Toon posts:

Stem verzwaren + effecten

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel een intro aan het maken voor ons groepje dj's, wij moeten tegenwoordig bijna elke week gaan draaien op redelijk grote fuifen dus is een intro wel fijn :)

De sounds enzo lukken al perfect, klinkt lekker die intro, maar ik zou er toch ook graag wat tekst op willen, iets dat ons aankondigt.

Ik heb de micro aangesloten op Mic_in en dan via Audacity opgenomen. Ik maak mijn intro via Fruity Loops 6, dus ik importeer die .wav gewoon, alles gaat perfect.

Dan smijt ik er wat effecten op zoals Delay, Reeverb, ...

Het begint goed te klinken, maar nog niet helemaal zoals ik het zou willen. Paar mensen hadden me al aangeraden om die stem wat naar beneden te pitchen. Hoe doe ik dit? In Fruity Loops weet ik niet hoe ik een apart kanaal kan veranderen van pitch.

Heb eens een nieuw project genomen, en de main pitch op 100 gezet, maar de snelheid van de stem blijft hetzelfde, gewoon is er nu meer "leegte" achter als jullie snappen wat ik bedoel.

Alle tips en hints zijn welkom!

Verwijderd

ik gebruik hiervoor de software bij mijn creative geluidskaart. dit veranderd wel de pitch maar niet de tijd

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

check hier voor een berg plugins voor audacity:

http://audacity.sourceforge.net/download/nyquistplugins

Staat er ook eentje bij voor de pitch te kunnen aanpassen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:37
als je de stem verder dan een paar tonen (250 cents) gaat pitchen, krijg je nare bij-effecten omdat de formanten niet meeschuiven...(misschien vind je dat juist tof, dan heb ik niks gezegd)
je kunt een hoop effect bereiken door met EQ wat te spelen; tot 400 Hz een beetje versterken en daarboven een beetje verzwakken.
Misschien ook het gebied rond 6000 - 7000 Hz wat afzwakken omdat de SSSSS-en erg vervelend kunnen worden als je naar beneden gaat pitchen :-)

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:13
In FL Studio 6 kan je als je de stem onderaan bij de audio tracks in het playlist venster zet gewoon door middel van te slepen de sample langer (en dus ook lager) maken.
Als je de lengte van de sample wil behouden kan je ook op de sample klikken, waarna je de 'channel settings' van de sample krijgt.
Hier kan je bij time stretching gewoon de pitch knop gebruiken om het lager of hoger te doen klinken zonder dat de lengte veranderd.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram