Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[phone] Vind je ook dat een mobieltje teveel features heeft?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26
Het lijkt erop dat zowel de fabrikanten van mobieltjes als de gemiddelde gebruiker van een mobiele telefoon wel erg "feature geil" is.

Voor mij is een telefoon bedoeld om mee te bellen.
Ik gebruik mijn toestel zowel zakelijk als privé, dus heb ik redelijk zakelijk toestel (Nokia 6630i).

Features als een camera, mp3 speler, video opname, audio opnames vind ik zwaar overdreven en niet passend, hoewel een camera (bv bij een ongeluk) best van pas kan komen!
Bovendien vind ik de toetsen erg klein en daarmee ook niet bepaald handig. Ik heb kleine handen, maar type met enige regelmaat nog wel eens mis...

Vragen aan verschillende fabrikanten of ze niet een simpel toestel zonder toeters en bellen hebben (en grote(re) toetsen) of willen maken heeft maar weinig resultaat opgeleverd. En een dergelijk toestel is ook nauwelijks te vinden.

I.v.m. headsets (of andere handsfree apparatuur) en synchronisatie met je pc is bluetooth en/of infrarood wel iets wat er op "moet" zitten

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

features verkopen net zoals bij auto, elke auto heeft ABS en toch nog vermelden bij features. En zolang producenten gewoon volgen en niet nadenken weten ze niet echt wat consumenten willen.

Zelf infrarood kan je eraf schroeven, je kan toch je adresboek op je sim zetten en gewoon de headzet in je toestel pluggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 11:18 ]

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Nee, ik vind het juist handig. Zo hoef ik niet extra apparatuur te kopen om die dingen te doen. De agenda-functie gebruik ik echt heel veel.

Trouwens, zoek eens naar Nokia 3330, dat zijn prima toestellen die jaren meegaan en nauwelijks toeters en bellen hebben. Voor de zakelijke markt zijn ze ook nog eens zeer goedkoop! Er zit alleen geen Bluetooth op...

[ Voor 142% gewijzigd door Peedy op 02-02-2006 11:18 ]

• Zijlma
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03-2016
Ik heb sinds kort de Nokia 6021. Zonder toeters en bellen, met Bluetooth... Gewoon bellen en sms'en... Degelijk, licht, enorm lange batterijduur... prima dus. ;)

Verwijderd

Dit komt dus door het feit dat jij een verkeerde telefoon hebt. Telefoons zijn er in elke smaak. Vooral nokia heeft erg mooie zakelijke telefoons!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:12

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Deze discussie komt eens in de zoveel tijd terug. Conclusie is vaak dat als je goed zoekt er echt wel toestellen te krijgen zijn zonder veel toeters en bellen, en dat je vaak dan nog goedkoop uit bent ook. Het hangt er maar net vanaf hoe veel je om telefoons/gadgets geeft. Ik bel nu met een 3330, voorlopig vind ik het prima, geen geld over voor een nieuwe.

Hier stond een dode link.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Features die erop zitten maar niet gebruik/nodig heb boeit mij niet zoveel, zolang de aanschaf maar niet te duur wordt (i.c.m. een prepaid-pakket).

Waar ik me meer aan stoor, is dat die dingen steeds kleiner worden: het verschil tussen kolenschoppen en m'n handen is voor een leek nauwelijks waarneembaar ;) en ik kan met m'n duim zo ong. de helft van alle toetsen tegelijk indrukken (en dat is dan op nog een siemens van 2004 ofzo, dus niet eens een heel recente).
Ook het vasthouden van zo'n klein toestel is lastig, helemaal als je bevroren klauwen hebt.

Jammer genoeg houdt de batterij van m'n eerste toestel (Bosch Koelkast uit '97-'98) het niet meer zo lang uit, anders zou ik die nog wel gebruiken.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:39

Gerco

Professional Newbie

Ik vind niet dat een telefoon te veel features heeft, maar wel dat ze de verkeerde features hebben...

Telefoons hebben wel een 2MP camera en een MP3 speler aan boord, maar een optie om bepaalde inkomende gesprekken te blokkeren zit er niet op. Opties als "Alle gesprekken opnemen" heb ik ook nog op geen enkele GSM gevonden.

Sony-Ericsson heeft al een hele verbetering gemaakt door de updates gewoon thuis te kunnen doen ipv naar een SESP te moeten gaan, nu alleen de firmware nog (gedeeltelijk) Open Source maken of tenminste een degelijke en volledige Java API vrijgeven en ik ben blij.

Momenteel heeft de telefoon niet alleen die features niet, maar de mogelijkheden van de Java API die erop draait zijn ook dusdanig beperkt dat je er alleen leuke games mee kan maken, telefoonfeatures die je mist kun je er dus niet zelf bijbouwen.

[ Voor 48% gewijzigd door Gerco op 02-02-2006 11:37 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53

Cyphax

Moderator LNX
Gerco schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:33:
Ik vind niet dat een telefoon te veel features heeft, maar wel dat ze de verkeerde features hebben...

Telefoons hebben wel een 2MP camera en een MP3 speler aan boord, maar een optie om bepaalde inkomende gesprekken te blokkeren zit er niet op. Opties als "Alle gesprekken opnemen" heb ik ook nog op geen enkele GSM gevonden.

Sony-Ericsson heeft al een hele verbetering gemaakt door de updates gewoon thuis te kunnen doen ipv naar een SESP te moeten gaan, nu alleen de firmware nog (gedeeltelijk) Open Source maken of tenminste een degelijke en volledige Java API vrijgeven en ik ben blij.

