Toon posts:

DVDmenu achtergrond aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

heb t volgende probleem

heb een dvd op mn HDD staan (heeft iemand opgenomen bij concert en zelf een dvd van gemaakt met hoofdstukken)

als ik de dvd opstart kom ik in een menu terrecht dan kan ik kiezen afspelen en scene selectie
het gaat om een optreden vanuit publiek opgenomen en bij de scene selectie kan ik dus een gewenst nummer kiezen.

de achtergrond in dit menuutje wil ik veranderen omdat er een logo ingezet is wat me niet aanspreekt.

in de overige menuutjes van de scene selectie is dit logo weggelaten.

hoe kan ik de achtergrond veranderen heb namelijk dezelfde achtergrond gevonden maar dan zonder het logo wat me tegenspreekt?

heb al veel programma's geprobeerd die betrekking hebben op IFO en BUP bestanden bewerking en ook op doom9.nl gekeken maar ik kom en niet uit, ook vele op tweakers gekeken maar ik kom er niet uit.

via nero kan ik wel de dvd (het videobestand) omporteren maar dan moet ik alle hoofdstukken opnieuw aanmaken en heb ik de layout kwijt van de dvd.

ben ook aan het kloten geweest met:
DVDmeastro
DVD SHRINK
DVD dycrypter
VOB rator
IFO EDIT
IFO UPDATE

ik kom er echt niet meer uit wie o wie kan me helpen.

alvast bedankt

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Erg eenvoudig is dit ook niet. Eigenlijk is een menu het zelfde als een film op de DVD waarbij een vergelijkbaar spoor met dat van de ondertitels gebruikt wordt om de veranderende kleuren van de knoppen aan te geven. De positie en het doel van de knoppen staan in het IFO bestand.

Om hem te vervangen kan je dit menu uit elkaar halen en in een author programma veranderen. De menu's uit elkaar halen en er een Scenarist project van maken, kan NuMenu4U voor je doen. Dit programma is oorspronkelijk bedoeld om het menu te recoden waardoor het kleiner wordt, maar je kan hem zo instellen dat hij niet recode en pauzeert zodra Scenarist open is. Dan kan je zelf aanpassingen doen.

Een goedkopere oplossing is Menu Edit of DVDReMake. Deze programma's zijn echter wel risicovoller. In de eerste zit bijvoorbeeld geen undo functie omdat hij de aanpassingen direct doet en in bijde gevallen is succes niet altijd gegarandeerd (je doet het vrij snel fout).
Nu moet je zorgen dat je zelf een VOB bestand maakt met daarin de achtergrond. In Menu Edit kan je dan aangeven dat j de bestaande achtergrond wilt vervangen met die achtergrond. Let hierbij wel goed op vob- en cellid's en zorg ervoor dat de knoppen blijven bestaan.

De knoppen die je in beeld ziet (de letters) zijn gewoon onderdeel van het plaatje/filmpje. Bij het maken van het VOB bestand moeten die er daarom ook al in staan. Natuurlijk op (exact) de zelfde positie als in het origineel, anders passen de effecten bij het selecteren van de niet meer op de knoppen... Daar moet je bij beide methoden rekening mee houden.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine