[BIOS] pc start traag op door wlan usbdongle

Pagina: 1
Acties:

• damen18
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-01 09:52
Hallo mensen,

ik heb nu ongeveer een maand draadloos internet abo wanadoo family. Bevalt uitstekend. Maar sinds ik de wlan usb dongle geinstalleerd heb duurt het echt lang voor dat m'n pc opgestart is. Hij blijft een tijdje hangen (ong. 2min) op het moment dat je je bios in kan. dus waar je op del kan drukken zodat hij de bios ingaat. Als ik de usb dongle er niet in doe, start hij gewoon in 1 keer door en blijft hij niet hangen.

Ik heb windows xp met sp2.
Moederbord: Gigabyte GA-8ISXT;
Bios Type: Award Modular BIOS v6.00PG

Heb de driver al een paar keer opnieuw geinstalleerd voor de wlan usb dongle maar mocht niet baten. Heeft het zin om een nieuwe generic usb driver te installeren? Is er iets wat ik moet veranderen in de bios? Of in het register van Windows? Zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

heel stom maar probeer eens een andere usb port, doet soms echt wonderen

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• damen18
bedankt voor je reactie, maar dat werkt ook niet. Ik denk persoonlijk dat er een bios instelling niet goed, maat wat????

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
ik zou eens kijken of je pc ingesteld om van een usb apparaat te booten , wie weet zoekt ie dan je wireless netwerk of iets degelijks ?

Out of the box? What box? There is no box.

• damen18
ik heb er naar gekeken, maar hij kan alleen maar booten van harddisk. Nog andere opties?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

klinkt heel stom, maar dit is een bekend probleem met sommige hardware

zo ook bijvoorbeeld met een cam van Creative , met afsluiten duurt het dan 1 min extra lang ofzo, en als ik um eraf haal sluit ie meteen af ;)

(pc van een vriendin)

heb nooit een oplossing kunnen vinden ervoor, en gezegd dat ze er maar mee moet leren leven

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1