/* Weet niet zeker of dit het goede forum is */
Hey mensen,
Ik heb een vraagje, een beetje raar vraagje. Ik wil graag van een USB-drive opstarten. Dat is opzich geen probleem op een normale PC.
Maar nu is het geval dat mijn PC uiteraart vreemd doet, hij ziet de drive (gelukkig) wel, maar denkt dat het een floppydrive is. Whatever denk je dan.
Nu wil ik aan grub vertellen dat hij van die floppy moet booten, maar dan wel partitie 3 (dus 2).
Grub snapt het dan niet meer. ik heb het volgende allemaal al gedaan:
root (fd0)
Gebruikt nu de hele disk, maar dat wil ik niet
root (fd0,2)
Snapt'ie niet...
root (0x00)
zie (fd0)
root (0x00,2)
zie (fd0,2) ;-)
rootnoverify (0x00,2)
HAH! we snappen het
makeactive
nu niet meer (maar we gaan door...)
chainloader +1
boot
DANG vast
De grub documentatie voorziet mij (afaik) hier nniet echt in, en trust me, dis heb ik wel gelezen.
Dus; kan ik grub wijsmaken dat hij van een gepartitioneerde floppy moet starten? Mischien moet ik de geometrie van de schijf aangeven... Hoe doe ik zoiets; ik heb daar nog geen ervaring mee...
Suggestions voor dit achterlijke project?
Hey mensen,
Ik heb een vraagje, een beetje raar vraagje. Ik wil graag van een USB-drive opstarten. Dat is opzich geen probleem op een normale PC.
Maar nu is het geval dat mijn PC uiteraart vreemd doet, hij ziet de drive (gelukkig) wel, maar denkt dat het een floppydrive is. Whatever denk je dan.
Nu wil ik aan grub vertellen dat hij van die floppy moet booten, maar dan wel partitie 3 (dus 2).
Grub snapt het dan niet meer. ik heb het volgende allemaal al gedaan:
root (fd0)
Gebruikt nu de hele disk, maar dat wil ik niet
root (fd0,2)
Snapt'ie niet...
root (0x00)
zie (fd0)
root (0x00,2)
zie (fd0,2) ;-)
rootnoverify (0x00,2)
HAH! we snappen het
makeactive
nu niet meer (maar we gaan door...)
chainloader +1
boot
DANG vast
De grub documentatie voorziet mij (afaik) hier nniet echt in, en trust me, dis heb ik wel gelezen.
Dus; kan ik grub wijsmaken dat hij van een gepartitioneerde floppy moet starten? Mischien moet ik de geometrie van de schijf aangeven... Hoe doe ik zoiets; ik heb daar nog geen ervaring mee...
Suggestions voor dit achterlijke project?
Maybee we are alone... After all.