Momenteel heeft de telefoon niet alleen die features niet, maar de mogelijkheden van de Java API die erop draait zijn ook dusdanig beperkt dat je er alleen leuke games mee kan maken, telefoonfeatures die je mist kun je er dus niet zelf bijbouwen.
Hrm eigen wel een goed punt. Ik ging eigenlijk antwoorden "ja die dingen kunnen veel teveel" maar nu je het zo zegt: ik heb absoluut geen behoefte aan de features die je opnoemt maar ik kan me erg goed voorstellen dat anderen dat wel willen (zeker als het gaat om zakelijk mobiel).
* Cyphax is blij met z'n 3310 zonder overbodige functies

Saved by the buoyancy of citrus

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
altijd dat geklaag, t lijkt wel alsof je verplicht bent om er eentje te kopen
t is toch net zoals met auto's, je hebt ze in alle soorten, maten, prijsklassen en met alle opties die je maar wilt of niet alle opties die je weglaat
je kunt gewoon gaan vergelijken, want voor iedereen is er wel een mobieltje dat aan zijn/haar eisen voldoet

PSN: djmurcielago

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 13:45

mrsar

waar een sar is,is een wodka

kijk eens in de laatste consumenten gids :) daar staan paar "simpele mobieltjes in"

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:31
telefoonfeatures die je mist kun je er dus niet zelf bijbouwen.
Heb je ooit al eens naar een symbain based phone gekeken zoals die van nokia (6680, N70 etc.)
Op deze telefoons kun je wel nieuwe features installeren en eventueel zelf bijbouwen. Met alleen java zijn je mogelijkheden inderdaad nogal beperkt, maar met symbian zal er een wereld voor je opengaan.

Voor mij kunnen er niet genoeg features op een telefoon zitten. Alhoewel ik het woord feature al niet meer echt van toepassing vind voor mijn Nokia N70. Ik heb deze telefoon sinds 2 maanden en ik zou ik echt niet meer zonder willen. Het is een telefoon waar jezelf allerlei functionaliteiten aan toe kunt voegen door er simpelweg een nieuw programma op te installeren. Het enige wat ik een klein beetje mis is wlan ondersteuning, naar dat komt volgens mij wel in de N80.

Engineering

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:48

The_Scarabial

MTB for life!

ik heb ook wel een mobieltje met allerlei features, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ze ook gebruik, de 1e week is het leuk, daarna is het weer "oud" dus ik gebruik hem nu alleen om te bellen en te sms-en en verders nix; btw kheb een Motorola V3 Razr :)

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 12:58

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik ben dan het type die volgens de TS een telefoon met "teveel functies" heeft.

Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Ik gebruik mijn telefoon om mijn agenda, contactpersonen e.d. mee te zien. Ik heb een Nokia 6230i (2Mpix camera, 65k kleuren, klein toestel) maar wilde meer. Morgen krijg ik een nieuwe GSM, een Orange M3000. Dit is in feite een iPaq met belfunctie er op. Iets wat ik erg handig vind.

Het is imho dus persoonlijk waar je je telefoon voor wilt gebruiken. Ik vind het fijn om mijn agenda, navigatie, internet (remote beheer van servers) en telefonie in 1 apparaat te hebben...

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
Mijn toestel heeft niet teveel.. Al jaren trouwe bezitter van een Nokia 6310i. (+carkit)

- Geen onzinnige zooi
- Degelijk
- Wel bluetooth
- Lange accuduur (1 week zonder voeding is geen probleem)
- Accus kosten geen ruk ;)

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Tupolev schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:55:
Heb je ooit al eens naar een symbain based phone gekeken zoals die van nokia (6680, N70 etc.)
Op deze telefoons kun je wel nieuwe features installeren en eventueel zelf bijbouwen. Met alleen java zijn je mogelijkheden inderdaad nogal beperkt, maar met symbian zal er een wereld voor je opengaan.
Klinkt goed, helaas heb ik nog bijna twee jaar een w800i op te maken :)

[off-topic]
Een natte droom voor mij is een Linux based phone met duidelijk gedocumenteerde interfaces. Op die manier kan ik gewoon zelf mijn telefoon uitbreiden en veranderen op een manier waar ik zin in heb. Niet waar 1 of andere marketingdweeb dacht het meeste voordeel uit te halen.

Voorbeeldje: Bij de w800i schijnt een "My Friends" optie te zitten, waarmee je op een IM-achtige manier berichten kan versturen over GPRS. Veel goedkoper dan SMS en dus halen providers die opties eruit, want ze moeten nog wel geld verdienen natuurlijk.

Mag ik aub ZELF bepalen wat ik met mijn toestel wil doen? Het is toch van mij, ik heb er netjes voor betaald en ik baal ervan dat anderen dan gaan vertellen wat ik wel en niet mag doen. Om (gedeeltelijk) diezelfde reden gebruik ik ook al geen Windows.

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 02-02-2006 13:27 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

[..]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dit soort mogelijkheden zitten wel degelijk in veel telefoons. Ik heb het iig in mijn SE T610, Nokia 6610 en 6230i zitten. Bij deze laatste heb ik bijvoorbeeld een profiel aangemaakt voor 's nachts (die trouwens ook automatisch wordt geselecteerd zodra de lader wordt aangesloten), waarbij de telefoon geheel stil is (geluid / tril), behalve bij een oproep van een bepaalde groep. Werkt perfect, wordt nu niet meer gestoord door vage sms'jes van vrienden, maar kan wel gebeld worden door mijn ouders/familie als er 'iets' is.

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Nee ik wil meer features

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb nog steeds een heerlijke Nokia 3210... enkel standaard bellen en SMS'en, meer niet. Heerlijk!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

LoneGunman schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:43:
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dit soort mogelijkheden zitten wel degelijk in veel telefoons. Ik heb het iig in mijn SE T610, Nokia 6610 en 6230i zitten. Bij deze laatste heb ik bijvoorbeeld een profiel aangemaakt voor 's nachts (die trouwens ook automatisch wordt geselecteerd zodra de lader wordt aangesloten), waarbij de telefoon geheel stil is (geluid / tril), behalve bij een oproep van een bepaalde groep. Werkt perfect, wordt nu niet meer gestoord door vage sms'jes van vrienden, maar kan wel gebeld worden door mijn ouders/familie als er 'iets' is.
Dat werkt prima om alle oproepen te negeren behalve van bepaalde personen. De feature die ik noemde is een soort blocklist. Als men lastig gevallen wordt (zoals je regelmatig hoort), wil de ontvanger altijd gewoon de stalker blokkeren. Dat kan dan weer niet, want de provider werkt daar niet aan mee.

Waarom moet je x tijdstippen etc verzamelen om een bepaalde beller te blokkeren? Ik wil gewoon op de telefoon een knopje kunnen indrukken "blokkeer nummer" en dan kan die persoon niet meer bellen. Ik heb die feature persoonlijk nog nooit nodig gehad, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het willen hebben.

Hetzelfde geld voor de "neem alle gesprekken op" feature. Mijn w800 kan gesprekken opnemen, mijn T610 hiervoor ook, maar een vlaggetje aanzetten om alles te bewaren is er niet. Op de T610 kan ik me dat voorstellen, die 2MB geheugen is veel te weinig voor zoiets, maar op de w800 moet het makkelijk kunnen.

Dit zijn niet speciaal features die ik graag wil hebben, het gaat niet eens om deze twee, het gaat om het grotere geheel. Ik wil meer functionele features op GSMs, features die met bellen en informatie te maken hebben. Steek dat geld voor die camera nu maar gewoon in verbetering van de hoofdfunctie van zo'n ding (volgens mij nog steeds bellen) of geef me de mogelijkheid om hem zelf te programmeren.

Nog een voorbeeld van mee features: Synchronisatiemogelijkheden. Momenteel kan de telefoon alleen met de meegeleverde CD en bijhorende kabel synchroniseren met Microsoft Outlook. Dat is leuk voor de mensen die dat gebruiken, maar ik ben niet 1 van die mensen. Als ik mijn telefoonboek wil synchroniseren moet ik alles overtikken of Windows + Outlook kopen. Maak gewoon dat protocol bekend en laat me mijn eigen syncronisatie app schrijven, niet alles hoeft geheim te blijven.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 09:47
Er is voor iedereen wat wils.. de een wil foto's kunnen maken met zijn mobiel de ander wil internetten er mee....

Ik zelf gebruik de agenda functie van de telefoon (tegenwoordig een PDA + TT) en de foto camera.. heb een 6210.

Wat ik gebruik naast de agenda?? nou gewoon het telefooneren en de sms functie regelmatig. daarnaast heel soms een e-mailtje versturen als ik geen PC in de buurt heb erg handig!! met Imap kan ik me mail nakijken....

daarnaas heeft een vriendin van mij de lady phone!! ze is er erg gelukkig mee.. kan haar menstratie gegevens in de telefoon zetten en foto's maken.. sms is erg makelijk en hij is roze!! (trilfunctie natuurlijk :P)

maar dit zijn alemaal persoonlijke functies die per persoon verschillen.. bij het kopen van een PC kijk je ook wat wil ik er mee gaan doen. alleen internetten of DIE HARD gammen?
dit zelfde gewoon ook met je mobiel doen.. Alleen internetten?? nou dan toch een simple celeron of die hard gammen AMD x2....

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 21:36

Harrie

NederVlaming

Ik ben ook op zoek geweest naar een mooi toestel, zonder te veel functies die ik toch niet gebruikt.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Samsung X200, niet te duur, geen mp3 ringtones of camera.
http://www.samsung.com/nl...mobilephones/sgh_x200.asp
Mooi zakelijk design, klein toestel maar de knoppen zijn toch groot genoeg, groter dan op mijn vorige (Sony Ericsson T100) en de letters zijn heel goed leesbaar. (vrij grote letters, zelfs mijn moeder kan ze lezen :P) Infrarood poort kan wel soms handig zijn, om contacts te synchroniseren of om als modem voor laptop te dienen. Ik ben erg tevreden met dit toestel, alleen de batterijduur valt me wat tegen, wellicht door het hele hoge contrast wat ik ingesteld heb.

• Murcielago
  • Laatst online: 13-10 03:55
Gerco schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:26:
[...]

Voorbeeldje: Bij de w800i schijnt een "My Friends" optie te zitten, waarmee je op een IM-achtige manier berichten kan versturen over GPRS. Veel goedkoper dan SMS en dus halen providers die opties eruit, want ze moeten nog wel geld verdienen natuurlijk.

Mag ik aub ZELF bepalen wat ik met mijn toestel wil doen? Het is toch van mij, ik heb er netjes voor betaald en ik baal ervan dat anderen dan gaan vertellen wat ik wel en niet mag doen. Om (gedeeltelijk) diezelfde reden gebruik ik ook al geen Windows.
Dat is dus je eigen schuld, als die optie er inderdaad standaard op zit, dan moet je gewoon de normale bestellen, niet de branded editie
dan heb je ook niet dat stickertje erop zitten

PSN: djmurcielago

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Murcielago schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:22:
Dat is dus je eigen schuld, als die optie er inderdaad standaard op zit, dan moet je gewoon de normale bestellen, niet de branded editie
dan heb je ook niet dat stickertje erop zitten
Ik heb de KPN versie, er zitten geen stickers op en geen simlock. De enige branding die te zien is zijn de voor ingestelde KPN settings voor WAP en GPRS. Je zou gelijk hebben als de providers van tevoren zouden vertellen welke opties er allemaal uit verwijderd zijn. Dan kun je een goede keuze maken en niet eerder.

Ik kwam er pas achter dat die optie uberhaupt bestond toen ik er hier op GoT een topic over vond, geweldige informatievoorziening van de providers, niet?

• LoneGunman
  • Niet online
To_Tall schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:20:
daarnaas heeft een vriendin van mij de lady phone!! ze is er erg gelukkig mee.. kan haar menstratie gegevens in de telefoon zetten en foto's maken..
Waarom zou iemand dat willen doen? :P

/HK

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10 08:26
Ik heb een 6230i, redelijk veel functies, die ik ook wel gebruik.

Maar het meest irritante is dat die telefoon TRAAG is. Dat zouden ze ook eens bij de specificaties er bij mogen doen "FastCPU". (menu is traag, mp3player opstarten duurt 60 sec.)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik vind het wel goed. Ze ontwikkelen die functies al voor het grote publiek. Het is dan makkelijker om die functies overal in te zetten dan tig modellen met meer/minder functies in de markt te zetten.

En het is niet zo dat je het _moet_ gebruiken he :)

Verwijderd

Te veel features?

Ik heb de Nokia 1100! Gekocht voor 15 euro met 15 euro beltegoed en simlock free NIEUW!

Camera? Digi IXUS
Mp3 speler? Grundig met MMC insteek en 128 mb importje spelertje
Handsfree? Je kan auto rijden of je kan niet rijden. Ga gewoon aan de kant en stop bij een P&R oid.
Synchronisate? Internet? Etc. Laptop :P

Als je goed wilt doen, koop dan een HP iPAQ hw6510 Mobile of zon 12 inch notebook bluetooth met skype, en GPS oid.

Ik zeg maar zelf... als je goed wilt doen doet het dan in keer 1 goed! niet met een baggere ding! In mijn geval... allemaal los :)

Verwijderd

Ik was vanmiddag in de foonwinkel voor een nieuwe foon mijn Alcatel is overleden, staat er een leuke dame mij te vertellen wat de laatste generatie telefoons allemaal kan.
Volgens mij moet je een telefoon-fetish om in zo een winkel te mogen werken, het verhaal stopte maar niet want de opvolger van deze is die hij kan nog meer, en daar de opvolger van kan nog meer.
Vraag ik heb je ook een telefoon waar ik mee kan bellen en niks meer, staat ze me een partij apatisch aan te kijken of ik van een vage planeet kom en zegt gewoon een oud model ofzo?? als hij maar beld en niks meer en niks minder is mijn antwoord.
De Nokia 1100 is het geworden.
Ben ik wereldvreemd aan het worden of is het de leeftijd (38)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:19

mphilipp

Romanes eunt domus

Nulnulnix schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:14:
Voor mij is een telefoon bedoeld om mee te bellen.
Voor mij ook. Ik heb de Nokia 6310i en daar kan ik prima mee bellen. Foto's maken doe ik wel met mijn EOS 1D ( :P ). Al die ellende met vreselijk irritante ringtones (erg belangrijk) en steeds dat ge-sms... Ik noem ze al 'sms-zombies'; mensen die wezenloos op hun piepklein schermpje staren en alleen maar kunnen communiceren via dat razend onhandige SMS (wat naast de meest onhandige ook nog eens de duurste manier is om een boodschap te versturen).
Toch gaat ie eruit voor een smartphone. Al jaren ben ik op zoek naar een combi van telefoon en (fatsoenlijke) organizer. Ik moet er een hebben met een (redelijk) toetsenbord omdat ik wel eens wat intik en dat krassen op een scherm (Palm V geprobeerd) is niets voor mij. Nu krijg ik de MDA Vario en die voldoet wél aan mijn eisen. Dus geen gepimpte telefoon, maar een goede combi van features (voor mij dan).
Vragen aan verschillende fabrikanten of ze niet een simpel toestel zonder toeters en bellen hebben (en grote(re) toetsen) of willen maken heeft maar weinig resultaat opgeleverd. En een dergelijk toestel is ook nauwelijks te vinden.
Nokia 1100 serie misschien? Net een aan mijn bijna bejaarde moe aangeraden en ze is zo blij als een kind. Eindelijk een telefoon die ze snapt. Nou had ik er al 2 jaar geleden gezegd dat ze een Nokia moest kopen, maar nee...Samsung moest het worden. Nou heb ik bij Nokia in de 8 jaar dat ik mobiel bel misschien 5 minuten de manual nodig gehad voor een geavanceerde functie, maar bij andere merken ben ik altijd meteen verdwaald in de menu's. Wel mooie menu's natuurlijk...volop animatie en kleurtjes, maar funcionaliteit..ho maar...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Oke, voor mij is de keus heel simpel.
Of ik heb het volgende in mijn broek en jaszakken:
Mobiel
MP3 speler
Agenda
Camera
WLAN finder sleutelhanger
PSP/Gameboy/whatever

Of ik heb:
Mobiel met al de features hiervoor genoemd.

Vind dit laatste optie toch aanzienlijk interresanter.

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• LoneGunman
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 01:19:
[...]

Voor mij ook. Ik heb de Nokia 6310i en daar kan ik prima mee bellen.
De 6310(i) was ook één van de topmodellen qua features toen deze uitkwam.

Daarnaast is niet niet verplicht om alle features van een telefoon te gebruiken. Het gros van de mensen benut ook niet de mogelijkheden van zijn of haar pc, om maar even een voorbeeld te noemen. Natuurlijk, ik wel zelf ook graag een zo 'kaal' mogelijke telefoon, maar omdan meteen in het budget-segment te gaan kijken waar, naast de features, ook op de kwaliteit is bespaard....nee dank je. Polyfonisch beltonen e.d. zijn al jaren beschikbaar op mobiele telefoons: gebruik ze nooit, gewoon een simpel 'piepje'. Evenals WAP/GPRS. Camera? Hoeft ook niet, maar hij zit er immers op. Bluetooth, ook handig i.p.v. een carkit laten monteren met alles bijkomende kosten en schade van dien.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

LoneGunman schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:41:
[...]
De 6310(i) was ook één van de topmodellen qua features toen deze uitkwam.
Dat kan. Ik geloof dat ik alleen de wekker ooit een paar keer heb gebruikt. Agenda op zo'n klein ding vind ik onbruikbaar en wat spelletjes betreft: alleen Snakes II (1000 punten!) doe ik op de plee. Verder bel ik alleen en stuur ik heeeeel af en toe een SMS. WAPpen heb ik niet eens geprobeerd, zo nutteloos vind ik dat op een piepklein z/w scherm. Je kunt normaal gesproken al niet eens fatsoenlijk het web op met 640x480 op een gewone PC, laat staan op zo'n onding.

Deze telefoon heb ik overigens via mijn werk gekregen. Wat ik fijn vind aan het model, afgezien van de features is dat er een lekker groot scherm op zit en fatsoenlijke toetsen. Het is gewoon een fijn toestel. Ik heb daarnaast tijden lang een Psion 5MX gehad. Een organizer die voor mij wat mogelijkheden en functionaliteit nog altijd een van de beste is die ooit gemaakt is. Voor mij ideaal vanwege zijn echte toetsenbord en breed scherm. Dat is dus wat ik zoek. Punt is namelijk dat ik zo'n ding ook echt gebruik, en niet als een soort sieraad draag (kijk mij 's met een cool gadget). Ik stel dus eisen aan zo'n apparaat. Vandaar dat ik die MDA PDA-phone nu ga gebruiken. Die heeft dus vrijwel alles wat ik wil in zo'n ding: toetsenbord, redelijk scherm en nog een telefoon ook. En het formaat is ook nog te sjouwen.

Zo heeft iedereen zijn/haar eigen afwegingen. Alleen lopen een hoop mensen met gadgets rond om er mee te blitsen. Soms snappen ze niet eens hoe het ding helemaal werkt, maar ze horen er in ieder geval bij...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik vind niet dat telefoons te veel functies hebben, wel vaak dat die functies slecht uitgewerkt zijn. Op dit moment beginnen de camera's op mobiele telefoons eindelijk acceptabele kwaliteit te leveren. Hetzelfde geldt voor MP3 spelers die zijn ingebouwd. MP3 ringtones? Ik gebruik ze absoluut. En de walkmanfunctie van mijn telefoon heeft er voor gezorgd dat ik eindelijk van mijn minidisc ben afgestapt..

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:09:

Ik heb de Nokia 1100! Gekocht voor 15 euro met 15 euro beltegoed en simlock free NIEUW!
Tele 2 ;)

De 1100 Ruled hard, heb hem ook nu bijna een jaar en ben er blij mee, 1x in de week (ongeveer) opladen ipv elke dag (met mijn 6600).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb mezelf afgelopen november een PDA met telefoonfunctie gekocht en ingebouwde GPS. Nu kan ik:

- Bellen
- SMS-en
- E-mailen
- Internetten
- Navigatie
- MP3-player
- Camera (foto's, filmpjes)
- Agenda
- Notities
- etc
- etc

Heerlijk, handig. Alles in 1. :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:01

Piggen

Lekker bakkie

Ik vind absoluut niet dat telefoons te veel features hebben. Iedereen moet voor zichzelf maar bepalen wat hij nodig heeft en wat hij nuttig vind, maar mannetjes die maar heel elitair blijven roepen dat telefoons om te bellen zijn, daar kan ik niet zo goed tegen. Ik heb een Sony Ericsson K750i (behoorlijk featurerijk dus) en ik ben er hardstikke blij mee. Camera? Kan altijd van pas komen (komen ook behoorlijke foto's uit). MP3-speler? Erg fijn voor als ik mijn 'goede' MP3-speler niet mee wil nemen. Bluetooth en allerlei syncronisatie-opties? Harstikke handig en leuk.

• argro
  • Laatst online: 03-11 22:17
TheBlasphemer schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 01:24:
Oke, voor mij is de keus heel simpel.
Of ik heb het volgende in mijn broek en jaszakken:
Mobiel
MP3 speler
Agenda
Camera
WLAN finder sleutelhanger
PSP/Gameboy/whatever

Of ik heb:
Mobiel met al de features hiervoor genoemd.

Vind dit laatste optie toch aanzienlijk interresanter.
Waar vind jij een telefoon die te vergelijke is met de PSP qua games, met de iPod qua MP3 en met een goed fototoestel met minimaal 3x optische zoom? Om over de andere dingen nog maar niet te spreken, agenda op je mobiel klinkt leuk maar volgens mij heb je er niets aan, invoer en schermformaat zijn te onhandig voor goed gebruik.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Hertog
  • Laatst online: 22:20

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik mis features.. Ik wil een iPod, een telefoon, een agenda, en een camera waarvan de kwaliteit goed genoeg is om alledaagse snapshots te nemen. Dan hoef ik alleen nog maar een dSLR voor het echte fotowerk, en verder geen apparaten meer om mee te nemen :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

AzzKickah schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:51:
Ik heb mezelf afgelopen november een PDA met telefoonfunctie gekocht en ingebouwde GPS. Nu kan ik:

- Bellen
- SMS-en
- E-mailen
- Internetten
- Navigatie
- MP3-player
- Agenda
- Notities
- etc
- etc

Welke?

Trouwens ik heb tot nu toe nog altijd geen telefoon/gps/pda ding gevonden die precies alles heeft om het compleet te maken :(.
Dan heeft hij alles, maar zit er geen WIFI op.
En zit WIFI erop dan is er weer geen GPS op.

Ik zoek een telefoon, bellen en smsen.
Met WIFI, en GPS, dus infeite ook PDA.
En een camera van minimaal 1.3 megapixel.
Uitbreidbaargeheugen en mp3 functie, maar dat heeft infeite elke PDA wel.
Bluetooth erbij is wel handig, maar geen must.

