Toon posts:

Dual boot met 2 schijven

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Heb hier een bakje staan met 2 hdd's erin. op 1 staat nu windows xp geinstalleerd en op de andere schijf wil ik een linux distro installeren.

Maakt het wat uit met booten als ik de linux install op de 2e schijf wil doen?
waar moet ik rekening mee houden? of moet ik bij het opstarten telkens me bootdevice veranderen?

mvg!

Verwijderd

welke moeite heb jezelf al gedaan om tot een oplossing te komen.
want we zijn geen beginnerweb hier, er wordt verwacht dat jezelf al voorwerk doet.

Verwijderd

Zet je 2e schijf als first boot device en zet daar linux en (bijvoorbeeld) grub op. Mocht het mis gaan kun je altijd je windows schijf weer als first boot device zetten. Als het wel goed gaat voeg je windows aan grub toe en kun je gewoon kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 23:47 ]

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10-2025

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:21:
Zet je 2e schijf als first boot device en zet daar linux en (bijvoorbeeld) grub op. Mocht het mis gaan kun je altijd je windows schijf weer als first boot device zetten. Als het wel goed voeg je windows aan grub toe en kun je gewoon kiezen.
Of als je bios de mogelijkheid heeft om een boot menu te laten zien bij het opstarten, dan kun je die ook altijd gebruiken.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Over dualboot in diverse varianten zijn al veel topics geweest. Ik denk dat je eens via de search of Google moet kijken naar de mogelijkheden en wat voor jou het beste is. Hierboven staan ook al aardige suggesties.

Ik wil je wel meegeven dat je wel moet zorgen voor een goede backup van het windows deel. Er kan gewoon altijd wat mis gaan.

Deze ga ik sluiten.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Dit topic is gesloten.