ik heb een paar jaar geleden van de pc naar de TV een Composite kabel getrokken, en deze op de scart van de TV aangesloten (met zo'n blokje
). een paar maanden geleden heb ik in mijn computer een nieuwe videokaart gekocht (ASUS 9600Pro). aangezien deze geen composite heeft, gebruik ik een kabeltje wat het S-video signaal omzet naar het compostiesignaal (zat bij de videokaart
) (wel met 7 pinnetjes). dit werkt perfect. (het signaal gaat nu dus: S-video-out van pc=>Composite=>Scart=>TV)
nu echter heb ik een laptop gekocht(ACER 5024, X700mobility) met een S-video-out en ik dacht om het signaal in plaats van bij de pc te laten beginnen, bij de laptop te vertrekken. maar helaas... het maakt niet uit wat ik doe, hij "ziet" gewoon de TV niet
(ook niet met lage resoluties)
ik heb op de pc het catalyst control center staan (versie 1.2.2195), en op mijn laptop de ATI mobillity (versie 8.123)
ik draai op allebij de computers windows XP, maar op de pc 32bit en op de laptop 64bit
heb ik nu niet de goede drivers geinstalleerd, of ligt het aan de kaart in mijn laptop, of toch aan de windows...???
ik ben al de ganse dag aan het zoeken, zowel hier als op google, maar ik zie op den duur door de bomen het bos niet meer.
). een paar maanden geleden heb ik in mijn computer een nieuwe videokaart gekocht (ASUS 9600Pro). aangezien deze geen composite heeft, gebruik ik een kabeltje wat het S-video signaal omzet naar het compostiesignaal (zat bij de videokaart
) (wel met 7 pinnetjes). dit werkt perfect. (het signaal gaat nu dus: S-video-out van pc=>Composite=>Scart=>TV)nu echter heb ik een laptop gekocht(ACER 5024, X700mobility) met een S-video-out en ik dacht om het signaal in plaats van bij de pc te laten beginnen, bij de laptop te vertrekken. maar helaas... het maakt niet uit wat ik doe, hij "ziet" gewoon de TV niet
ik heb op de pc het catalyst control center staan (versie 1.2.2195), en op mijn laptop de ATI mobillity (versie 8.123)
ik draai op allebij de computers windows XP, maar op de pc 32bit en op de laptop 64bit
heb ik nu niet de goede drivers geinstalleerd, of ligt het aan de kaart in mijn laptop, of toch aan de windows...???
ik ben al de ganse dag aan het zoeken, zowel hier als op google, maar ik zie op den duur door de bomen het bos niet meer.
[ Voor 10% gewijzigd door Ronald1852 op 02-02-2006 00:21 ]