Toon posts:

PC Start Niet

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb al bijna een week een nieuwe pc. Ik probeerde het een beetje te overklokken, en zat te spelen met de DRAM timings. Toen wou de pc niet meer opstarten, als ik hem aan wil zetten, zie ik helemaal niks, het power ledje knippert maar voor de rest gebeurt er niks. Ik heb de safe boot optie gebruikt van de mobo, DFI Lanparty Ultra-D, maar dat wou niet werken. Wat kan ik hieraan doen, zijn mijn geheugen reepjes dood? :( . Dat zou erg balen zijn want alles is splinternieuw :S
Ook brandt er één rood ledje als ik hem aanzet. Hulp nodig, a.u.b

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 18:11
CMOS clearen?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dat staat nergens in de handleiding

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb de CMOS al geclearet, volgens de manual :? :'(

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
normaal gesproken als je een beetje nieuw mobo hebt en je hebt te vér overklokt, kan je nadat je pc ff 3/4 min van stroom heeft afgezeten weer normaal booten :)

als dat niet werkt idd ff jumper van cmos trekken --> ff powerknow indrukken, daarna weer cmos jumper erin en weer normaal booten :)

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
opgelost, dank u :)
in de manual die ik mee kreeg stond het niet echt uitgelegd, maar hij doet het weer.
een clear cmos was inderdaad genoeg

Verwijderd

Wat je ook kan doen is resetten door de biosbatterij er ff uit en weer in te doen :P

Verwijderd

Voortaan kan je dit makkelijk zelf vinden dacht ik zo!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:37:
Wat je ook kan doen is resetten door de biosbatterij er ff uit en weer in te doen :P
Als je dan wel:

- Het netsnoer uit je PC hebt
- De UIT/AAN schakelaar even indrukt terwijl de batterij eruit is.

Daarna pas weer erin en PC aanzetten (met snoer natuurlijk :+ ).

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja... voortaan wil ik een topic als dit toch wel zien in T&C en dan pas nadat je zelf het boekje hebt bekeken, even de search hebt gebruikt en even hebt gegoogled ;) Dat heb je duidelijk niet gedaan :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.