[Hansol 710P]Springt terug naar 60Hz, geeft 85Hz aan

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 20:48

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hallo,

Ik werk hier op een 17" Hansol 710P CRT monitor uit midden 2000. Volgens de specificaties zou deze maximaal 1600x1200 op 75Hz moeten kunnen draaien. Ik draai op 1280x960 op 85Hz, dus ruim onder de max. Het probleem is echter, dat na een reboot de monitor af en toe terugschiet naar 60Hz.

Eerst dacht ik dat dit een softwarematig probleem was. Echter: de eigenschappen van het beeldscherm geven 85Hz aan, Powerstrip geeft 85Hz aan, ResForce geeft 85Hz aan...alleen mijn ogen geven 60Hz aan (en ja, ik weet zeker dat het 60Hz is :) De zoom van het scherm enzo is ook anders, wat je normaal ook krijgt als je de refreshrate verandert ;) ). Het heeft dan ook geen zin om bijvoorbeeld via PowerStrip naar 1280x960x85 te switchen; dan verandert er namelijk niets omdat PowerStrip denkt dat 'ie daar al op staat.

Het enige wat dan werkt is via het configuratiescherm eerst naar 75Hz te switchen en dan naar 85Hz terug te gaan. Dan springt 'ie echt naar 85Hz...

Ik heb het vakje aangevinkt dat de monitor alleen in die modi kan die die ook écht aankan, dus hij staat ook niet in een "illegale" resolutie ofzo...

Ligt dit puur aan de ouderdom of heeft dit een andere oorzaak, en zoja, welke?

Op GoT en oo Google kan ik wel veel vinden over games die alleen in 60Hz wilden, of monitoren die ook écht in 60Hz springen (dus dat ook zelf aangeven), maar niets over mijn probleem :)

Alvast bedankt voor de hulp.

leoaq.fm // Jeune Loop