Linksys slecht merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Hier schrok ik een beetje van: http://www.wirelessnederl...veys&op=results&pollID=15
Linksys is toch een van de betere merken op netwerkgebied? Ik vind het vaag dat ze op de 3e plaats van slechtste merken staan.
Graag jullie mening.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Pff, das maar een stomme poll. belangrijker zijn je eigen ervaringen. Ik heb ook zeer goede ervaringen met linksys, dus dat telt ;)

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Lekkere poll, onbekende merken hebben ook minder mensen gekocht en dus zullen er ook minder votes tegen dat merk komen. Dus met andere woorden, de uitslag slaat nergens op.

Verwijderd

Ja kijk, veel meer mensen kopen een linksys ofzo dan een Asus. Moesten asus routers evenveel verkocht worden, misschien had het dan ook zoveel stemmen.

Er staat namelijk "Welke zou jij NIETMEER kopen"

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 10:29
Hmm
als je naar een andere peiling op dezelfde website gaat staat Linksys als meest geprefereerde wireless merk
http://www.wirelessnederl...veys&op=results&pollID=14

Beetje tegenstijdige informatie dus.

This message was deleted

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt het ook zo bekijken:

Linksys wordt waarschijnlijk het meest verkocht, dus er zullen relatief gezien ook meer problemen mee zijn.

Het is net als met al die probleemtopics hier op GoT. Door alle negatieve ervaringen begin je te twijfelen aan de kwaliteit van het product. Maar wat je niet ziet, is dat er genoeg exemplaren zijn die prima werken. Alleen hoor je daar niets over omdat het gewoon doet wat het moet doen :)

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 13:07
Op dezelfde site staat LinkSys wee wel bovenaan bij "Welk merk koop jij het liefst"
Totaal waardeloze stomme poll dus ;)
edit:
brutalbasterd was eerder

[ Voor 26% gewijzigd door Sleepie op 02-02-2006 16:25 ]

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-11-2025
Het is idd een beetje vage poll.. Men kan ook denken van ik koop het niet meer want goedkoper voldoet voor mij ook...

Maar ook ik heb (zeer) goede ervaringen met linksys.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23
Mijn ervaringen met Linksys zijn zeker niet goed te noemen. Draadloos hebben de kaarten geen tot slecht bereik waar anderen het prima doen en de routers hebben eigenlijk hetzelfde. Ik zou dus niemand linksys aanraden. Dus in mijn geval hebben ze gelijk. Maar ach misschien heb ik gewoon pech gehad met mijn kaarten.

<edit>
Jeetje ben ik de enige die dit heeft?
</edit>

[ Voor 9% gewijzigd door Archie_T op 02-02-2006 16:26 ]

Verwijderd

de uitslag van Trust en Sweex geloof ik wel.... die van Linksys niet.

Maar goed, zo kan ik me herinneren dat de Palm M500 een heel laag cijfer in een recentie op een website kreeg. Wat bleek, had een of andere gefrustreerde eikel honderden negatieve recenties ingevuld (omdat het scherm in de volle zon niet zo goed leesbaar was!!). De overige recenties waren overwegend zeer positief. Zo zie je maar!

@Archie_T: ik heb de tegenovergestelde ervaring ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 16:26 ]

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
brutalbasterd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:24:
Hmm
als je naar een andere peiling op dezelfde website gaat staat Linksys als meest geprefereerde wireless merk
http://www.wirelessnederl...veys&op=results&pollID=14

Beetje tegenstijdige informatie dus.
Erg apart allemaal ja.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Produkten als de WAG54G v1 draadloos-modem-router zorgen er nou niet voor dat Linksys zich op de borst kan kloppen ...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-04 23:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De WRT54G v5 schijnt ook niet zo populair meer te zijn, omdat deze hardware versie ook nogal wat problemen kende bij de eerste serie. Daarbij functioneren 3th party firmwares ook niet meer op deze hardware versie. Door de 3th party firmware zijn de WRT54G routertjes nogal populair geworden.

