Toon posts:

Meukpost firefox een beetje "fout"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de tekst bij de meuk van Firefox 1.5.0.1 staat er onder andere iets dubbelop:

In het eerste deel van de tekst (de tekst vóór de changelog) staat deze regel:

Firefox was voorheen bekend als Phoenix en Firebird, maar omdat deze namen praktisch hetzelfde leken als twee andere opensourceprogramma's heeft Mozilla besloten om de naam aan te passen.

In het tweede deel van de tekst (nà de changelog dus):

Het surfprogramma was voorheen bekend als Phoenix en Firebird, maar omdat deze namen praktisch hetzelfde leken als twee andere opensourceprogramma's heeft Mozilla besloten om de naam aan te passen.

Da's een beetje dubbelop. Mss kan het hele stuk tekst bete voor de changelog geplaatst worden, ipv "eromheen"; En dat je zoals gebruikelijk besluit met de changelog.

Daarnaast zou ik de tekstuele opbouw een stuk logischer maken; Dus de algemene informatie bij elkaar, en de "technische informatie" bij elkaar. Deze dan opbouwen volgens het principe "van algemeen naar technisch":

Zo dus bijvoorbeeld:

Op de site van Mozilla is een nieuwe finalversie verschenen van de webbroswer Firefox.

Mozilla Firefox is slanke variant van de opensourcebrowsers Mozilla Suite en SeaMonkey. Het surfprogramma was voorheen bekend als Phoenix en Firebird, maar omdat deze namen praktisch hetzelfde leken als twee andere opensourceprogramma's heeft Mozilla besloten om de naam aan te passen.

Firefox maakt het browsen een stuk eenvoudiger dankzij de ingebouwde popupblokker en de mogelijkheid om te surfen met behulp van tabs. Daarnaast kunnen ook inloggegevens van forums en websites worden opgeslagen, deze worden dan automatisch ingevuld bij elk bezoek aan de pagina.

De nieuw verschenen versie is 1.5.0.1, die de opvolger is van de eerder uitgebrachte RC1 en via deze server voor Linux, Mac OS X en Windows gedownload kan worden. In Firefox 1.5.0.1 zijn een aantal beveilings- en geheugenlekken gedicht. Daarnaast zijn de ondersteuning van Mac OS X en de stabiliteit verbeterd.

De release notes van 1.5.0.1 vermelden niet alleen de problemen die nog opgelost moeten worden, maar ook het volledige changelog:

Here's what's new in Firefox 1.5.0.1:
Improved stability.
Improved support for Mac OS X.
International Domain Name support for Iceland (.is) is now enabled.
Fixes for several memory leaks.
Several security enhancements.

edit:

PS: Zelf maak ik op de vroege ochtend ook nog wel eens een schrijffout zie ik, sorry voor de maffe taalfout in de Topicstart :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 09:46 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die twee keer dezelfde zin hoort natuurlijk niet, maar ik laat de opbouw zoals die nu is. Ik had het eerst geschreven zoals jij het suggereert, maar dan krijg je één dikke alinea met tekst, dat leest niet echt lekker weg en is layouttechnisch gezien niet echt een nette oplossing. Vandaar dat ik besloot om de boel om te draaien: eerst vermelden dat er een nieuwe versie is uitgebracht, wat in die versie veranderd is en dan pas vermelden wat het voor een programma is. Niet echt de manier van werken wat we gewend zijn, maar in mijn ogen wel een werkbare uitvoering voor een enkele keer :).