S-video-out=>Composite=>Scart=>TV

Pagina: 1
Acties:
  • 1.771 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-08 07:22
ik heb een paar jaar geleden van de pc naar de TV een Composite kabel getrokken, en deze op de scart van de TV aangesloten (met zo'n blokje Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg). een paar maanden geleden heb ik in mijn computer een nieuwe videokaart gekocht (ASUS 9600Pro). aangezien deze geen composite heeft, gebruik ik een kabeltje wat het S-video signaal omzet naar het compostiesignaal (zat bij de videokaart Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/adapter1.jpg) (wel met 7 pinnetjes). dit werkt perfect. (het signaal gaat nu dus: S-video-out van pc=>Composite=>Scart=>TV)

nu echter heb ik een laptop gekocht(ACER 5024, X700mobility) met een S-video-out en ik dacht om het signaal in plaats van bij de pc te laten beginnen, bij de laptop te vertrekken. maar helaas... het maakt niet uit wat ik doe, hij "ziet" gewoon de TV niet :? (ook niet met lage resoluties)

ik heb op de pc het catalyst control center staan (versie 1.2.2195), en op mijn laptop de ATI mobillity (versie 8.123)
ik draai op allebij de computers windows XP, maar op de pc 32bit en op de laptop 64bit

heb ik nu niet de goede drivers geinstalleerd, of ligt het aan de kaart in mijn laptop, of toch aan de windows...???

ik ben al de ganse dag aan het zoeken, zowel hier als op google, maar ik zie op den duur door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Ronald1852 op 02-02-2006 00:21 ]

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb dezelfde setup en wou vandaag ook een thread beginnen. Want ik ben van een TNT2 naar een X600 gegaan en ik krijg dat hele TV gebeuren niet aan de praat. Bij de Forceware drivers kan je gewoon een signaal kiezen, maar bij de Catalyst drivers kan ik gewoon niet de TV optie in gaan. Lekker ruk allemaal.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:54

BCC

Die 7 pinnetjes SVHS bevat zowel Composite als SVHS signaal (daarom heb je ook extra pins).

Met je laptop verbind je dus je Composite signaal eigenlijk met pins die nergens op aangesloten worden, dus het is nogal logisch dat het niet werkt.

Je moet direct een Tulp kabel van de composite uit van je Laptop naar je scartblok trekken, dan moet het wel werken.

[ Voor 20% gewijzigd door BCC op 02-02-2006 19:54 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• HuggyB
Hij heeft trouwens een S-video ingang op de z'n scartblok. Kan je in dat geval dan niet gewoon een S-video kabel kopen en die tussen de scartblok en PC hangen? Misschien is dat nog een oplossing voor mij.

Verwijderd

Ook al wel eens andere software dan die van ATI geprobeerd? Ikzelf gebruik sinds een tijdje PowerStrip, aangezien ik mijn tv-out ook niet fatsoenlijk aan de gang kreeg. Weliswaar vergt het enige oefening in het gebruik, maar daarvoor zijn er genoeg guides via Google te vinden.

Edit: PowerStrip stuurt overigens voor zover ik weet direct de tv-out aan, en omzeilt hiermee de ATI drivers.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 23:31 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Let er wel op dat de tv ook met een s-video singaal overweg kan, niet alle tv kunnen dit ook niet via de scart!
Dus videokaart moet het kunnen, de kabel moet het door kunnen geven, en de tv moet s-vidoe kunnen ontvangen.

[ Voor 37% gewijzigd door mad_max234 op 03-02-2006 01:33 ]

Verwijderd

misschien aandachspuntje, je moet wel kiezen op welke manier je pc het signaal uitstuurt, s-video of composiet :p

• HuggyB
Dat is wel vaag bij de Catalyst drivers. Om te kiezen wat voor signaal je stuurt moet er eerst een TV gedetecteerd zijn. Ben ik nou zo dom..? -edit-sinds 3.6 zit er een Force Detection knop... die zat er dus niet. Zitten die gasten van Dell oude troep te installeren?-edit-

Zijn er meer mensen die S-Video TV-out hebben, en een composiet ontvangend scart blokje gebruiken bij een X600?

[ Voor 21% gewijzigd door HuggyB op 04-02-2006 01:58 ]

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 13:29
ik probeer al weken de force detection knop te vinden op mijn HP (pavillion ze4417ea, ati mobility) en Dell laptop (latitude d810 , x600 mobil).... nooit gezien... Ik heb een zelfde probleem met de tv aan de praat te krijgen. Op de dell krijg ik via composiet kleur , via de s-video zwart wit , maar detecteert hij wel de tv met composiet. De HP ziet helemaal geen tv op composiet, maar de s-video geeft wel beeld en als ik daarna de s-video eruit haal en vervang door de composiet verbinding aan de zijkant vd tv dan is er wel kleur!

Ik heb een speciaal ati kabeltje met 7 pins, maar dit helpt allemaal niet..... Ik hoop dat die drivers een keertje geupdate worden.

Zijn er mensen die andere oplossingen hebben gevonden? VGA naar scart? of iets anders?

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 17:58

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Televisie en Laptop ( Acer 1710 SCI ). Uiteindelijk met veel gepriegel ineens een PnP geluidje en ineens kon ik m'n desktop klonen.

Kan het niet zijn, doordat je verloop op verloop op verloop hebt dat je laptop gewoon niet doorheeft dat er een televisie aan hangt?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 13:29
nee dat moet geen probleem zijn... lijkt me, want de dell doet het gewoon wel... Is er geen manier om die force tv detection op een andere manier te regelen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1