[PHP]Verp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Ik ben bezig met systeem voor mailen (via smtp server) en wil ook de bounces kunnen opvangen en verwerken.

Ik wil hiervoor VERP gebruiken, omdat dat de beste manier hiervoor schijnt te zijnt.

Ik vond info hierover in onderstaande topics
[rml][ email] bounced mails detecteren[/rml]
[rml][ php] massamail en dan bounces goed verwerken[/rml]

Alleen is het me niet duidedlijk hoe ik het nu moet implementeren. Ik kon ook op google niet vinden hoe ik het moet implementeren. Moet ik nou gewoon een header toevoegen of iets meegeven als ik verstuur?

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
*schopje geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als ik op google naar verp zoek staat in de eerste link al op zijn duidelijks uitgelegd hoe VERP werkt. In principe is het heel simpel. Het from adres pas je zo aan dat daarin het email adres voorkomt van degene waar je het naartoe stuurt. Dat is natuurlijk enorm simpel te doen. De bottleneck in de implementatie zit hem eerder in het weer goed terug kunnern krijgen van die mailtjes. Dat is echter een mailserver configuratie iets en heeft helemaal niks met php te maken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Maar dit wordt gedaan op een shared hosting en wil gebruik maken van smtp.
Is het dan niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zou natuurlijk zelf eens even http://cr.yp.to/proto/verp.txt door kunnen lezen om te kijken hoe het werkt (het is maar 1 A4-tje) en vervolgens bij je hoster uit gaan zoeken wat wel en niet mogelijk is mbt ontvangende email adressen. Hoe moeten we hier nu weten wat bij jouw hoster mogelijk is?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Janoz schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:55:
Je zou natuurlijk zelf eens even http://cr.yp.to/proto/verp.txt door kunnen lezen om te kijken hoe het werkt (het is maar 1 A4-tje) en vervolgens bij je hoster uit gaan zoeken wat wel en niet mogelijk is mbt ontvangende email adressen. Hoe moeten we hier nu weten wat bij jouw hoster mogelijk is?
Dat heb ik ook doorgelezen. Ik vroeg me meer gewoon af of het mogelijk was om via smtp te doen zonder afhankelijk te zijn van hosting en hun mogelijkheden mbt instellen van de mailserver

Pagina: 1