En teveel opties.. tsja kan wel kloppen, maar is allemaal persoonlijk. Voor iemand (vooral wat ouderen) die alleen willen kunnen bellen hebben ze inderdaad veel te veel, zelfs de goedkoopste.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 18:12 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MPmad schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:59:
maar mannetjes die maar heel elitair blijven roepen dat telefoons om te bellen zijn, daar kan ik niet zo goed tegen.
Nou ja...telefoon zijn ooit bedacht om te bellen. Wat mij betreft is het een soort generatiekloof. Klinkt natuurlijk als ouwelullenpraat...so be it. Ik gebruik een telefoon (denk ik) gewoon heel anders als de doorsnee jongere. Een telefoon is voor mij geen mode-accesoire, maar een stuk gereedschap. Voornamelijk op mijn werk. Met die Nokia 6310i kan ik ook agenda bijhouden, maar aangezien dat op mijn Psion veel en veel beter gaat gebruik ik 'm daar niet voor. Ik weiger (en dat zal je misschien ook elitair gelul vinden) om via een telefoon-toetsenbord teksten in te voeren. Dat is terug naar het stenen tijdperk. En spelletjes spelen doe ik sowieso niet. Dan blijft er ook vrij weinig over om met je telefoon te doen dan...boring...bellen! Noem me ouderwets, maar zo zie ik het gewoon. Al die functies zijn zo verschrikkelijk klote uitgevoerd, en die vervloekte apparaten zijn zó klein, dat je er ook niet eens fatsoenlijk mee kunt bellen. Ik wil kunnen zien wat ik invoer dus ik wil een groot scherm hebben. Kleur heb ik geen reet aan, de tekst moet leesbaar zijn. En aangezien ik zelf fotografeer met fatsoenlijke spullen, heb ik ook geen boodschap aan die brakke cameraatjes die in die dingen zitten. En ik heb een MP3 jukebox met 40Gb, dus dat hoeft dat ding ook niet voor me te doen.

Nu ga ik dan over op een PDA-Phone en die kan al die ellende ook natuurlijk. Prima, er zit tenminste een goed scherm en fatsoenlijk toetsenbord op dat ding. Of ik nu meer ga sms'en of elke week een nieuwe ringtone erop ga zetten...hmmmm...ik betwijfel het.

btw: iedereen mag van mij doen met z'n phone wat ie wil natuurlijk. Feit blijft dat het gros van die dingen gewoon mode-accesoires zijn en dat veel jongeren elke zoveel maanden weer de nieuwste phone moeten hebben omdat er weer iets nieuws is. Het is op die manier een 'me-too' product geworden. Ook dat vind ik prima. Ik hoef er zelf niet aan mee te doen.

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
Snapshots zijn inmiddels prima mogelijk met een telefoon, en voor de kwaliteit van de MP3-speler hoef je het ook niet te laten (wel voor de opslagcapaciteit). De W800i combineert deze twee functies heel behoorlijk..

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb zelf de W800i na jaren de Siemens C55 (Wat overigens ook een super toestel is) gehad te hebben.. vervangen door slecht wordende batterij wat ERG lastig is als je er op moet rekenen in de trein etc.

W800i:

2mp camera > Handig als je eens iets op de foto wilt zetten en je dure digicam niet wilt meesjouwen (Naar het strand, discotheek etc).
Mp3 speler > Was gejat in Spanje, en heb nu gelijk een grote opslag + super oordoppen en heb er nu ook nog een radio bij die erg goed geluid geeft!

Mp3 ringtones e.d. boeien me ook niet, staat toch 9 van de 10 keer op de tril :p

Verder functies als Bluetooth / IrDA zijn erg handig om met je PC / andere GSM's te communiceren...

Games speel ik er ook op, want 7 uren in de trein (1x in 2 weken > Belgie a 7 uur heen en 7 uur terug :p.. ben je soms wel halfuurtje verder voor je een spel uitgespeeld hebt :D).

Achja, het is wat je zelf wilt allemaal.. vond het eerst niet zo super nodig, maar sinds mn mp3 spelert gejat is en ik een nieuwe telefoon nodig had vond ik het een mooie combi :)

Twitter

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Dedicated devices zullen in technisch opzicht altijd een voorsprong op converged devices behouden. Voor de gemiddelde consument kunnen deze converged devices echter wel degelijk een alternatief bieden.

Wanneer men diverse functies, waarvan allen van top kwalteit, in één device zou combineren zou deze haast onbetaalbaar worden. Hierbij speelt natuurlijk ook de omvang van een dergelijk apparaat een rol, evenals de huidige batterijen met hun enigszins ‘beperkte’ capaciteit. Technisch gezien is het nu al mogelijk een goede camera te combineren met basic phone functies. Deze high-end camera’s beschikken voor de gemiddelde gebruiker echter sowieso al over teveel functies. Deze zal de prijs hiervoor dan ook niet willen betalen.

De onlangs in oktober-november aangekondigde Samsung SPH-V8200 voor de Koreaanse markt beschikt zelfs al over een camera met redelijke specificaties. Deze is namelijk uitgerust met een 8MP sensor en acceptabele optiek. Dit apparaat neigt echter meer naar een camera dan naar een telefoon. Vroeg of laat zullen telefoons echter ook een betaalbaar alternatief vormen voor de goedkopere camera’s waarmee men af en toe eens een snapshot wilt schieten.

Voordat dit zich te realiseren valt moet er zich echter eerst een ontwikkeling plaatsvinden. Hieraan vooraf zullen er dan ook eerst telefoons verschijnen met camera’s die kwalitatief niet veel voorstellen. Wanneer men bijvoorbeeld de T610 met de Sharp 903sh vergelijkt is de vooruitgang echter opmerkelijk evenals het tempo waarin deze ontwikkelingen zich voordoen. De laatst genoemde beschikt zelfs al over optische zoom. Deze vooruitgang zal zich voorlopig blijven voortzetten.

