Domein aanvragen voor eigen server.

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
De titel is een beetje vaag maar het zit zo:

ik draai mijn eigen server. Op deze server draai ik een aantal sites, en daarvoor wil ik 2 domeinen gaan aanvragen. Zeg domein1.nl en domein2.nl.

Nu heb ik geen hosting pakket oid. nodig, want dat doe ik namelijk zelf. Alleen de nameserver van de hosting provider moet ff zeggen naar welk IP Adres hij moet gaan. Nu heb ik gelezen dat zoneedit je ook al je subdomeinen kan regelen.

Dus nu ben ik opzoek naar een domein provider die domein1.nl en domein2.nl wil hosten, en waar ik de DNS servers van zoneedit kan opgeven. Voor yourhosting.nl moet je dan weer een doorlink iets bestellen, dit kost dan 20 euro per jaar.
Nu zoek ik eigenlijk de "goedkoopste" provider. Iets van 15 euro per jaar ofzo wil ik wel uitgeven per domein. Weet iemand een provider waar dat kan?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Elke zelf respecterende hosting provider kan gewoon DNS-redirection doen. Je webserver kan dan door middel van virtual hosts (host header in IIS) er uit pikken welke request voor welk domein is

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 02-02-2006 16:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik loop nu een beetje te prutsen met apache. En daar kan je die virtual domains aanmaken.

Je moet daar alleen een specific adress opgeven. Als ik hier dan www.domein1.nl ingeef, dan is het fout. Hoe laat je de server domein1.nl dan in zijn eigen directory handelen?

------------

Volgens mij weet ik het al. Het domein bestaat natuurlijk nog niet, dus daarom doet ie het niet :P

[ Voor 19% gewijzigd door burlapp op 02-02-2006 16:52 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb verder nog nooit met Apache gewerkt,

Mijn domein heb ik bij ICMC Webhosting aangevraagd. Niet goedkoop, maar wel een handig webbased management waar je makkelijk en snel je eigen IP kan opgeven als redirector

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:46

Nss

The Dude Abides

Bij een beetje goede hoster krijg je DNS beheer er gratis bij. Ik zit zelf bij PCExtreme. Daar krijg je bij registratie domein (.nl is 10euro/jaar) gratis DNS beheer erbij. Kan je dus zelf aangeven naar welk ip adres het domein moet verwijzen. Helaas zijn er ook een hoop hosters die hier wel geld voor durven te vragen, loont dus om even rond te kijken.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 17:04
Bij TransIP beheer je alles vanuit je webinterface en betaal je minder dan 10 euro (ik dacht iets van 7,50 euro) per jaar per domein.

Verwijderd

En als je geen DNS krijgt, je kan altijd nog gebruik maken van een gratis service als xname.org.
Of gewoon je eigen DNS draaien op je ADSL lijntje, dat kan prima.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Elke fatsoenlijke ISP staat je toe om bij registratie van een domein eigen nameservers op te geven (in jouw geval die van zoneedit.) Bijvoorbeeld NXS.nl vindt dat prima (kost 12 euro per jaar per domein ex. btw). D'r zijn er vast nog wel meer (het genoemde transip bijvoorbeeld).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Bij Qdc-net kan je voor 12eu of minder een doorlink van .nl naar jou ip krijgen, met email etc.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Verwijderd

Nss schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:05:
Bij een beetje goede hoster krijg je DNS beheer er gratis bij. Ik zit zelf bij PCExtreme. Daar krijg je bij registratie domein (.nl is 10euro/jaar) gratis DNS beheer erbij. Kan je dus zelf aangeven naar welk ip adres het domein moet verwijzen. Helaas zijn er ook een hoop hosters die hier wel geld voor durven te vragen, loont dus om even rond te kijken.
Dit is dus heel anders dan naar een andere domein naam verwijzen...? Ik wil ook zoiets als de topicstarter en ik probeer nu het goedkoopste te vinden.

Bij PCExtreme is het doorstuur service en een domein naam samen 17 euro ongeveer.
Bij TransIP 12.50 euro
En bij NXS 22.50 euro
Dit allemaal voor één jaar en voor een .com domein.

Zijn er nog goedkopere alternatieven dan deze?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:07:
[...]

Dit is dus heel anders dan naar een andere domein naam verwijzen...? Ik wil ook zoiets als de topicstarter en ik probeer nu het goedkoopste te vinden.

Bij PCExtreme is het doorstuur service en een domein naam samen 17 euro ongeveer.
Bij TransIP 12.50 euro
En bij NXS 22.50 euro
Dit allemaal voor één jaar en voor een .com domein.

Zijn er nog goedkopere alternatieven dan deze?
Gewoon zelf de doorverwijzing verzorgen middels een apache virtual host (vhost) zie manual.

/dev/null

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 18:01

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

I_Stealth_I schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:58:
[...]

Gewoon zelf de doorverwijzing verzorgen middels een apache virtual host (vhost) zie manual.
Dat kan dus niet. Hij heeft geen domein aangevraagd. Hij zal eerst een dns server moeten regelen om zijn domeinen te laten wijzen naar zijn ip adres.

@burlapp: Ik host zelf mijn domein via TransIP en dat werkt uitstekend.

Koffie werkt echt!

Verwijderd

http://www.alphamegahosting.com/6/nl/

17 Euro per jaar, moet te doen zin toch..

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:43
Van TransIP heb ik goede verhalen gehoord. Zelf werk ik bij Openprovider, maar dat is niet handig, want die heeft een minimale inleg van 100 euro (kan je wel weer 10 domeinnamen van registreren). Nadeel is dat je je eigen DNS moet draaien.

Als je Linux gebruikt zou ik zelf PowerDNS installeren, en daarmee aan de slag gaan, maar ik weet niet hoeveel kennis je daarvan hebt?

Voorlopig zet ik in op TransIP

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:02

BCC

Byte.nl doet dit ook voor 20 euro per jaar per domein (Presence pakket)

Bij hun kun je zelf in hun service panel Al je DNS Settings aanpassen, wat toch wel erg nice is.

[ Voor 7% gewijzigd door BCC op 04-02-2006 12:05 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:08
http://www.webreus.nl

€ 6,49 per .nl domein per jaar en zelf te verwijzen naar waar je ook maar wilt...

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 19:11
FrenzyFreak schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:06:
http://www.webreus.nl

€ 6,49 per .nl domein per jaar en zelf te verwijzen naar waar je ook maar wilt...
+4.99 eur voor dns beheer

dus: 11,48 eur

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 19:45
http://www.transip.nl , gebruik ik zelf ook en werkt perfect. Je neemt bij hun een domein naam en er zit standaard DNS beheer bij in. .NL kost bij hun 5,99 (ex btw).

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:07
Voor .com .net .org .info .biz kun je voor 10 euro per jaar http:// joker.com gebruiken.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Hier is toch meer dan voldoende over te vinden. Daarnaast kan in princiepe elke hoster doen wat je wilt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.