Heb een klein probleempje met mijn reg-ex scriptje dat bepaalde BB code moet omzetten naar HTML
Hier zie je even een voorbeeld van wanneer het fout gaat
Dit gaat dan weer goed, want nu loopt hij gelijk met de omzetting scripts
Nu wat mijn vraag is hoe ik mijn script moet aanpassen zodat het niet uitmaakt met welke tag ik eerst begin, dat het altijd werkt. Kan iemand hierbij helpen ?
Hier zie je even een voorbeeld van wanneer het fout gaat
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $newspost = "[b][i][u]vet schuin onderlijnen[/u][/i][/b]"; $htmlpost = preg_replace("#\\[b\]([^\\[]*)\\[/b\]#","<b>\\1</b>",$newspost); $htmlpost = preg_replace("#\\[i\]([^\\[]*)\\[/i\]#","<i>\\1</i>",$htmlpost); $htmlpost = preg_replace("#\\[u\]([^\\[]*)\\[/u\]#","<u>\\1</u>",$htmlpost); echo $htmlpost; //output = [b][i]<u>vet schuin onderlijnen</u>[/i][/b] |
Dit gaat dan weer goed, want nu loopt hij gelijk met de omzetting scripts
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $newspost = "[u][i][b]vet schuin onderlijnen[/b][/i][/u]"; $htmlpost = preg_replace("#\\[b\]([^\\[]*)\\[/b\]#","<b>\\1</b>",$newspost); $htmlpost = preg_replace("#\\[i\]([^\\[]*)\\[/i\]#","<i>\\1</i>",$htmlpost); $htmlpost = preg_replace("#\\[u\]([^\\[]*)\\[/u\]#","<u>\\1</u>",$htmlpost); echo $htmlpost; //output = <u><i><b>vet schuin onderlijnen</b></i></u> |
Nu wat mijn vraag is hoe ik mijn script moet aanpassen zodat het niet uitmaakt met welke tag ik eerst begin, dat het altijd werkt. Kan iemand hierbij helpen ?
[ Voor 53% gewijzigd door imp4ct op 02-02-2006 00:31 ]
Bedrijf : Webtrix
Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600