TV kaarten met en zonder overlay

Pagina: 1
Acties:

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 16:57
Weet iemand welke TV kaarten geen overlay gebruiken?
Ik zat eerst te denken om de Hauppauge 150 te kopen, maar toen las ik dat deze gebruik maakt van overlay, en dat er daardoor problemen zijn om het TV beeld op secondaire monitors te tonen (Ik heb een dual setup van 2 monitors aan mijn PC hangen).

Of valt dat probleem wel mee?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Alweer andere topic? Eerst post je Ervaringen gezocht: Hauppauge WinTV-PVR-150 en nu ook dit.

Ga even vragen in Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II en kijk daar even rond. Dan heb je al beetje meer beeld welke kaart goed is.

(Het is beetje raar om voor elke vraag een aparte topic te maken. Als je al bijna voor PVR-150 kaart kiest, post dan gewoon meerdere vragen onder elkaar, maar zoek eerst op of er al discussie loopt. De kaart is al populaire tv kaart en heeft goede eigenschappen. En het is al maanden op de markt. Dan is er al veel over gepraat dan je denkt. Daarom eerst zoeken!)

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
om toch antwoord te geven op je vraag:

het KAN problemen opleveren, hoeft niet per se.

Ik had voorheen een matrox g400 + pinnacle stereo pctv, en g400 + V-Stream USB 2800

Beide tv-kaarten maken gebruik van overlay. In beide setups had ik veel problemen, varierend van BSOD's tot hangende software, afhankelijk van welke drivers ik gebruikte.

Nu heb ik een ati radeon 9600 xt + usb 2800 en een radeon 9800 pro + pinnacle stereo pctv. Op beiden weinig tot geen problemen (goede driver zoeken = oplossing van evt. probleem)

het is dus afhankelijk van hoe je videokaart reageert als je tv-kaart de overlay aanspreekt.

Bij mij is het nu het geval dat als ik de tv-kaart de overlay laat gebruiken, dat het tv-beeld beeldvullend op de tweede monitor/tv wordt getoond.

En ik heb dan twee budget tv-kaartjes gebruikt. Volgens mij moet er wel een hauppauge kaartje zijn die precies doet wat je wil.

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 14:26
pianoman schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:19:
Nu heb ik een ati radeon 9600 xt + usb 2800 en een radeon 9800 pro + pinnacle stereo pctv. Op beiden weinig tot geen problemen (goede driver zoeken = oplossing van evt. probleem)
welke drivers gebruik je voor de pinnacle kaart?
Ik gebruik deze op winxp sp2, maar krijg geen video, wel audio

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ik heb windows 2000, weet niet of het verschil maakt.

maar ik heb alternatieve drivers gebruikt, op http://www.iulabs.com kun je die downloaden. werkt voor de meeste versies van de pinnacle kaarten.

Of zonder drivers met Dscaler, kan ook wel, moet je wederom wel een versie zien te vinden die je kaart ondersteunt.

Overigens ben ik sowieso qua compatibiliteit niet zo te spreken over mijn pinnacle kaartje, ik weet niet of dat inmiddels verbeterd is, maar die kaart die ik heb is erg kieskeurig wat drivers betreft. Als het eenmaal draait doet ie het overigens wel prima.

@TS: in de meeste applicaties kun je ook selecteren om het beeld op een andere manier dan via overlay weer te geven. Als je pc het trekt is dat ook nog een prima alternatief