Toon posts:

[VLC] Media stream aan -> internet valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou na 3 dagen het forum google en andere bronnen te hebben doorgespit, toch maar een topic.

Netwerk Specs:
3 pc's met allemaal een 100mbit netwerkkaart, en 2 laptops.
Linksys WRT54G v5 router met firmware V1.0.0.6
Copperjet 816-2P modem
Demon 8/1mb internetverbinding

Het probleem is dat, wanneer ik een stream start op mijn netwerk dus bv een stream naar 192.168.1.104 mijn internetverbinding stopt met werken. Ik kan wel intern pingen maar naar buiten toe lukt met geen mogelijkheid. De interne ping blijven ook netjes <1ms. Het probleem is trouwens meteen weg als ik de stream sluit, dus de router of het modem hangen absoluut niet.

Ik stream met VLC over unicast. Mijn TLL staat op 1 maar dat maakt niets uit aangezien er toch maar 1 router op het netwerk aanwezig is. Ik zou zeggen dat een 100mbit netwerk toch makkelijk een simpele videostream aan moet kunnen.

Wat heb ik al gedaan:
Verschillende firmware op de router gehad
Met DUmeter gekeken hoeveel upstream data er naar het netwerk gestuurd werd, gemiddeld 200kB/s
Andere protocols geprobeerd, dwz: http, mmsh en udp (laatste zowel uni- als multicast)

Verder kon ik niets bedenken, de search en google konden mij niet helpen. Maar jullie meestal wel _/-\o_ .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 04:45 ]

Verwijderd

Heb ook soort gelijke problemen... alleen de mijne valt de internet uit als ik een bepaalde MSN space bezoek... of als ik met 2 pcs p2p ga aanzetten...

Volgens overstijgt het aantal verbindingen dat een draadloos verbinding aankan. (Overbelasting)

Specs:
Asus WL540 (die met 54 mbit)
en een Wanadoo Livebox 20/1

Als ik met gewoon draad doe heb ik zulk soort problemen niet.... duz... ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 03:57:
Heb ook soort gelijke problemen... alleen de mijne valt de internet uit als ik een bepaalde MSN space bezoek... of als ik met 2 pcs p2p ga aanzetten...

Volgens overstijgt het aantal verbindingen dat een draadloos verbinding aankan. (Overbelasting)

Specs:
Asus WL540 (die met 54 mbit)
en een Wanadoo Livebox 20/1

Als ik met gewoon draad doe heb ik zulk soort problemen niet.... duz... ?
Dit ligt gewoon aan de instellingen van je p2p programma, dat is gewoon een kwestie van de juiste instellingen vinden. Ik weet niet welke p2p progsels jij gebuikt?

Het probleem hier is gewoon dat het lijkt alsof hij een unicast naar een pc in het netwerk ook naar het internet cast, maar dat lijk me onmogelijk aangezien unicast binnen je eigen netwerk blijft.

Het probleem is opgelost, het zat hem in de QoS functie van de router, omdat de pc waarnaar ik streamde een lage prioriteit had liep het internet vast :? . Ik snap niet hoe het precies zit maar zodra ik die pc een hogere prioriteit geef is het opgelost. _/-\o_

Vreemd is alleen dat die QoS eigenlijk alleen maar effect hoort te hebben op het WAN-verkeer en niet op het LAN-verkeer. Zal wel een bug zijn, er is een mail onderweg naar Linksys.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 04:40 ]