[ACCESS] een raport openen vanaf raport (huidig record?)

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shirly
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-02-2006
Volgende probleem:

Ik zou graag op mijn resultaten invoer formulier een knop maken die automatisch het rapport afdrukt.

Op mijn formulier staan de volgende forms/velden
1) Hoofd formulier Resultaat
< ID_monster>, autonr monsters
2) Op (1) Subformulier naam (opzoek query)
<ID_monster>
<artikelnr>
<artikelnaam>
<chargenr>
3) op (1) Subformulier specificaties (uit query alle analyses met specificaties van dit monster)
4) op (1) subformulier resultaten
<ID_monster>, auto gekoppeld aan hoofdform.
<resultaat>
<analist>

Nu heb ik een Query (Q_AC) die op de <resultaat> een berekening loslaat of hij binnen de specificaties valt en de gegevens verzameld die allemaal op het raport wil hebben

Ik heb geprobeerd om via de macro editor van access het raport te openen en het huidig record te filteren

Raport openen
Met als WHERE voorwaarde
[Q_Ac]![ID_monster]=[Formulieren]![ Resultaat]![ID_monster]

Ik krijg echter alleen leege raporten te zien.
Wat doe ik hier fout }:O , wat kan er aan veranderd worden dat het wel werkt ??

Kind regards Shirly

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Het is denk ik makkelijker om eerst een rapport te maken die de gewenste gegevens heeft voor alle records (van monsters naar ik aanneem). En dan hier een filter op te zetten door alleen het rapport te openen voor het monster dat op je formulier wordt weergegeven.

Dit kun je doen door een knop op je formulier te zetten die het rapport opent, en de "gebeurtenisprocedure" van de knoppen aan te passen tot zoiets:
Visual Basic:
1
2
stDocName = "mijn_raport_met_de_gewenste_gegevens_voor_alle_monsters"
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , "Id_Monster = " & Me.Id_Monster
Het laatste argument is de raport-filter.

Tenminste ik ga er van uit dat je een soort monster hebt met een aantal resultaten en artikelen eronder? En dat je bepaalde resultaten niet wilt tonen in je raport? het verhaal is niet helemaal helder.

• shirly
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-02-2006
Mischien was ik hierboven niet volledig

Ik heb een raport, (AC) die uit de Query Q_Ac de velden haalt.
als ik dit raport open met macro met als where voorwaarden
artikel nr : & chargenr: ( dus popups waarin je de waardes in vuld)
werkt het raport prima,

Ik zoek echter een mogelijkheid om van af het formulier een soort print currend record te krijgen

Kind regards Shirly

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je bent een beetje onduidelijk maar iig te weinig precies. ;)
Wat vul je exact en letterlijk in bij die where voorwaarde wanneer het werkt en wat vul je in als je alleen maar lege rapporten ziet? Kloppen de veldnamen exact? Hoe heten de tekstboxen zelf op het formulier (bij een autoformulier maakt Access de naam gelijk aan de veldnaam, maar als je zelf tekstboxen aanmaakt is het iets als textbox123)? Is het formulier wel geopend?

Terzijde maar niet geheel onbelangrijk: vergeet macro's. Met VBA kan het ook, net zo makkelijk en veel beter te debuggen. Als je de wizard inschakelt in de ontwerpweergave wordt de code om een rapport te openen kant en klaar gemaakt voor je en kun je zo de post van A_L toepassen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland