[css] Wat is correct? Font inheritance form elementen

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Op zich gaat het meer om theorie (hoe het zou moeten) dan de praktijk (waarin ik toch meer CSS moet toekennen dan misschien zou moeten volgens de standaard). Het gaat om het volgende:

In Opera zie ik dat alle form elementen zoals pull-downs en submit buttons alles overerven van het element waar ze in zitten qua fontgrootte, stijl, etc. In FireFox doen ze dat niet. Wat is nu de standaard?

Alles in strict, css en html valideren op een enkel alt-tagje en een handige maar niet toegestane onload op een element na.

iOS developer

Verwijderd

standaard is dat als er niks voor een element gedefinieerd is, dat dan de boel inherit

blijkbaar is in opera in de browser stylesheet niks voor form elementen opgenomen en in Fx wel. Voor browserstylesheets zijn verder geen standaarden

• BikkelZ
Dat zal het waarschijnlijk zijn. En toevallig waren zowel de inputs als mijn body font allebei in arial, maar dat is blijkbaar wel standaard gedefinieerd in Opera. Als ik bvb courier gebruik, blijven de inputs wel in arial.

iOS developer

Verwijderd

wat je kan doen is aan het begin van je stylesheet expliciet alles resetten:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
* {
font: inherit;
}

en dan van daaruit weer specifieke aanpassingen gaan maken.

• BikkelZ
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:33:
wat je kan doen is aan het begin van je stylesheet expliciet alles resetten:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
* {
font: inherit;
}

en dan van daaruit weer specifieke aanpassingen gaan maken.
Nice one :)

iOS developer

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:18:
standaard is dat als er niks voor een element gedefinieerd is, dat dan de boel inherit
niet bij alle properties, maar bij font zeker wel, je kunt het zien in de CSS-specificatie:
5.2.7 'font'
Value: [ <font-style> || <font-variant> || <font-weight> ]? <font-size> [ / <line-height> ]? <font-family>
Initial: not defined for shorthand properties
Applies to: all elements
Inherited: yes
Percentage values: allowed on <font-size> and <line-height>
http://www.w3.org/TR/REC-CSS1#font

bv de background inherited niet, en dat is maar goed ook ....

de truc om bij alle browser standaard gedrag ook wekelijk af te dwingen, is wel een erg leuke :)

[ Voor 12% gewijzigd door RM-rf op 02-02-2006 15:59 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

ik had het in dit geval ook over font properties, misschien wat ongelukkig uitgedrukt inderdaad.

natuurlijk hebben hier meer mensen over nagedacht:
http://www.meyerweb.com/e...reallyem-undoing-htmlcss/

en http://tantek.com/log/2004/09.html#d06t2354
Pagina: 1