DNS server werkt niet!!!!

Pagina: 1
Acties:

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:41

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Ok misschien in het verkeerde forum want dit heeft ook met internet te maken. sorry daarvoor, maar ik dacht misschien weten netwerkbeheerders hier meer van af.

Het probleem is als volgt.
Ik heb via een terrayon modem verbinding met chello. Ik heb een nieuwe PC gekocht met MSI bord, maar die heeft geen ISA sloten dus heb ik een ander netwerkkaartje genomen. (Ik heb het mac nummer nummer vrijgegeven en vernieuwd)

Dit werkte perfect. Maar na een tijdje 2 dagen later. kreeg ik geen verbinding meer. Ik heb de gateway gepingd en dat ging goed. Tot mijn grote verbazing kan ik wel pagina's opzoeken via hun IP nummer Conclussie: mijn DNS werkt niet meer. (kan dus niet op naam zoeken)

Pleas Help ME!!!

(Chello wil geen ondersteuning geven omdat ik een ander netwerkje kaartje heb)

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Oh ja ik heb de internet verbinding gedeeld via WinME maar alle PC's kampen met hetzelfde probleem

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat heb je als dns ingesteld?

Non-authoritative answer:
Name: ns01.chello.nl
Address: 212.83.68.130

Non-authoritative answer:
Name: ns02.chello.nl
Address: 212.83.68.131

Verwijderd

heb je die kaart verwisseling officieel doorgegeven aan chello? zo ja, dan moeten ze je helpen, zo nee: dan is het vrij logisch dat je niet meer kunt surfen. (kennelijk vind verificatie van macadres daar pas plaats)

maar goed, stel dat je wel zou moeten kunnen surfen, dan is de eerste vraag: gebruik je dhcp? if so: kijk via ipconfig /all of de dns servers zijn ingevuld (onder dos).

zo nee (dus als je je ip adres hard hebt ingetypt), dan moet je kijken of je dns goed staat in network settings. weet niet of voor chello iedereen dezelfde dns servers gebruikt, maar voor de regio a'dam zijn ze:
62.108.1.65 en 62.108.1.66

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Mijn DNS server is goed ingesteld, en nee ik heb het niet doorgegeven maar doordat ik het MAC Adres heb vrijgegeven is het wel mogelijk om te surfen. (Het werkte) maar na een paar reboots en een paar dagen later niet meer. Ik kan nu alleen via ip nummers surfen dus bijv. ik moet 194.24.67.223 intypen ipv www.altavista.nl (ik noem maar wat

Verwijderd

kan je dan uberhaupt de dns servers pingen? als je wel kunt surfen zit er toch iets fout in de dns config (tenzij chello een hele gebrekkige authenticatie heeft)

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Ik kan de DNS server gewoon pingen. Ik kwam er net echter dat internet explorer ook heel lang naar mijn proxy instellingen aan het zoeken is

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Stel gewoon dit in bij DNS:

195.241.48.33
195.241.49.33

Zijn van WorldOffline, maar het werkt altijd en overal :7

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Geprobeerd maar het werkt nog steeds niet, ik denk dat ik intern een fout misschien moet ik hem maar formatteren

Verwijderd

Reset de modem eens! Hierna detecteert die de eerste netwerkkaart, en met deze werkt die samen. Je kunt het in ieder geval proberen. Werkt het niet, dan lijkt me een format noodzakelijk. Er zit dan gewoon ergens een fout.
Succes :)
Pagina: 1