemaal niet. Eigenlijk wil ik een resultaat dat je perfect kan vergelijken met het uitzicht van sim city.
Afbeeldingslocatie: http://eduweb.khk.be/s5040203/sim_city.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 18:16 ]

Verwijderd

Lijkt me duidelijk: pixelen maar!

/einde zinloze reactie...

Verwijderd

Topicstarter
@ Ivy Moet ik dus afleiden uit jouw reactie dat het heel veel werk is? Het is niet de bedoeling tot dichtbij in te zoemen, zoals bovenstaande figuur(zie vorige post), is het al voldoende. En ook niet zo gedetailleerd, maar wel nog aangenaam om naar te kijken en geen hoop blokken op een groen vlak dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 18:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:46:
@ Ivy Moet ik dus afleiden uit jouw reactie dat het heel veel werk is? Het is niet de bedoeling tot dichtbij in te zoemen, zoals bovenstaande figuur(zie vorige post), is het al voldoende. En ook niet zo gedetailleerd, maar wel nog aangenaam om naar te kijken en geen hoop blokken op een groen vlak dus.
Alleen al met het voorbeeld screenshotje dat je zojuist postte denk ik dat je je wel een poosje kunt vermaken in Photoshop :) dus om antwoord te geven op je eerste vraag: ja :Y)

Verwijderd

TS, just wondering, wat wil je eigenlijk maken?

Ik heb ook ooit eens gezocht naar zoiets, maar niet echt een goed resultaat gekregen.
Pagina: 1