Maar Linksys blijft prima spul met Cisco op de achtergrond. Linksys schijnt een redelijk support te hebben en er komen naar het schijnt regelmatig een firmware update uit waarin ook daadwerkelijk het een en ander wordt opgelost.

Zelf heb ik een WRT54G v1, waar ik absoluut geen klachten over heb, overigens gebruik ik gewoon de Linksys firmware.
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:36:
Produkten als de WAG54G v1 draadloos-modem-router zorgen er nou niet voor dat Linksys zich op de borst kan kloppen ...
Over de WAG's heb ik inderdaad ook wel eens wat meer klachten over gelezen.

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 02-02-2006 16:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04 00:19

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Bij ons (winkel) komt linksys er niet meer in

Veel problemen met wegvallende verbindingen etc (meerdere modellen)

heb bij diverse klanten nu uiteindelijk maar een draytek of zyxel product neergezet en dit functioneerd een stuk beter.

en wat support betreft, dit emailtje krijg ik al 2 maanden elke dag binnen:

Dear valued Linksys customer,

This email is to notify you that the product listed on your RMA # XXXXXXX
is on backorder. We are sorry for any inconvenience this may cause. Please be assured that your replacement product will be shipped to you as soon as it is available. You will receive an email which will include the UPS tracking number as soon as your replacement order ships.

Again, we are sorry for any inconvenience this delay may cause.

Thank you for choosing Linksys,

Linksys Customer Service Department

[ Voor 57% gewijzigd door wielhelm op 02-02-2006 16:45 ]

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 09:36
asus werd populair door de speciale firmware.

met linksys heb ik al wel een aantal problemen gehad zoals een slechte verbinding.
of steeds wegvallende verbinding.

asus heb ik goed ervaringen mee net zoals ik met belkin goede ervaringen heb.
gaat hier dan ook om de 54 mbps uitvoeringen

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Linksys is imho prima spul!
Degelijke afwerking, kwalitaitief materiaal. Op sommige reeksen krijg je lifetime warranty :)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49
wielhelm schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:42:
Bij ons (winkel) komt linksys er niet meer in

Veel problemen met wegvallende verbindingen etc (meerdere modellen)
Lijkt mij dat dat eerder door onkunde van klanten komt dan dat het aan de apparatuur zelf ligt. Ik heb laatst bij vrienden ook nog een WRT54G geïnstalleerd. Wel eerst lopen kutten in het begin omdat de buurman ook wifi had. Bleek dat ik hem op een andere bandbreedte moest zetten, anders stoorde het elkaar. Maar sindsdien werkt het perfect.

En thuis heb ik het eerste model staan. Die werkt al 2 en half jaar prima zonder gezeik. Wat mij betreft is Linksys gewoon de beste voor routers en draadloos gebeuren.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12
Het probleem van Linksys is dat, sinds het overgenomen is door Cisco, iedereen denkt dat het daardoor überspul is, terwijl het net zulke consumententroep is als bv. Asus (wat wel goede shit is btw ;)).

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-04 23:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vinnienerd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:52:
Het probleem van Linksys is dat, sinds het overgenomen is door Cisco, iedereen denkt dat het daardoor überspul is, terwijl het net zulke consumententroep is als bv. Asus (wat wel goede shit is btw ;)).
Ik heb een WRT54G v1 niet Cisco dus deze is nu 2 jaar oud en werkt uitstekend. Ik heb wel eens een ander merk Wireless router bij iemand neergezet... NOOIT MEER... ik heb absoluut geen klachtenover de Linksys die ik plaats en configureer, maar die ander (eminent) heb ik meerdere malen knallende koppijn van gehad.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39
Wannapuf schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:48:
Bleek dat ik hem op een andere bandbreedte moest zetten, anders stoorde het elkaar. Maar sindsdien werkt het perfect.
Ik hoop dat je kanaal bedoelt ipv bandbreedte ?

-

Verwijderd

Mja, dit gaat, zoals je ziet, nergens heen. Hoge bomen vangen veel wind moet je maar denken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.