[C#]Service als user draaien

Pagina: 1
Acties:

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Topicstarter
Ik wil een service maken die onder een user account draait. Normaal maak je dan een klasse afgeleid van Installer met RunInstallerAttribute.True en creëer je daarin dan een ServiceProcessInstaller en een ServiceInstaller.

de ServiceProcessInstaller heeft 2 properties Username en Password. De bedoeling zou zijn om de user te nemen die de service installeert.
Ik wil dit echter automatisch doen (zonder dat de gebruiker het wachtwoord moet intypen).
Ik vermoed echter dat dit vloekt tegen de manier waarop Windows Logon werkt (nl. met Tokens die je verkrijgt). Ik heb reeds gevonden dat je de huidige user kan opvragen, maar een passwoord verkrijgen is natuurlijk nonsense in elke ietwat veilige omgeving.
Ik vraag me dus af of het mogelijk is om de account-settings over te nemen, eventueel zonder dat ik deze zelf verkrijg.

Google bood niet echt veel zaaks en ook hier heb ik niet meteen iets gevonden.
Is het uberhaupt wel mogelijk?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Naast het feit dat ik het netter vind om aan de persoon die de installatie doet, de optie te geven zelf een userid te kiezen waaronder ze een service willen laten draaien, denk ik dat je er niet omheen komt om om het wachtwoord te vragen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik denk idd dat het niet mogenlijk is. Om je service te laten draaien zal hij die user moeten impersonaten bij het opstarten van het process. Hiervoor heeft hij zowiezo de Username/Password nodig.
En zoals je zelf al aangeeft is het "onmogenlijk" om het password van een gebruiker te achterhalen. Je zult er dus niet omheen komen om of de username/password te vragen, of de service onder een andere ( eventueel automatisch aangemaakte ) user te draaien.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Topicstarter
ok, dan zullen we het maar zo oplossen...

ASSUME makes an ASS out of U and ME