KPN kon wel leveren, nu niet meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:29

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Topicstarter
De betreffende wijkcentrale in dit verhaal is Enschede-Centrum, voorzover de gegevens van de KPN kloppen de enige in heel Enschede

De postcodecheck in dit verhaal betreft een postcode-check bij alle connected by KPN providers, op analoog en isdn lijntype

Op 14 januari 2006 heb ik, voordat ik mijn @home abo opzegde, gecontroleerd of KPN DDSL zonder telefoonlijn leverbaar is op mijn adres. Volgens de postcodecheck waren alle adslvormen op alle lijntypes leverbaar.

De ADSL-vorm die ik aan wil vragen is ADSL Lite (3000/512). De afstand tot de centrale is volgens adslcentrale.nl 4.4 km, met een heleboel bochten in de route daar naar toe. Om alles zeker te weten, stel ik dat op 5 km. Volgens de afstandsgrafiekjes zoals die gebruikt worden in de topics over adsl2+ zou over die afstand 5 mbit haalbaar moeten zijn.
Met slechte koperkwaliteit zou 3mbit dan nog steeds haalbaar moeten zijn.

Echter, bij het bestellen van DDSL vandaag, krijg ik in alle postcodechecks te zien dat op mijn adres geen adsl leverbaar is op dit moment, maar wel binnen 3 maanden, en iig pas vanaf 01-03-06.
Kijk ik echter naar de isdn lijnen, dan is alles leverbaar, behalve advanced, wat gezien de afstand niet vreemd is :P

Zelf werk ik op de 1ste lijn van een van de ISP's, en heb ik voordat ik @home opzegde al gekeken of mijn postcode veilig is. Volgens KPN zaten mijn buren toen op een zeker leverbaar status, en gezien het feit dat het letterlijk buren zijn, en op dezelfde wijkcentrale aangesloten zitten, en in hetzelfde flatgebouw wonen, ga ik er toch met grote zekerheid vanuit dat het voor mij ook geldt.

Ook als ik kijk naar de leverbaarheid van ADSL via andere isp's (wanadoo, tiscali, tweakdsl), is adls over alle lijntypen leverbaar.

So, I'm confused :? 2 weken geleden was adsl nog gewoon met zekerheid leverbaar, op alle snelheden, alle lijntypen. Vandaag is ADSL simpelweg alleen nog maar leverbaar op ISDN, of pas over 1-3 maanden.
Andere isp's kunnen nog wel gewoon leveren (wanadoo 'garandeert' 4mbit op mijn is/ra). Ik heb me redelijk verdiept in ADSL, en de werking. Volgens de link die in de FAQ staat, over hoe ADSL werkt, maken niet KPN-isp's gebruik van het KPN-netwerk vanaf de wijkcentrale tot de woning van de klant, omdat KPN de enige is die dat heeft liggen. Dat zou betekenen dat als de een kan leveren, de ander dat ook kan, toch?

Daarnaast is het volgens mij zo dat als KPN kan leveren op isdn, men zeker diezelfde snelheden moet kunnen leveren op analoog, omdat analoog minder eisen stelt aan de lijn?

Ik heb ook geen mededelingen van groot onderhoud oid in Enschede gezien, of een uitbreiding van de wijkcentrales.

Kan iemand mij duidelijk maken waarom KPN niet kan leveren via analoog, of zonder telefoon, maar op ISDN wel, en waarom de 3 genoemde niet KPN isp's wel kunnen leveren, op analoog en isdn :?
VerkerkSander schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:55:
Ik lees nergens in je verhaal ofdat je al contact hebt opgenomen met KPN zelf.
Vertel ze dezelfde informatie die je hiergeeft aan de telefoon/mail en zie wat ze zeggen.

Misschien een bug of iets...
Eeh nee, nog niet :P was pas om 10 uur thuis (van werk ook he 8)7 ), dus kon geen contact meer met ks/storingsdienst opnemen. Maar zoals ik al zei, ik werk op de 1ste lijn van een van de KPN-ISP's, en op mijn werk heb ik niets gehoord/gezien/gemerkt oid.

[ Voor 11% gewijzigd door _Mystikal_ op 02-02-2006 00:59 ]

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:33
Ik lees nergens in je verhaal ofdat je al contact hebt opgenomen met KPN zelf.
Vertel ze dezelfde informatie die je hiergeeft aan de telefoon/mail en zie wat ze zeggen.

Misschien een bug of iets...

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Kan de centrale ook niet gewoon vol zijn?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
ZieMaar! schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 07:19:
Kan de centrale ook niet gewoon vol zijn?
Kijk ik echter naar de isdn lijnen, dan is alles leverbaar, behalve advanced, wat gezien de afstand niet vreemd is

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:29

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Topicstarter
Om het nog even interessanter te maken: Net KPN KS vaste net gebeld. Volgens hun moet het gewoon leverbaar zijn, ondanks wat alle postcodechecks zeggen :? So, I was confused, nu ben ik gewoon compleet de weg kwijt zeg maar :P

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Bij mij kwam een paar jaar terug ook die melding toen de centrale "vol" was.
ISDN kon toen wel geleverd worden geloof ik.
Duurde 1 maand voor de aanvraag verder werd verwerkt. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Verwijderd

In de centrale zitten ook aparte modems voor PSTN en ISDN. Die voor pstn zitten dus allemaal vol - uitverkocht zeg maar. Die zijn ze dus nu aan het bijbouwen - de standaard melding in de check is dan 'binnen 3 maanden' maar meestal is het wel korter. Als er 1 maart staat dan is het dan echt wel klaar!
Vroeger (ahem) kwam dat veel vaker voor en werd het in de check ook beter uitgelegd...

Volgens mij kan je wel gewoon bestellen (daarom zegt de helpdesk dat het wel leverbaar is), het leveren duurt dan alleen wat langer dan normaal omdat eerst de uitbreiding in de centrale klaar moet zijn. De order wordt dan intern even geparkeerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 20:44 ]

Pagina: 1