Asus A7N8X-XE boot niet

Pagina: 1
Acties:

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 18:48

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
Allereerst mijzelf even indekken. Ik weet dat er via de search genoeg topic zijn te vinden over problemen met deze plank, maar ik wil toch even mijn verhaal kwijt.

Ik heb het mobo gekocht en hij bleek niet te posten. Heb eerst alles uitgesloten (geheugen, videokaart, andere voeding) en heb het moederbord RMA gedaan. Netjes ook een andere gekregen.

Deze geeft weer hetzelfde probleem, en ik ben nu bang dat de fout bij mij zit ipv het moederbord.

Specs:

Asus A7n8x-xe
AMD Athlon XP-M 2800+
256 Mb PC2700 TwinMos
256 Mb PC2100 Samsung
Enlight Powertank 400 Watt voeding

Zou het kunnen zijn dat mijn processor dood is? Ik heb het mobo gekocht omdat mijn oude de geest gaf en niet meer bootte (hier had ik al een topic over lopen, maar die is definitief dood). Kan het zijn dat mijn proc een opdonder heeft gehad? Ik kan er geen gekke dingen aan zien en ook met andere FSB instellingen werkt ie gewoonweg niet. Mobo post dus helemaal niet, en ook een BIOS reset baatte niet.

Wat zie ik over het hoofd? Of heb ik gewoon pech dat ik weer een fout mobo heb gekregen, ik weet dat de reeks ook een paar slechte mobo's heeft voortgebracht

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je processor zou inderdaad kapot kunnen zijn ja. De enige manier om dat te testen is denk ik het vervangen van de processor door een andere socket-A cpu. Of deze processor in een ander moederbord. Hierna kan je denk ik volledige zekerheid hebben over hetgeen nu echt kapot is. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31
Heb je de kabels van de power en reset knoppen en alle ledjes wel goed aangesloten?
Zit de stekker van je voeding wel in het stopcontact en staat de schakelaar (van diezelfde voeding) wel op aan?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
Zo'n post over kabel goed aansluiten was niet echt nodig, ik ben niet zo'n n00b wat dat betreft :+

Ik ga vanavond dan maar eens een test doen met een AMD Athlon XP 1800+, dan kan ik idd alles uitsluiten.

Maar als je proc niet goed is geeft de BIOS dat toch wel aan, of werkt dat niet zo?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

de Asus a7n8x serie is HEEEEEEL lullig als het op geheugen aankomt
de mijne wou ook niet booten met QVL certified Ram Dimmetjes

nu zitten er 2 andere in en hij bootte daarna gewoon perfect

ik had dus pcies hetzelfde probleem

dus ik zou ens een andere mem reepje proberen

zowieso 2 verschillende dimmetjes (merken (zolang de chipjes zelfde zijn maakt het niks uit) is niet erg slim en kan compatibiliteits problemen veroorzaken

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
Heb jouw topic al doorgelezen en heb ook getest met goedgekeurde simmetjes. Ook toen bootte hij niet. Ik ga vanavond bij na of het de proccessor is en anders toch weer met geheugen testen.

Iig tnx allemaal voor de reply's

De reepjes zijn trouwens afzonderlijk van elkaar getest, niet bij elkaar.

Maakt het uit in welke geheugenbank je het stopt. Er zitten 1 blauwe een bruine en nog een blauwe in.

Heb daar nog nooit eerder mee te maken gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door ADH_ED op 02-02-2006 13:31 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ADH_ED schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:30:
Heb jouw topic al doorgelezen en heb ook getest met goedgekeurde simmetjes. Ook toen bootte hij niet. Ik ga vanavond bij na of het de proccessor is en anders toch weer met geheugen testen.

Iig tnx allemaal voor de reply's

De reepjes zijn trouwens afzonderlijk van elkaar getest, niet bij elkaar.

Maakt het uit in welke geheugenbank je het stopt. Er zitten 1 blauwe een bruine en nog een blauwe in.

Heb daar nog nooit eerder mee te maken gehad.
die blauwe kleur stelt op zich niks voor
geeft alleen aan dat het mobo dual channel aan kan
maar je hebt soms meer gezeur dan voordeel mee

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Als je processor echt goed kapot is waardoor je mobo er niets mee kan, dan kom je niet in de BIOS terecht. Dan heb je een zelfde situatie die je hebt wanneer je een boot doet zonder CPU.

Specs

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
Processor is dus kapot. Een 1800+ werkt prima in het moederbord, ook geen geheugenproblemen.

Ik ga nog een BIOS update proberen om te kijken of het moederbord werkt met de XP-M, maar ik heb er een hard hoofd in.

To be continued...

BIOS update 0204 heeft niet mogen baten, mijn XP-M is nu definitief dood.
Ga maar s kijken naar een leuke Sempron, iig bedank voor jullie reacties.

[ Voor 25% gewijzigd door ADH_ED op 02-02-2006 16:19 ]

Verwijderd

Hoi, tijdje geleden heb ik dit ook gehad en heb mijne naar MYcom gebracht want die hebben contract met asus, duurt het maar 2 weekjes ofzo voor je mobo terug komt.
Mijne was toen kapot, en kreeg een nieuwe, koste me 30 euri voor onderzoeks kosten ofzoiets.

Ik had ook alles geprobeerd en niets lukte, 30 euro voor een hoop minder gezeik is denk niet duur.

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
Had ik dus ook gedaan, alleen als je gelezen hebt werkt een Athlon 1800+ prima (ook zonder geheugenproblemen) en mijn huidige Athlon XP-M 2800+ niet.

Als je mobo trouwens echt stuk is hoef je geen onderzoekskosten te betalen B) (dit is iig bij mijn leverancier zo met RMA)

[ Voor 30% gewijzigd door ADH_ED op 02-02-2006 20:30 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:44:
Hoi, tijdje geleden heb ik dit ook gehad en heb mijne naar MYcom gebracht want die hebben contract met asus, duurt het maar 2 weekjes ofzo voor je mobo terug komt.
Mijne was toen kapot, en kreeg een nieuwe, koste me 30 euri voor onderzoeks kosten ofzoiets.

Ik had ook alles geprobeerd en niets lukte, 30 euro voor een hoop minder gezeik is denk niet duur.
waarom moet jij onderzoekskosten betalen als het RMA was ? beetje vreemd :X

Pagina: 1