ASCII Code toevoegen in een batch file...iig een lege regel

Pagina: 1
Acties:
  • 922 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik maak voor het eerst een batch file, met deze laat ik 2 bestanden van de ene map naar de andere map kopiëren en de besten uit de orginele map verwijderen, tevens wil ik hiervan een log bestandje maken (log.txt)

Nu wil ik in dit log bestandje een blanco regel, dus niet in het DOS venster maar in het text bestandje...

Ik heb echt geen idee hoe ik dit realiseer, ik zat te denken om een ascii code van een spatie (32) of enter (13) te gebruiken...maar hoe voeg ik die toe aan een batch file...

Ik hoop dat ik hiermee tot een oplossing kom,

Met vriendelijke groet,

Guillermo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zou natuurlijk ook gewoon iets als:
echo " " >> log.txt
kunnen doen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Dan kijk je een regel met : " "
in je logfile..

Echo. >>log.txt geeft wel een lege regel in je log.txt

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmm, inderdaad. Ik gebruik vaker bash, vreemd dat het bij ms met een punt moet en dat dat ook niet wordt verteld bij echo /?.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krypt _/-\o_

Dankjewel :) kben weer iets verder...
ik had idd echo al geprobeerd maar kwam geen lege regel, maar moest dus echo. :)

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillerm0oO is gelukkig tevreden met de andere oplossing die hier geboden werd, maar nu vraag ik me toch nog af, hoe moet je een ascii code toevoegen aan een batch bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het is hier gebruikelijk dat als je echt een vraag/probleem hebt dat je dan zelf een topic opent. Let wel op: met deze twee regels geef je te weinig informatie. We verwachten hier van je dat je zelf al aan het zoeken bent geweest en al wat hebt geprobeerd en dat je dus ook aangeeft wat je hebt gevonden en geprobreerd en waarom dat niet werkte. Dit lijkt me iets wat wel te googlen is.

Lees PRG Beleid eens door. Daarin staat precies uitgelegd wat hier nu wel en niet kan.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.