Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Door een ongelukje met mijn PDA is het LCD display van mijn Pda (Fujitsu-Siemens Pocket Loox 420) gebroken. Het touchscreen is nog wel intact.
Ik zie op www.pdatechcenter.nl een mooie service dat ze voor een kleine (:X) 169 euro's je schermpje weer zo goed als nieuw kunnen maken. (belachelijk duur trouwens, maar goed :r)

Maar nu dacht ik, waarom niet gelijk goed doen! Waarom zou ik er geen VGA scherm in laten zetten?
Ik vind nergens of dit überhaupt mogelijk is. Is iemand bekend met het verschil in aansluiting en aansturing van een VGA scherm ten opzichte van het oorspronkelijke QVGA scherm wat er in zit? Zijn die formaten anders? Past het? Trekt mijn PPC het (400 Mhz Intel xScale).

Paulvogel ©

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

pdatechcenter is een prima onderneming, servicegericht en waar voor je geld. Als je het niet waard vindt om het daar te laten repareren zoek je toch een andere onderneming (veel succes) of koop je een nieuwe PDA.

En wat betreft een VGA scherm erin proppen: natuurlijk gaat dat niet zomaar. De aansturing is geheel anders. De hardware om zo'n scherm aan te sturen zit in je PDA en de software ook, het zomaar proberen in te lepelen van een VGA scherm werkt natuurlijk niet. Daarnaast zijn de fysieke afmetingen van de schermen niet gelijk.

Alors.

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Mij hoor je niet klagen over pdatechcenter, integendeel, ik vind het geweldig dat ze dat kunnen en willen. Maar het is veel geld in vergelijking tot de nieuwwaarde van dat apparaat, ook al is het waar voor je geld :/

Wat betreft het VGA scherm had ik al zoiets verwacht, maar je weet maar nooit :)

Paulvogel ©

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:18
Ik denk niet dat het zonder meer mogelijk is om een VGA scherm in jou Loox 420 te zetten. De aansturing zal waarschijnlijk verschillen, maar ook de grote is niet exact hetzelfde volgens mij. Het scherm wat op dit site die je noemt staat, is namelijk voor de Loox 720 en dat is toch net even een andere serie.

Bovendien is 169 euro wel wat aan de hoge kant zoals je zelf ook al zegt, voor dat bedrag kan je al een goedkoop model PDA nieuw kopen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je nog uit wil geven aan je PDA, hoeveel het ding je nog waard is en hoe oud ie bijvoorbeeld al is.

Edit: ik ben traag :O

[ Voor 3% gewijzigd door jbvo op 01-02-2006 23:32 ]

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
SneakyViper schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:31:
Ik denk niet dat het zonder meer mogelijk is om een VGA scherm in jou Loox 420 te zetten. De aansturing zal waarschijnlijk verschillen, maar ook de grote is niet exact hetzelfde volgens mij. Het scherm wat op dit site die je noemt staat, is namelijk voor de Loox 720 en dat is toch net even een andere serie.

Bovendien is 169 euro wel wat aan de hoge kant zoals je zelf ook al zegt, voor dat bedrag kan je al een goedkoop model PDA nieuw kopen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je nog uit wil geven aan je PDA, hoeveel het ding je nog waard is en hoe oud ie bijvoorbeeld al is.

Edit: ik ben traag :O
Oud is'tie in ieder geval niet, hij is van mei 2005. Alleen het is zo balen dat je eigenlijk aan je lot overgelaten bent als je perongeluk je schermpje breekt. Garantie krijg je uiteraard niet, maar een leuke oplossing bieden ze ook niet behalve dan het laten repareren voor imho te hoge bedragen.

Ik zie inderdaad al dat de grootte 3,6 inch is tov 3,5 inch... met een beetje hamer is dat wel te corrigeren :9 maarja, hardware aansluiten is meer een probleem :) jammer :)

Paulvogel ©

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

mijn loox 720 had een kapot scherm (zelf gedaan ... :() reparatie: 350,-! dus voor het geld geen VGA device ;) Al snap ik niet wat mensen nog met die 320x240 schermpjes willen ;) Bij de 720 was alles zoveel scherper en mooier. Ja ik mis het toch zoveel dat ik die reperatie laat door gaan aangezien een nieuwe 720 alsnog duurder is en de N560 er nog lang niet is (oh en ik heb al een sirfIII gps muis).

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

pdatechcenter is wel stukken goedkoper dan FS zelf; had ik eerder moeten weten

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:18
TimeClypse schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:41:
[...]

Oud is'tie in ieder geval niet, hij is van mei 2005. Alleen het is zo balen dat je eigenlijk aan je lot overgelaten bent als je perongeluk je schermpje breekt. Garantie krijg je uiteraard niet, maar een leuke oplossing bieden ze ook niet behalve dan het laten repareren voor imho te hoge bedragen.

