Intel iMac + scrollen in safari of helpfiles loopt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:34
Systeem : iMac Intel 20" met 256 mb videokaart en 1 gb (2x512 mb) intern geheugen.

Als ik in Safari met een gemaximaliseerd scherm door een site met een grote lap tekst scroll met de scrollbar lijkt het alsof de videokaart het op 1/3e van de onderkant van het scherm even niet bij kan benen. Je ziet daar tijdens het scrollen dat de tekst over de hele breedte even niet lekker aansluit zeg maar. Na het scrollen staat alles wel weer goed.

Ook in een wat kleiner gemaakte helpfile, dus buiten Safari, scrollen geeft op 1/3 van de onderkant van het venstertje hetzelfde effect.

Ik heb bij Weergave 'Vloeiend schuiven' al aan en uit gezet, helaas zonder succes.

Als ik met de vensters van Safari zelf aan de sleep ga zie ik geen gekke dingen, loopt gewoon soepel, dus het lijkt me bijna niet dat er iets met de videokaart mis is.

Verwijderd

Denk dat dat iets te maken heeft met de driver voor je ati? Ik zal anders echt niets weten. Ja misschien je videokaart of je beeldscherm evt "brak" maar dat lijkt mee heel sterk.

Weten misschien andere forum gebruikers hoe je evt je videokaart op een mac kan checken voor een update?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:04
Ik denk dat dit een bug is want ik zag het vandaag toevallig ook bij een andere 20" Intel iMac :)
Om is even lekker te flamen: Tot nu toe haat ik Intel Apple machines gewoon HARD.
Eigenlijk onterecht want het is de software :(

Ik heb er een paar dagen mee moeten werken en zelfs met Intel applicaties kom ik rare dingen tegen.
Toch maar weer terug naar PPC.

[ Voor 59% gewijzigd door Uberprutser op 02-02-2006 21:00 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Ballebek schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:35:
[..]
Ik heb er een paar dagen mee moeten werken en zelfs met Intel applicaties kom ik rare dingen tegen.
Toch maar weer terug naar PPC.
Kun je dat onderbouwen met wat voorbeelden? Ik ben namelijk van plan om een Intel Imac te kopen.

Voor zover ik weet komen de grafische problemen alleen voor bij de 256MB videokaart in de Intel Imac. Heb je ook ervaring met de 128MB variant?