Het per direct afschrijven van telefoons die over deze eigenschappen bezitten (vanwege de beperkte kwaliteit) is mijns inziens enigszins kortzichtig. Vanuit dit perspectief zullen er al helemaal nooit telefoons komen, uitgerust met fatsoenlijke camera’s. Wanneer je een goede kwaliteit verwacht zul je juist moeten wachten tot deze telefoons zich verder ontwikkelen. Des te meer competitie, des te sneller deze ontwikkeling zich zal voortzetten. Uiteraard moet er ook een markt blijven bestaan die zich niet richt op het combineren van deze features.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Eggy schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:23:
Het per direct afschrijven van telefoons die over deze eigenschappen bezitten (vanwege de beperkte kwaliteit) is mijns inziens enigszins kortzichtig.
Uiteraard generaliseer ik. Aangezien ik geen boodschap heb aan MP3/camera/games op mijn telefoon, hoef ik die telefoons niet eens te bekijken. Zo af en toe krijg ik ze wel eens in mijn handen. Maar ik ben blij dat ik zo'n ding niet heb. Veel te klein om mee te beginnen. Priegeltoetsjes en voor het scherm vind met kleur belangrijker dan dat er leesbare en informatieve teksten op staan. Dat bevalt mij ook zo in de 6310i. Maar ik geef ook aan dat ik iemand ben die specifieke eisen aan dat soort spullen stelt. Ik ken al die meuk al wat langer dan vandaag en als ik iets koop wil ik niet na 3 maanden weer een nieuw ding hoeven te kopen omdat dat dan weer en vogue is. Vandaar dat een telefoon voorlopig niet mijn mp3 speler kan gaan vervangen. Daarvoor is de functionaliteit gewoon te beperkt. Bovendien loop in niet de hele dag met dat ding op mijn knar. Ik heb een MP3 jukebox omdat ik geen zin heb om elke zoveel dagen weer een keer muziek te tanken vanaf mijn PC. Ik heb dat al gedaan toen ik nog een 256MB spelertje had.

Iedereen gebruikt dingen weer anders. Ik vind persoonlijk al die kleine prutsdingen voor vrijwel elke functie die ze hebben onbruikbaar. Te klein om te bellen, camera zuigt grote tijd, scherm te klein, spelletjes doe ik niet, geheugen te klein voor een fatsoenlijke voorraad MP3's...need I go on...? Dat zijn dus mijn eigen maatstaven. Als anderen er gelukkig mee zijn, no problem. Maar ik vind het allemaal een achteruitgang. Maar misschien ben ik al te lang met techniek en computers bezig...ik verwacht te veel.

Ik verwacht weer wél veel van mijn MDA Vario...als ik 'm dinsdag uit de klauwen van TPG mag bevrijden ;) Maar ook daar ga ik niet op games of sms'en (hoewel dat dan weer makkelijker gaat met het toestenbordje). Wel gewoon bellen, organiseren en later navigatie. En heeeeel misschien neem ik zo af en toe een keer een foto van het een of ander. Maar ik geloof dat ook dat op de Vario een zwak punt is. Ben ik beter af met mijn eigen 4MP koelkast... 8)

Verwijderd

Ballebek schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:47:
[...]

Tele 2 ;)

De 1100 Ruled hard, heb hem ook nu bijna een jaar en ben er blij mee, 1x in de week (ongeveer) opladen ipv elke dag (met mijn 6600).
Wanneer komt de volgende actie :P? Nee maar, ik ben zelf voor een HP Mobile PDA/GSM/GPs etc etc.. aan het sparen... had een keer samsung in mijn handen gehad... binnen 1 dag batterij op... en al die kleurtjes, geluid... Ik sschaam me dood meet zon mobiel... En die nokia met die symbian.. TRAAAG.... Ik ben zelf een Java programmeur dus... die mobieltjes zijn niet echt bepaald gebouwd voor zulke dingen... Alleen als leuk extra-tje...

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

mphilipp schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:58:
[...]

Uiteraard generaliseer ik. Aangezien ik geen boodschap heb aan MP3/camera/games op mijn telefoon, hoef ik die telefoons niet eens te bekijken. Zo af en toe krijg ik ze wel eens in mijn handen. Maar ik ben blij dat ik zo'n ding niet heb. Veel te klein om mee te beginnen. Priegeltoetsjes en voor het scherm vind met kleur belangrijker dan dat er leesbare en informatieve teksten op staan. Dat bevalt mij ook zo in de 6310i. Maar ik geef ook aan dat ik iemand ben die specifieke eisen aan dat soort spullen stelt. Ik ken al die meuk al wat langer dan vandaag en als ik iets koop wil ik niet na 3 maanden weer een nieuw ding hoeven te kopen omdat dat dan weer en vogue is. Vandaar dat een telefoon voorlopig niet mijn mp3 speler kan gaan vervangen. Daarvoor is de functionaliteit gewoon te beperkt. Bovendien loop in niet de hele dag met dat ding op mijn knar. Ik heb een MP3 jukebox omdat ik geen zin heb om elke zoveel dagen weer een keer muziek te tanken vanaf mijn PC. Ik heb dat al gedaan toen ik nog een 256MB spelertje had.
Mijn post was overigens niet als reactie op die van iemand bedoeld. Vandaar ook mijn laatste zin waarin ik zei dat er ook een markt moet blijven bestaan voor telefoons die puur en alleen op hun oorspronkelijk bedoelde functie gericht zijn. Ik kan het me wel voorstellen dat iemand een toestel wilt welke enkel over de basis functie beschikt waarvoor hij bedoeld is.

Er zijn echter regelmatig posts van mensen die telefoons met camera's in het algemeen afschrijven vanwege de veelal lage kwaliteit van deze camera's. Dit standaard stijgt echter continu en zal uiteindelijk ook wel een acceptabel niveau bereiken. Professionele/high-end gebruikers zullen zich altijd nog tot een dedicated device blijven wenden. Voor de gemiddelde gebruiker zullen telefoons echter wel een leuk alternatief vormen.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Verwijderd

Vodafone heeft van die bejaardetelefoons. Niks voor jou?

