Zeer vaag probleem met SD kaartje.

Pagina: 1
Acties:

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:29
Mijn vader had wat problemen met een SD kaartje van 1GB. Hij wou niet lezen in een medion cardreader. Hij kon wel op de kaart komen maar niet in de mappen. Mij lukte het ook niet om erin te komen dus ik steek het ding terug in de camera (panasonic fz-25 ofzo) en ga naar de foto's. Dat lukte gewoon normaal.
Toen kwam ik in de map aan waar de foto's waren en zag ik een hoop bestanden en nog maar 14 van de iig 80+ foto's die erop zouden moeten staan. Ik zet de foto's naar de HD en wil alle bestanden verwijderen. De foto's gingen prima weg maar de andere bestanden niet. Deze bestanden variëren van 76 MB tot 4GB en nemen een totaal van 61GB in op het kaartje van 1GB. Verder is er 250MB beschreven maar niet met foto's en kunnen er naar schatting van de camera nog ruim 300 foto's op het kaartje.

Kan iemand mij zeggen wat er aan de hand is en hoe ik van de bestanden af kan komen? Aangezien ze dus niet op de kaart kunnen staan maar ze toch gezien worden is het toch irritant in explorer en er is dus al 1/4 van de kaart vol.

En als iemand er niets van snapt: Ik ook niet :P

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heb je al geprobeerd dat kaartje compleet te formatteren via windows? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

Klippy

Still Game

Klinkt eigenlijk als een gevalletje garantie als ik het zo lees..
Gewoon formatteren lukt ook niet?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• J2S
Ik heb een keer geprobeerd een sony MS te formateren. Daarna kon de camera em niet meer lezen.... Gelukkig was et maar een 16mb gevalletje.

En over garantie: Lijkt me niet aangezien er nog steeds gewoon foto's op kunnen.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

Klippy

Still Game

Je kan die kaart gerust formatteren hoor.
Moet elke cam kunnen lezen, anders kan je hem altijd nog in de camera formatteren.

Lijkt me eigenlijk wel dat dit het probleem gewoon zal oplossen.
Zo niet is er toch wat mis en zou ik hem gewoon omruilen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• J2S
Nooit geweten dat ik et ook met de camera kon formatteren :z

Maar het is nu wel opgelost. Alles lijkt het weer normaal te doen. Helaas is mijn vader nu wel wat foto's kwijt. Nja pech.

Bedankt voor de tips iig :)

Pagina: 1