[Flash] XML uitlezen en rectangles drawen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:30
Sluit maar weer 8)7

Heren,

Ik ben bezig om een XML bestand uit te lezen (Flash 8 Prof) en om mbv MovieClip.prototype.drawRectangle (van een scripter hier), vervolgens een aantal rectlanges te drawen.

Nu ben ik erachter gekomen dat je binnen 1 movieclip niet meerdere rectangles kan drawen, want op deze manier wordt elke keer de clip overwritten.

Dus maak ik tijdens het uitlezen van mijn XML tree elke keer een nieuwe movieclip aan met een var erachter:

[code]
for (var i = 0; i<totalNodes; i++) {
var node_y = itemNodes[i].childNodes[0].firstChild.nodeValue;
var node_x = itemNodes[i].childNodes[1].firstChild.nodeValue;

// De naam van de movieclip
currentArea = "netMapArea"+i
// Dan maken we m
createEmptyMovieClip(currentArea, this.getNextHighestDepth());

// En dan wil ik erin tekenen
drawRectangle(node_x, node_y, 200, 200, {t:3, c:0xCCCCCC, a:100}, {c: 0xCCCCCC, a:10}, 20, currentArea); [/code]

Ik heb zijn proto uitgebreid met 1 var. In zijn functie wordt het volgende gedaan:
[code]// setting x and y position (r variable is defined in usage section below)
clip._x = $x;
clip._y = $y;[/code]

Ik heb de standaard r. veranderd naar clip (dat is de laatste variable, als ik deze trace krijg ik keurig de mc naam die ik wil), alleen wilt de ._x en ._y niet overgenomen worden. Als ik deze trace (met trace(clip._x) dan krijg ik undefinied).

Wat doet dit precies (positie bepalen toch van de mc?) maar waarom blijft het undefined?

[ Voor 3% gewijzigd door Morphine op 02-02-2006 12:06 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ehm ja :?

Normaal kan je ook gewoon de oplossing posten, tenzij het echt een simpele oplossing is ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.