[CrystalReportsXI][VB6]niet aanwezige references/components

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mmy841
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-07-2021
Na een format & herinstallatie van Crystal Reports XI (met service pack) mis ik in visual basic 6.0 enkele references en components (deze had ik dus wel toen ik Crystal Reports vorige keer installeerde) Degene die ik zeker nodig heb zijn,

bij components:
- Crystal ActiveX Report Viewer Library 11.0

bij references:
- Cyrstal ActiveX Report Viewer Library 11.0 (crviewer.oca) --> komt automatisch bij het project als
de component is toegevoegd.
- Crystal Reports ActiveX Designer Design and Runtime Library 11.0 (craxdrt.dll)

Als ik in crystal reports kijk bij help - about - more info... dan zie ik de dll's ook niet in de lijst
met loaded modules staan. In de license manager staat Crystal Reports Professional als product (er staat ook Crystal Report Developer in de lijst, maar in de vorige situatie stond het ook op Crystal Reports meen ik, omwille van de productkey).

Weet iemand aan wat dit zou kunnen liggen? (probleem bij de installatie, of onderdelen die niet bij Visual Basic geïnstalleerd zijn (add ins?)

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 14:42
Staat de craxdrt.dll in C:\Program Files\Common Files\Business Objects\3.0\bin

zoja, misschien nog eens registreren regsvr32 craxdrt.dll

• mmy841
Nee, dat vind ik ook raar. De bestanden zijn helemaal niet gekopieerd (heb ook al gezocht op andere plaatsen). Craxdrt.dll had ik nog op usb stick staan, die heb ik eens zelf gekopieerd naar de juiste map & geregistreerd. Als ik dan in VB6 bij references de dll zelf selecteer verschijnt deze ook in de lijst. Maar zonder de reportviewer kan ik zo nog niet werken (en hier heb ik natuurlijk ook geen backup van, of vind ze ook niet op het net)

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 14:42
Hier kan je merge modules downloaden.

Deze gebruik ik in de setup van mijn clients. Deze bevatten wel die craxdrt.dll

Ik vermoed wel dat je iets moet zoeken om er een installatie pakket van te maken. Ik vrees dat dit niet in VB6 zit.

Hier staat nog wat extra info.

• mmy841
Bedankt voor de reactie!

De applicatie verspreiden & installeren op clients lukte me vorige keer wel (wel met een kopie te maken naar de setupfile). Maar met het document nu zal ik het eens controleren.

Nu zal ik de merge modules eens controleren hoe het juist zit, want daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee. Maar zal er wel wat info over vinden op het net.

[update1]: ik heb de merge modules kunnen opnemen in een installatiepakket (mbv microsoft visual studio installer) en heb dit vervolgens uitgevoerd. De dll's, ... zijn nu wel geregistreerd in visual basic Nu even zoeken als ik terug een rapport kan weergeven. Als ik het menu "project" kies heb ik wel niet de keuze om "add crystal reports 11" te doen (stond zo op papieren wat ik vroeger eens heb opgeschreven). Maar updates volgen nog voor de geïnteresseerden...

[update2]: ik heb een andere manier gevonden om het rapport te tonen. Het is nu niet nodig om in het menu project - add crystal reports 11 te doen. Gewoon het rapport maken mbv Crystal Reports & opslaan in een map. In visual basic vervolgens een rapport object declareren, het rapport hieraan koppelen, ...

voorbeeld voor mensen die er ook wat achter hebben zitten zoeken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
option explicit
dim crxApplication as new CRAXDDRT.Application 'applicatie object om rpt te kunnen openen
public report as CRAXDDRT.Report 'rapport object

private sub cmdToonRapport_click()
dim crxdatabasetable as CRAXDDRT.DatabaseTable 'databasetabel object declareren
set report = crxApplication.OpenReport("c:\locatie\rapport.rpt") 'rapport openen
frmRapport.CRViewer1.ReportSource = report 'bron van het rapport voor de reportviewer specifiëren
report.RecordSelectionFormula = "{tabelnaam.naam} = 'test' " 'eventueel selectie maken
frmRapport.CRViewer1.ViewReport
frmReport.Show
end sub

in visual basic - add components: crystal activex report viewer
references - crystal activex report viewer library 11.0 en crystal reports activex designer design and runtime library 11.0

[ Voor 90% gewijzigd door mmy841 op 02-02-2006 13:32 ]