Toon posts:

[SCRIPT] om hl2.exe automatish op low te zetten [2]

Pagina: 1
Acties:
  • 835 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[rml][ SCRIPT] om hl2.exe automatish op low te zetten[/rml]

oude bericht----------------------------------

[rml]41738952 in "[ PC] Counter-Strike: Source - Deel 8"[/rml]
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:21:
Ik heb net gister halflive-2 met counterstrike source gekocht. Maar nu zit ik met een probleem, ik heb een ping van tussen de 100 en 200. Dit speelt natuurlijk niet lekker. Ik heb het probleem bij andere spellen niet, bij call of duty 2 heb ik gewoon een normale ping van rond de 30. mijn vraag is dus hoe kan ik weer een normale ping krijgen? Moet ik poorten open zetten? Moet ik iets van max_ping 30 ofzo instellen in de concole/config files? (Ik heb het probleem ook bij halflive 2: deatmatch.)

Ik heb nog nooit eerder met "Steam" gewerkt dus ik weet niet wat er fout is of wat ik nog moet instellen! 8)7

PS: Ik heb een Tiscali special met telefonie 4MBIT abonoment bij Tiscali.
de oplossing was: (en heb ik al 1 maand mee gewerkt)

[rml]Stoffa in "[ PC] Counter-Strike: Source - Deel 8"[/rml]
Stoffa schreef op maandag 19 december 2005 @ 00:43:
Ik had vroeger ook een dergelijk ping probleem met zowel CSS and Half Life 2 DM...voor mij was de oplossing:

Game starten, alt+tab, Ctrl+alt+del, priority van HL2.exe op LOW zetten.

Dat was nodig met mn vorige kpn adsl connectie, nu heb ik Versatel en die doet t standaard goed.

Probeer t eens, baat t niet dan schaadt t niet.
Ik zit al een tijdje met dit probleem en word er gek van om steeds ctrl+alt+delete te klikken om het proces hl2.exe op low te zetten. Soms krijg je paars water/models verkeerd etc. etc.

Nu zoek ik hier dus een script voor, die dit automatish voor mij doet, dus als ik counterstrike source opstart dat mijn proces hl2.exe automatisch op low gezet word. Is dit mogelijk?

---------------------------------------------------------------- einde oude bericht

Ik post het topic nu opnieuw(dit keer wel in het goede subforum), omdat hij al aardig snel gesloten was, en de 2 oplossingen die gegeven werden bij mij niet hielpen.

Het probleem is dat als je op hl2.exe klikt counterstrike source niet opstart.Je krijgt dan een error te zien:
hl2.exe has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.
dit gebeurt ook al als je geen /low achter de snelkoppeling zet. nu heb ik dan maar gewoon /low achter de snelkoppeling van counterstrike source gezet. deze verwijst naar:
"C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe" -applaunch 240 /LOW
Dit is dus niet hl2.exe , daarom werkt deze manier ook niet. En ik kan ook niet achter hl2.exe /low zetten omdat het geen snelkoppeling is.

Iemand een andere oplossing?

offtopic:
@ moderater die mijn vorrige topc had gesloten:

IKan dit topic astubliefd wel open blijven? het probleem licht wat complexer als wat je in eerste instantie dacht:)

edit: uhm, de quotes vallen weg:) Zal ze even opnieuw kopieren plakken:)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 15:27 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:26

FlipFluitketel

Frontpage Admin
1. Topic staat eigenlijk nog niet in het juiste forum (WOS is voor Windows Operating System problemen, HL2 is geen OS en dus hoort het topic eigenlijk in Spielerij - Problemen & Vragen
2. Kicken binnen 24u is niet gewenst/toegestaan
3. Al gekeken op de site van steam/halflife 2?

[ Voor 26% gewijzigd door FlipFluitketel op 03-02-2006 09:16 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

uhm als ik het zo lees is hij jiust uit Spielerij :X programming en webscripting geschopt omdat deze vraag daar niet thuis hoort.
klopt ergens ook wel, ja het gaat om een spel, maar is meer een probleem van het OS(windows in dit geval) dus hij hoort hier te staan.(zegt de mod overigens ook in het eerste linkje ;))

[ Voor 7% gewijzigd door GravGunner op 03-02-2006 10:42 ]

target assimilated

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-03 15:23

Hmail

Doet ook maar wat.

Wat je dus moet doen is uit gaan vinden hoe Steam hl2.exe aanroept. Die zal daar vast het 1 en ander aan parameters voor gebruiken. Als je die parameters hebt kun je daar /LOW achter zetten.
Zijn er geen tooltjes die loggen welke programma's worden aangesproken, en hoe ze worden aangesproken?

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zoiets als
code:
1
Start /low hl2.exe
zou het moeten doen.

Zie ook bij Microsoft

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-03 15:23

Hmail

Doet ook maar wat.

Nee. Want zoals hij al zegt:
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:22:
[...]
Het probleem is dat als je op hl2.exe klikt counterstrike source niet opstart.Je krijgt dan een error te zien:

[...]

dit gebeurt ook al als je geen /low achter de snelkoppeling zet.
Dus hij moet uit gaan vogelen hoe en met welke parameters hl2.exe gestart word. (Ik ga er van uit dat daar parameters voor gebruikt worden). Zodra hij die heeft kan hij er /low achter zetten.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-03 13:37
als je bij de properties van het spel kijkt in steam, daar is een optie om een snelkoppeling te maken op je desktop. Deze snelkoppeling start hl wel direct (iig wel met de gewone counterstrike).

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Chip! schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:21:
Zodra hij die heeft kan hij er /low achter zetten.
Hij moet /low ervoor zetten. /low is namelijk een optie die aan het Start commando meegegeven moet worden en niet aan de hl2.exe. Die laatste snapt namelijk niks van zo'n optie. /low moet dus al voor de naam van de executable komen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat er bij de "target" van de snelkoppeling van counterstrike source:

"C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe" -applaunch 240"

Dus hij opent steam.exe van daaruit gaat die applicatie 240 openen? dus in steam.exe zou iets met hl2.exe kunnen staan? *gaat eens kijken.*

uhm kan het betsand niet "openen als" Is er niet een mogelijkheid in windows dat hl2.exe altijd op low word gestart?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 20:15 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:12:
Dit staat er bij de "target" van de snelkoppeling van counterstrike source:

"C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe" -applaunch 240"

Dus hij opent steam.exe van daaruit gaat die applicatie 240 openen? dus in steam.exe zou iets met hl2.exe kunnen staan? *gaat eens kijken.*

uhm kan het betsand niet "openen als" Is er niet een mogelijkheid in windows dat hl2.exe altijd op low word gestart?
Probeer dit eens:
code:
1
start /low "c:\program files\valve\steam\steam.exe" -applaunch 240

Er is trouwens wel een risico dat de waarde low te laag is en dat je belownormal beter kunt gebruiken. Met low krijgt je spel waarschijnlijk te weinig CPU-tijd toebedeeld om nog lekker te draaien.

Het maakt volgens mij niet uit dat steam.exe niet de juiste executable is. Als steam.exe daarna hl2.exe opstart zal hl2.exe dezelfde (lage) prioriteit krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
/downtime/ schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:28:
[...]

Probeer dit eens:
code:
1
start /low "c:\program files\valve\steam\steam.exe" -applaunch 240

Er is trouwens wel een risico dat de waarde low te laag is en dat je belownormal beter kunt gebruiken. Met low krijgt je spel waarschijnlijk te weinig CPU-tijd toebedeeld om nog lekker te draaien.

Het maakt volgens mij niet uit dat steam.exe niet de juiste executable is. Als steam.exe daarna hl2.exe opstart zal hl2.exe dezelfde (lage) prioriteit krijgen.
In cmd werkt dat niet, error:

windows can not find -applaunch

Edit: Als iemand een oplossing heeft voor mijn probleem met mijn hoge ping, dan hoor ik dat ook graag! Ik snap eigenlijk nog niet waarom mijn ping lager word door alleen hl2.exe op low te draaien... Is dit gewoon toevel een bug? Of heeft dit een reden waarom het werkt? (Het zal vast wel een reden hebben, er meot ergens gewoon wat fout zijn...)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 22:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:31:
[...]

In cmd werkt dat niet, error:

windows can not find -applaunch
code:
1
start /low c:\program files\valve\steam\steam.exe -applaunch 240

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:36:
[...]

code:
1
start /low c:\program files\valve\steam\steam.exe -applaunch 240
winwdows can not find c:/program

dus ik neem aan dat er iets tussen program en files moet wat de "spatie" vervangt?

*Gaat eens even op zoek op google*

Edit: Na in cmd naar de map program files te gaan met het commando "CD" heb ik de volgende regle kunnen uitvoeren:

code:
1
start /low valve\steam\steam.exe -applaunch 240

nu start counterstrike source wel op, maar hl2.exe staat neit op low:(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 23:57 ]

Pagina: 1