Toon posts:

Nieuwe schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil in mij pc met mce meer opslag geheugen voor films en dergelijke want de huidige schijf zit na genoeg vol. gebruik hem als media pc. Nu dacht ik aan een nieuwe hardeschijf erbij. Is dit een goede keuze zoja is het dan een kwestie van gewoon aansluiten en de films en muziek en dergelijke er op zetten.Of gaan hier nog handelingen aan voor af gaan zoals windows erop installeren?

alvast bedankt marijn van ooijen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Als je een hardeschijf erbij plaatst dan hoef je 'm alleen even te formatteren na het aansluiten en kan je er gebruik van maken, nadat je een (paar) partitie(s) erop hebt gemaakt. Wel is het slim om te kijken of je moederbord draait met P-ATA of S-ATA, zodat je niet de verkeerde hardeschijf koopt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 01-02-2006 23:39 ]

The devil is in the details.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kopen, inbouwen, aansluiten, partitioneren en formateren. Meer dan dat hoef je niet te doen. :P

Windows hoeft niet op de nieuwe schijf, 1 windows installatie is genoeg.

{signature}

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je er gewoon een extra schijf bij wil hangen is het een kwestie van het ding aansluiten op een controller waar je nog een plekje vrij hebt en het ding vervolgens partitioneren en formatteren.

Mocht je hem als enige schijf willen gaan gebruiken zul je windows er uiteraard op moeten installeren (of een image maken van je huidige installatie en die op de nieuwe disk zetten).

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal(lekker snel gereageerd). De software voor partitioneren en formatteren krijg ik die bij de schijf? verder kunnen julie mij een leuke schijf aanraden wil iets van minimaal 250gig? Ik denk dat ik s-ata heb want dat andere is toch een dikke platte kabel en ik he een rond kabeltje van me schijf naar me mobo.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:41:
Ok bedankt allemaal(lekker snel gereageerd). De software voor partitioneren en formatteren krijg ik die bij de schijf?
Dat kan gewoon in DOS, dus zo zou je het kunnen noemen :D
verder kunnen julie mij een leuke schijf aanraden wil iets van minimaal 250gig? Ik denk dat ik s-ata heb want dat andere is toch een dikke platte kabel en ik he een rond kabeltje van me schijf naar me mobo.
Even op de site van je moederbordfabrikant controleren of het echt zo is. Als het zo is dan is bijvoorbeeld de Western Digital Caviar SE16 WD2500KS, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB) een leuke hardeschijf.

The devil is in the details.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ok bedankt allemaal(lekker snel gereageerd). De software voor partitioneren en formatteren krijg ik die bij de schijf? verder kunnen julie mij een leuke schijf aanraden wil iets van minimaal 250gig? Ik denk dat ik s-ata heb want dat andere is toch een dikke platte kabel en ik he een rond kabeltje van me schijf naar me mobo.
Partitioneren kun je gewoon in de diskmanager doen van Windows.

Kijk verder gewoon wat voor moederbord je hebt en wat je hier op aan kan sluiten, bij de nieuwere borden heb je zowel de mogelijkheid om P-ATA als S-ATA schijven aan te sluiten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk eens in de Pricewatch naar een paar modellen die aan jou eisen voldoen. Ga daarna daar eens reviews van lezen :)
Deze zou je bijvoorbeeld kunnen nemen:

Western Digital Caviar SE16 WD2500KS, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 99,96
Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB) € 105,50

Maxtor zou ik persoonlijk niet nemen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is wel erg simplistisch. Al jouw vragen worden in dit geval gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord. En het is hier op GoT wel de bedoeling dat je o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegt, voordat je een topic start. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

Check eens de OM FAQ / Beleid, waarvan o.a. de volgende punten van belang kunnen zijn:
Welke harddisk moet ik nemen?
Mijn nieuwe harddisk staat niet in Deze Computer, wat nu?
Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.