Ik heb een Point Of View Geforce4 Ti4200 met een standaard koeling dmv. een klein ventilatortje. Deze maakt een ernorme herrie, hij lijkt zelfs soms aan te lopen. Als ik mijn computer op stand-by zet, zodat alleen de voeding en de CPU-fan te horen zijn, vindt ik het geluid zeer aanvaardbaar. Ik heb al eens geprobeerd om de ventilator schoon te maken door er een stofzuiger op te zetten maar dit heeft niets geholpen. Nu weet ik dat je de standaard koeler kunt vervangen door een mooie koeler van Zalman ofzo maar het probleem is dat het PCI slot direct onder de videokaart gebruikt wordt. Er is dus geen ruimte voor een grotere (en stillere) fan.
Het moederbord is een mATX dus ik heb maar 2 PCI sloten en deze zitten beide vol en ik wil die kaarten niet kwijt.
Is er een optie om de kaart stiller te krijgen? Kan ik de standaard fan eraf halen, of warmt de kaart dan teveel op? Ik draai dual-monitor met de kaart maar ik speel amper videospelletjes. Kan ik smeerolie gebruiken om de fan weer iets soepeler te laten draaien?
Ik heb geen extra case-fans in de kast.
Voeding is een Huntkey met een 120mm fan.
Het moederbord is een mATX dus ik heb maar 2 PCI sloten en deze zitten beide vol en ik wil die kaarten niet kwijt.
Is er een optie om de kaart stiller te krijgen? Kan ik de standaard fan eraf halen, of warmt de kaart dan teveel op? Ik draai dual-monitor met de kaart maar ik speel amper videospelletjes. Kan ik smeerolie gebruiken om de fan weer iets soepeler te laten draaien?
Ik heb geen extra case-fans in de kast.
Voeding is een Huntkey met een 120mm fan.
Evolutionair Geneticus