[Acesss 2003/VBA] Kan veld niet bijwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Draakje078
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik ben bezig met een database applicatie te maken in Access 2003 met als programeertaal VBA.
Helaas is mijn kennis over VBA niet echt geweldig, maar dankzij wat andere topics hier heb ik wel enige kennis opgedaan.

Bedoeling:
Ik heb een scherm waarin ik als eerst cliënt gegevens invult met daarnaast een sub-formulier waarin ik de contactpersonen invoer. Deze gegevens staan in verschillende tabellen, omdat 1 contactpersoon bij meerdere cliënten kan horen en een cliënt meerdere contactpersonen kan hebben. Om de koppeling te maken maak ik gebruik van een tussentabel.

Probleem:
Als ik de cliënt gegevens heb ingevuld en heb opgeslagen en wil gaan beginnen met het invullen van de contactpersoon gegevens krijg ik na het type van het eerste teken de melding: Kan veld niet bijwerken. Als ik formulier gewoon door invul slaat hij de informatie wel gewoon op. Als ik het formulier gewoon open (zonder cliëntscherm) kan ik de gegevens wel invoeren zonder foutmelding.

Verricht werk:
- Gezocht op google op de foutmelding.
- Gezocht op msdn op de foutmelding.
- Gezocht op GoT op de foutmelding.
Helaas allemaal zonder het gewenste resultaat.

Is er iemand die het probleem bekend voorkomt en weet hoe ik deze kan oplossen.

C2D 6750, 8GB DDR667, Asus P5K-SE

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PW>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Draakje078
Opgelost

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan je de oplossing misschien nog even plaatsen hier? Da's wel zo handig voor de search, mocht er iemand in de toekomst hetzelfde probleem als jij hebben.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Draakje078
Het probleem was de koppeling tussen het hoofd en het subformulier.
Deze heb ik verwijderd en de recordsource aangepast hierop.
Nu werkt hij wel :D