Lijbrandt Surfnet ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik ga binnenkort verhuizen naar een SLS huis, waar gebruik wordt gemaakt van internet via Lijbrandt. Het is een Surfnet verbinding, en door ervaringen van vrienden in Utrecht dacht ik dat dat wel goed zat. Nu lees ik echter in een wat ouder topic hier dat er nogal wat problemen zijn. Aangezien het topic nogal oud is vroeg ik me af hoe het tegenwoordig zit met de volgende punten bij Lijbrandt's Surfnet in Leiden:

• Werken DC++ en Bittorrent clients als Azureus?
• Is het mogelijk op een of andere manier een HTTP server te draaien die van buitenaf te bereiken is?
• Wat is de snelheid van de verbinding? In de brief die ik kreeg staat "supersnel", maar ja.. dat kan natuurlijk alles zijn. :+
• Is de verbinding een beetje stabiel, of valt deze vaak uit. Ik las in een oud topic dat de verbinding om de paar uur of zelfs vaker uitviel, dat is natuurlijk niet erg ideaal.
• Een inlogsysteem scheen nogal problemen te veroorzaken icm Firefox en software-matige firewalls. Is dit nog steeds het geval?

Vrij stom dat ik er pas aan denk hierna te kijken NADAT ik de aanmeldbrief de deur heb gedaan, maar goed, het is niet anders. Ik ben nu toch wel nieuwsgierig ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 02-02-2006 00:14 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Captain N schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:13:
• Werken DC++ en Bittorrent clients als Azureus?
Jazeker, dit is gewoon mogelijk.
• Is het mogelijk op een of andere manier een HTTP server te draaien die van buitenaf te bereiken is?
Zeker weten, dit kan gewoon.
• Wat is de snelheid van de verbinding? In de brief die ik kreeg staat "supersnel", maar ja.. dat kan natuurlijk alles zijn. :+
Uit m'n hoofd gezegd 10 Mbit up&down.
• Is de verbinding een beetje stabiel, of valt deze vaak uit. Ik las in een oud topic dat de verbinding om de paar uur of zelfs vaker uitviel, dat is natuurlijk niet erg ideaal.
Deze is gewoon stabiel, alle problemen hiermee zijn al verholpen.
• Een inlogsysteem scheen nogal problemen te veroorzaken icm Firefox en software-matige firewalls. Is dit nog steeds het geval?
Geen idee.

Het grootste nadeel aan het netwerk is dat er een ip-lease van 24 uur op zit waardoor dus elke 24 uur de verbinding rond middernacht even verbroken wordt en je een ander ip krijgt. Je kan dus wel servers draaien, maar dan maximaal tot middernacht. Dit is ingesteld om overmatig gebruik tegen te gaan en het werkt erg goed. Dat is het grote nadeel van de verbinding, verder is hij perfect.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Hm, dat klinkt een stuk positiever dan in dat oude topic. Dit gaat dus om Surfnet, niet om Snelnet? En mag ik vragen waar je woont (ongeveer :))? Die ip-leases zijn niet zo'n probleem, want ik gebruik m'n HTTP-server toch meestal om even iets te laten zien aan iemand. Andere mensen nog ervaringen?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Heineken schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:49:
[...]

Jazeker, dit is gewoon mogelijk.

[...]

Zeker weten, dit kan gewoon.

[...]

Uit m'n hoofd gezegd 10 Mbit up&down.

[...]

Deze is gewoon stabiel, alle problemen hiermee zijn al verholpen.

[...]

Geen idee.

Het grootste nadeel aan het netwerk is dat er een ip-lease van 24 uur op zit waardoor dus elke 24 uur de verbinding rond middernacht even verbroken wordt en je een ander ip krijgt. Je kan dus wel servers draaien, maar dan maximaal tot middernacht. Dit is ingesteld om overmatig gebruik tegen te gaan en het werkt erg goed. Dat is het grote nadeel van de verbinding, verder is hij perfect.
Ik weet niet waar jij zit in Leiden maar dat is absoluut niet mijn ervaring. Azureus en colegas zijn nauwlijks bruikbaar omdat je achter een firewall zit, waar je dus niks aan kunt veranderen. De verbinding is welliswaar snel maar verre van constant. Ik zit op ca 4mB/s down een van m'n huisgenoten soms op acht. Daarbij komt het af en toe voor dat het beveilingsprotocol je gebruikersnaam en wachtwoord vergeet. Wat betekend dat je verbinding er spontaan uit dondert.
(oh ja Europa Universalis online spelen gaat ook niet meer, Valkyrenet is gevuurmuurd :( )
Eerlijk gezegd zit er hard aan te denken om weer terug te gaan naar snelnet, al was dat ook niet alles aangezien Lijbrandt tamelijk incompetent is.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik ben inmiddels woonachtig op mijn nieuwe adres, en kreeg van Lijbrandt een brief dat Snelnet nu is aangesloten, en dat ik zo'n loginprogje moest downloaden en de helpdesk moest mailen om me aan te sluiten op Surfnet.

Die oude berichten meldden echter dat er bij Surfnet veel meer geblokkeerd was dan bij Snelnet (waar bijvoorbeeld m'n http-server gewoon werkt en Azureus en DC++). Ik zit dus een beetje te twijfelen om over te stappen op Surfnet. Het is dan wel stukken sneller, maar als er inderdaad meer is geblokkeerd dan is het misschien niet echt een verstandige overstap. Ook dat loginscriptje lijkt me irritant :P Zeker nu ik jou recente ervaring zo lees...

Met Snelnet heb ik nu een download maximum van iets van 280 kB/s. Dus op zich valt daar ook wel mee te leven. Voor de meeste dingen waar ik in geïnteresseerd ben zijn er toch geen gebruikers te vinden met een hogere uploadsnelheid...

Mijn foto's op Flickr.

• Ook al Bezet
Wat ik wellicht even had moeten vermelden is dat ik in een studentenhuis van DUWO zit (wel in Leiden ja) en niet SLS. Maar dat zou op zich geen verschil moeten maken. D'r is trouwens ook een forum voor de SLS gebruikers van surfnet. Niet echt actief, maar het geeft even ee n idee.
http://slsinternet.plexus.leidenuniv.nl/ Daar zegt trouwens ook iemand dat Lijbrandt met de universiteit in onderhandeling is over die firewall, wat daar waar van is weet ik niet.
Met Snelnet had ik nooit een probleem met P2P programma's dus Surfnet blokkerd inderdaad een stuk meer. Ik heb Lijbrandt daar al over gemaild maar nog geen reactie gekregen.

• Ook al Bezet
Lamaar zitten, 'kheb niks gezegd.

[ Voor 90% gewijzigd door Ook al Bezet op 22-02-2006 22:30 ]

Pagina: 1