• joopv
  • Niet online
AzzKickah schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:51:

- Bellen
- SMS-en
- E-mailen
- Internetten
- Navigatie
- MP3-player
- Agenda
- Notities
- etc
- etc

Welnee, we missen nog een aantal vitale functies:

- Universele afstandsbediening (a la pronto) voor alle zut die je thuis hebt
- omschakelen van GSM naar DECT zodat je thuis met je eigen vaste wireless telefoon kunt bellen / gebeld worden

Voor de hand liggende functionaliteit - waarom zit dat er niet allang in???

Verwijderd

joopv schreef op maandag 06 februari 2006 @ 09:13:
[...]

Welnee, we missen nog een aantal vitale functies:

- Universele afstandsbediening (a la pronto) voor alle zut die je thuis hebt
- omschakelen van GSM naar DECT zodat je thuis met je eigen vaste wireless telefoon kunt bellen / gebeld worden

Voor de hand liggende functionaliteit - waarom zit dat er niet allang in???
Universele afstandsbediening kan al met blauwtand (pc>software etc alleen alleen hobbisten niveau nu)

naar DECT gaat lastig... technisch gaat lastig (volgens mij) en maatschappijlijk echt niet... Stel je voor... je loopt in adam, dan kan ineens je mob gebruiken als DECT, niet erg leuk voor diegene...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:15:
[...]
naar DECT gaat lastig... technisch gaat lastig (volgens mij) en maatschappijlijk echt niet... Stel je voor... je loopt in adam, dan kan ineens je mob gebruiken als DECT, niet erg leuk voor diegene...
Ik heb wel eens reklame gezien op RTL+ voor precies die functionaliteit. Je handy ook in huis gebruiken dus. Lijkt me overigens vrij simpel om daar iets voor te verzinnen. Zeg maar net zoiets als het paren van BT devices.

[edit]was overigens al wat jaartjes geleden.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 06-02-2006 23:21 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
mphilipp schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:20:
[...]

Ik heb wel eens reklame gezien op RTL+ voor precies die functionaliteit. Je handy ook in huis gebruiken dus. Lijkt me overigens vrij simpel om daar iets voor te verzinnen. Zeg maar net zoiets als het paren van BT devices.

[edit]was overigens al wat jaartjes geleden.
wat jij bedoelt is het (oude) greenpoint systeem van kpn,'

daarbij kon je idd je telefoon meenemen en op een greenpoint locatie kon je dan bellen.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ik vind eigenlijk nog steeds dat mobieltjes te weinig features hebben. Zoals boven gezegd vangen Symbian phones dat wel voor een gedeelte op omdat je nieuwe software kan installeren. Dingen als GPS, motion-detection, gas analyzer, virtueel keyboard, (zo'n laser getekend keyboardje), , geavanceerde media chips etc etc zijn allemaal handige dingen die nog lang niet standaard zijn.

Eigenlijk de enige feature die niet altijd noodzakelijk is is de bel functie. Die gebruik ik zelf niet zo vaak. Always on, flat-fee internet icm MSN/ICQ zou velen malen handiger zijn. Voice bellen is -so- 90-ties...

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• joopv
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:15:
[...]
Universele afstandsbediening kan al met blauwtand (pc>software etc alleen alleen hobbisten niveau nu)

Huh? Je wil toch niet zeggen dat ik met een DECT handset bij iedereen met een DECT basisstation op zijn kosten kan bellen???

Die systemen zijn bij elkaar bekend gemaakt, inderdaad net zoals het CT2 (KPN's Greenpoint) systeem.

Zo'n moderne telefoon is voornamelijk software gedefinieerd, het moet toch niet zo'n probleem zijn om zo'n ding niet alleen gsm 800/900/1800 en UMTS maar ook CT2 en DECT te laten praten (met het gepaarde basisstation natuurlijk).

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

.

[ Voor 99% gewijzigd door Ginz op 08-02-2006 23:38 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Afbeeldingslocatie: http://www.cellular-news.com/images/cellphones/thumbnails/Sagem_DECT-GSM.jpg

Tadá, de Sagem Mistral 100

Opties:

GSM & DECT

Leverbaarheid: Allang niet meer......!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

mphilipp schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:18:
[...]

Nou ja...telefoon zijn ooit bedacht om te bellen.
Er zijn wel meer apparaten ooit bedacht voor heel andere functies dan waar ze nu voornamelijk voor gebruikt worden :)
Wat mij betreft is het een soort generatiekloof. Klinkt natuurlijk als ouwelullenpraat...so be it. Ik gebruik een telefoon (denk ik) gewoon heel anders als de doorsnee jongere. Een telefoon is voor mij geen mode-accesoire, maar een stuk gereedschap.
Een stuk gereedschap kan ook meerdere functies in zich hebben. Hierbij denk ik aan de zwitserse zakmessen met een ontelbaar aantal functies. Natuurlijk is het schaartje minder handig dan een gewone schaar, hetzelfde geldt voor de flesopener en vele andere geintegreerde mogelijkheden. Maar het grote voordeel is dat je wel altijd een flesopener en een schaartje bij je kunt hebben in klein formaat.
Dat is nu precies wat ik zo handig vind aan de meeste functies op een telefoon. Ik gebruik zelf een pda als agenda, maar die heb ik niet altijd overal bij me. Hetzelfde geldt voor m'n camera en mp3speler. Verder heb ik wel een laptop, maar ik vind het prettig dat ik ook op mijn telefoon in noodzakelijke gevallen op internet kan of mijn e-mail kan bekijken.
Voor op reis hoef ik maar 1 apparaat op te laden.
De camera in een telefoon heeft ook een iets andere functie dan een standalone camera natuurlijk. Als ik iets zie wat ik aan iemand anders wil laten zien, heb ik daar niet altijd 5mp voor nodig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
Canaria schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 08:48:
[...]

Er zijn wel meer apparaten ooit bedacht voor heel andere functies dan waar ze nu voornamelijk voor gebruikt worden :)
Zoals? ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Pagina: 1