Ik heb nu al een tijdje naar volle tevredenheid 2 Seagate 160 gig SATA schijven (niet in RAID). Nu, van het ene op het andere moment, reboote mijn computer (ik zat er niet achter) en nu geeft hij bij het opstarten:
Searching for boot record from BBS-0[ST3160827AS___________________]...OK
(de __________ vervangen door spaties)
Dit gaf hij altijd al, maar dan zonder al die spaties. Nu blijft hij echter hierop hangen (eerst zonder dat het HDD-ledje brand, na een tijdje blijft dit ledje continu branden). Als ik vanaf een Knoppix live-cd'tje boot, dan kan ik gewoon beide schijven benaderen en lijkt er niks aan de hand. Nu ben ik wel een totale Linux-nitwit, dus weet ik ook niet hoe ik die schijf moet checken.
Iemand enig idee welke stap(pen) ik het beste zou kunnen zetten? Via Google en t.net kom ik tot zover niet veel verder aangezien ik niet zie wat het probleem is
Searching for boot record from BBS-0[ST3160827AS___________________]...OK
(de __________ vervangen door spaties)
Dit gaf hij altijd al, maar dan zonder al die spaties. Nu blijft hij echter hierop hangen (eerst zonder dat het HDD-ledje brand, na een tijdje blijft dit ledje continu branden). Als ik vanaf een Knoppix live-cd'tje boot, dan kan ik gewoon beide schijven benaderen en lijkt er niks aan de hand. Nu ben ik wel een totale Linux-nitwit, dus weet ik ook niet hoe ik die schijf moet checken.
Iemand enig idee welke stap(pen) ik het beste zou kunnen zetten? Via Google en t.net kom ik tot zover niet veel verder aangezien ik niet zie wat het probleem is
[ Voor 7% gewijzigd door Frankster op 01-02-2006 22:20 ]
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative