[php] Plaatjes weergeven in outlook bij nieuwsbrief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een nieuwsbriefsysteem gemaakt waarbij je HTML nieuwsbrieven kunt versturen. Wat handig aan html mailen is, is dat je toch plaatjes in je nieuwsbrief kan gebruiken zonder ze hoeven mee te mailen als bijlage (dan wordt het een kleiner mailtje). Maar wanner ik in mijn mail bijv. dit zet:
code:
1
[img]"http://www.google.nl/intl/nl_nl/images/logo.gif"[/img]

dan geeft hij in hotmail en gmail het plaatje wel weer. Maar in outlook niet. In outlook komt te staan: Klik rechts om het plaatje te downloaden.

Wanneer je veel plaatjes mailt, is dit voor de ontvanger erg irritant, want dan moet hij 20 keer rechts klikken.

Heeft iemand dus een idee, hoe ik het plaatje wel automatisch kan weergeven in outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

dat is ter beveiliging gedaan in outlook, en je hoeft alleen maar in de balk bovenin je venster te klikken en dan alle afbeeldingen downloaden.

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het niet zo te maken dat hij het laat zien en dat je niet eerst op die balk moet klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:42:
Maar is het niet zo te maken dat hij het laat zien en dat je niet eerst op die balk moet klikken?
Nee, anders is het geen beveiliging.

Als mensen toch de plaatjes willen zien:
• niet zeiken en ff de afbeeldingen downloaden, opslaan zodra je het afsluit en vervolgens heb je er geen last meer van
• text-only zenden, maar dan mist men de plaatjes.
Het is of/of en geen en/en.

Misschien werkt met een ingesloten ipv een gelinkte afbeelding, nooit op gelet eigenlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door TeeDee op 02-02-2006 14:49 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:42:
Ja, plaatjes in-line meesturen in je mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
Of doe zoals veel HTML mailings: Bovenin je nieuwsbrief een zinnetje als: Als dit email bericht niet juist wordt weergegeven, klik dan hier.
En dan een link naar de nieuwsbrief online op de website.

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
...en je hoeft geen 20x te klikken, 1x is voldoende om alle plaatjes te downloaden.

Enige "oplossing" is het uitzetten in Outlook zelf, maar dat dien je aan je gebruikers over te laten of ze dat wel of niet willen. Ik zou het in ieder geval niet doen.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 02-02-2006 14:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

of de plaatjes inline meesturen (base64) maar dan wordt de mail vaker geweigerd vanwege de filesize door spamfilters

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt!!
(Wel jammer die beveiliging :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

met inline heb je ook probleem d8 ik

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24

Hu9o

Schokkend

Er zit in de options van outlook toch gewoon de optie of hij wel of geen externe plaatjes moet laten zien, waarom zet je die niet op 'aan'?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hu9o schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:07:
Er zit in de options van outlook toch gewoon de optie of hij wel of geen externe plaatjes moet laten zien, waarom zet je die niet op 'aan'?
Dat dien je aan je gebruikers over te laten. En als het een mailing is kun je het niet maken 10.000+ mensen te vragen hun Outlook te vernachelen.

Overigens is die beveiliging er niet voor niks. Er wordt veel te makkelijk over gedacht door sommigen hier. Heb je deze beveiliging uit staan dan kan ik controleren door een HTML mail te sturen of mijn mail ook daadwerkelijk aangekomen is door een plaatje er in op te nemen als:

code:
1
[img]"http://www.mijndomain.nl/img/someimage.gif?id=89678612"[/img]

Waarbij het id uiteraard gekoppeld is aan je email adres. Op die manier kan ik controleren (via de HTTP logs of uiteraard een DB-entry ofzo) of de mail weergegeven is (en dus het e-mail adres dus nog bestaat én in gebruik is).

Lees het hier maar eens na: http://email.about.com/od...vate/a/webbug_privacy.htm en hier: http://email.about.com/od/outlooktips/qt/et080504.htm

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 02-02-2006 15:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

inline afbeeldingen en bijlagen toevoegen doet, volgens mij, wat jij bedoelt.

[ Voor 1% gewijzigd door Vaan Banaan op 02-02-2006 15:46 . Reden: Goeiendag, spuit 28 post over gebruik van inline. Weer teveel dingen tegelijk willen doen en vergeten het venster te verversen voor het posten ]

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
RobIII schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:20:
[...]

Overigens is die beveiliging er niet voor niks. Er wordt veel te makkelijk over gedacht door sommigen hier. Heb je deze beveiliging uit staan dan kan ik controleren door een HTML mail te sturen of mijn mail ook daadwerkelijk aangekomen is door een plaatje er in op te nemen als:

code:
1
[img]"http://www.mijndomain.nl/img/someimage.gif?id=89678612"[/img]

Waarbij het id uiteraard gekoppeld is aan je email adres. Op die manier kan ik controleren (via de HTTP logs of uiteraard een DB-entry ofzo) of de mail weergegeven is (en dus het e-mail adres dus nog bestaat én in gebruik is).

Lees het hier maar eens na: http://email.about.com/od...vate/a/webbug_privacy.htm en hier: http://email.about.com/od/outlooktips/qt/et080504.htm
offtopic:
Tsja, dat hebben we allemaal wel eens gedaan natuurlijk... }) ;)

Maar de beste, en meest sympatieke oplossing blijft die 'link naar online nieuwsbrief in mailtje meesturen oplossing'. O-)

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48

pistole

Frutter

arieleks schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:47:
[...]

offtopic:
Tsja, dat hebben we allemaal wel eens gedaan natuurlijk... }) ;)

Maar de beste, en meest sympatieke oplossing blijft die 'link naar online nieuwsbrief in mailtje meesturen oplossing'. O-)
Ook hiermee heb je hetzelfde: als je de link uniek maakt / unieke parameter dan is alsnog het adres te traceren.
Overigens hoeft dat geen enkel probleem te zijn bij non-spam

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1