Ik zie inderdaad al dat de grootte 3,6 inch is tov 3,5 inch... met een beetje hamer is dat wel te corrigeren :9 maarja, hardware aansluiten is meer een probleem :) jammer :)
Waarom valt gebroken scherm niet in de garantie? Waardoor is het scherm gebroken dan? Het is toch niet zo dat dat ding nu buiten de garantie valt omdat die termijn is verstreken?
LightYears schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:28:
mijn loox 720 had een kapot scherm (zelf gedaan ... :() reparatie: 350,-! dus voor het geld geen VGA device ;) Al snap ik niet wat mensen nog met die 320x240 schermpjes willen ;) Bij de 720 was alles zoveel scherper en mooier. Ja ik mis het toch zoveel dat ik die reperatie laat door gaan aangezien een nieuwe 720 alsnog duurder is en de N560 er nog lang niet is (oh en ik heb al een sirfIII gps muis).
Ik had ook een Loox 720, maar aan de VGA scherm heb je daar nog niet veel, omdat geen enkel programma native 640x480 ondersteund, je kan wel hacks gebruiken, maar dat werkt ook niet echt lekker vond ik. Pas bij windows mobile 2005 zal VGA beter ondersteund worden, maarja, die komt niet meer naar de Loox 720, al hebben ze dat wel altijd beloofd. Dat VGA scherm zorgt er dan wel voor dat je de pixels niet ziet, maar verder heeft het niet veel nut naar mijn idee.

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
SneakyViper schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:59:
[...]

Waarom valt gebroken scherm niet in de garantie? Waardoor is het scherm gebroken dan? Het is toch niet zo dat dat ding nu buiten de garantie valt omdat die termijn is verstreken?
Ze garanderen dat je apparaat 2 jaar lang vrij van defecten is. Dus als je schermpje spontaan breekt zonder dat je dat zelf hebt gedaan, dan is het een fabricagefout en krijg je wel garantie. Omdat het (blijkbaar) mijn eigen schuld is geweest dat het scherm is gebroken (onder druk gestaan op een of andere manier), valt dit onder de "user errors". Garantie krijg je dan echt niet hoor. :/

En dan nog, stel dat ik het laat repareren bij FSC, dan nog krijg ik geen garantie meer zei die vent van pdashop (heel misschien nog wel op de reparatie, maar dat zal ook maar enkele maandjes zijn). En als ik het laat repareren bij Pdatechcenter, dan krijg ik nog 6 maanden garantie, en het is nog goedkoper ook! Tel uit je winst :Y)

edit:
Ik geloof dat ik eruit ben dat ik 'm toch maar naar pdatechcenter ga sturen, zo wat ik hoor over FS

[ Voor 6% gewijzigd door TimeClypse op 02-02-2006 12:05 ]

Paulvogel ©

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
TimeClypse schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:03:
[...]

Ze garanderen dat je apparaat 2 jaar lang vrij van defecten is. Dus als je schermpje spontaan breekt zonder dat je dat zelf hebt gedaan, dan is het een fabricagefout en krijg je wel garantie. Omdat het (blijkbaar) mijn eigen schuld is geweest dat het scherm is gebroken (onder druk gestaan op een of andere manier), valt dit onder de "user errors". Garantie krijg je dan echt niet hoor. :/

En dan nog, stel dat ik het laat repareren bij FSC, dan nog krijg ik geen garantie meer zei die vent van pdashop (heel misschien nog wel op de reparatie, maar dat zal ook maar enkele maandjes zijn). En als ik het laat repareren bij Pdatechcenter, dan krijg ik nog 6 maanden garantie, en het is nog goedkoper ook! Tel uit je winst :Y)

edit:
Ik geloof dat ik eruit ben dat ik 'm toch maar naar pdatechcenter ga sturen, zo wat ik hoor over FS
Wel potverdrie... ze kunnen mn PDA niet laten maken daar :( ze hebben die onderdelen niet en kunnen er moeilijk aan komen.
Ook wordt ik niet goed van Fujitsu Siemens... Bel je op, krijg je doodleuk te horen dat het schermpje €165, arbeidsloon €80 en administratiekosten €15 kost.. Ex btw! Dus 309 euro voor de reparatie van een schermpje 8)7 Nouuuu, laat maar zitten dan! Mn pda is lief, maar niet zó lief O+

Is er iemand nog meer bekend met een ander reparatiecentrum dan pdatechcenter (die dat eventueel wel kan)?

Paulvogel ©

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:24
voor dat geld kan je een goeie nieuwe kopen, dat raad ik je dan ook aan.

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
hellboy123 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:46:
voor dat geld kan je een goeie nieuwe kopen, dat raad ik je dan ook aan.
Voor het geld van Fujitsu-Siemens inderdaad wel. Maar rond de 150 euro vind ik nog acceptabel. Het is altijd goedkoper dan een nieuwe!
Ik heb nu www.fixsupport.nl gevonden. Daar ben ik nu mee in conclaaf om te kijken wat het repareren kost.
Ook probeer ik het nu op de garantie te verhalen bij Fujitsu-Siemens. Kijken hoe ze daar op reageren.

Paulvogel ©

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 11:40
Ik geef je heel weinig kans op het verhalen bij de fabrikant. Een gebroken scherm valt nooit onder de garantie, geldt voor zover ik weet voor alle PDA fabrikanten. "Extern onheil" noemen ze dat...

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Pagina: 1