Toon posts:

3Com OfficeConnect router zo snel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de zoektoch naar een goede router voor Chello Extreme, kwam ik de volgende tegen. Niet dat ik er wat aan heb momenteel, maar goed.

Na wat mailen met 3Com Nederland, is mij verteld dat de 3Com® OfficeConnect® Cable/DSL Router Product # 3CR858-91, WAN-LAN snelheden aankan van meer dan gemiddeld 50 Mbps.

Afbeeldingslocatie: http://www.3com.com/images/products/en_US/prd_lg_3CR858-91.gif

De doorvoersnelheid is getest met een bandwidth tool van Mikrotik, door de behulpzame man, speciaal voor mij O+

Ik heb al jaren een OfficeConnect, maar deze werd te langzaam voor Chello Classic, dus had ik een Asus SL1000 gekocht. Wat een rampending.
Nu is de Asus inmiddels weer retour afzender en ga ik m'n geluk hiermee beproeven.

Specificaties

Is dit echt zo of meet de beste man verkeerd? Want anders had dit apparaat toch wel bekender geweest?

Verwijderd

Zo bijzonder is dat niet hoor, de Zyxel prestige P334 doet 100 Mbps.

ftp://ftp.zyxel.com/P334/document/P334_V.1_Datasheet.pdf

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Ik heb zelf een officeconnect accesspoint, die doet het prima. Lekker stabiel ding, en de webinterface geeft ook geen problemen. De router die ik eraan heb hangen is een ramp op een stokje, maar da's dan ook weer geen 3com.
Ik denk dat de 3com best een goede koop is, maar voor 3com betaal je wel.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Mja, wat wil je precies horen? Denk je dat hier veel mensen zijn die zo'n router hebben en ook daadwerkelijk 50Mbit te routen hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil horen.

Chelloo.com staat bol van de topics met routerproblemen i.c.m. Chelloo Extreme, er worden een aantal routers aangeraden maar deze is ''onbekend''.

Bijvoorbeel deze:

- Asus SL500 en SL1000
- Linksys BEF-SR41

Kan het dus zo zijn dat deze, lichtelijk oudere en goedkopere router 20 Mbps trekt?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TJa, als je 1 http transfer hebt dan kun je al gauw een hoge transfer rate hebben. Moet je router nog iets meer doen (veel connecties, vpn, intelligente filtering ) dan stort de snleheid op veel routers uiteraard in elkaar.

testen is dus ook een vak apart.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Na een vraag hoe getest te hebben de volgende reactie:
quote: 3Com
Je kunt dit eenvoudig zelf testen met behulp van een bandwidth tool van
Mikrotik (www.mikrotik.com). Plaats een PC op de WAN poort en en PC op de
LAN poort en draai het programma op beide PC's.
Ik antwoorde dat ik die apparaten niet thuis heb staan en of hij met firewall etc had getest.
quote: 3Com
Beide routers hebben dezelfde Ethernet chips dus de performance ligt gelijk. Ik heb getest zonder firewall functionaliteit. Met firewall functionaliteit zal de snelheid ongeveer (afhankelijk van het aantal rules) tot 50% afnemen (dus 25mbps). Dit ligt nog altijd hoger dan de 20Mbps die aangeboden wordt door Chello. Bij het delen van de verbinding met meer dan een computer zal uiteraard per computer minder bandbreedte zijn, maar de bottleneck ligt natuurlijk bij de langzaamste verbinding (20Mbps ADSL).
Dus wat denken jullie, is deze router een serieuze optie voor 20Mbps Chello?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:56

TommyGun

Stik er maar in!

Ik wil dit topic toch graag even kicken.

Mijn oog viel namelijk ook op deze router al heb ik dan Chello Classic. Probleem met mijn huidige E-Tech router is dat deze mijn webserver niet goed trekt. Zie ook Time outs webserver bij veel bezoekers. Ik had deze router gezien op Alternate en lijkt jullie dit een goede keus? De ingebouwde firewall zal ik zoiezo niet gebruiken maar het gaat mij er dus om dat deze de grote hoeveelheid pakketjes wel aan kan.

Linksys hoef ik niet meer. Had er eentje besteld van 90 euro (vorig jaar) maar was nog slechter dan de Sweex en Edimax die ik heb gehad. De zelfde dag nog teruggestuurd dus. Deze router doet het al lange tijd prima maar kan dus niet de hoeveelheid pakketjes aan.

B.v.d

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 17-05-2006 18:53 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met de info die je nu geeft denk ik JA. Meer kan ik er niet over zeggen. Dat komt omdat er in jouw post, net als in die van topicstarter, niet genoeg info staat om er een mening over te vormen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

sanfranjake schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:54:
Met de info die je nu geeft denk ik JA. Meer kan ik er niet over zeggen. Dat komt omdat er in jouw post, net als in die van topicstarter, niet genoeg info staat om er een mening over te vormen.
Veel info staat in het topic dat ik aan haal. Ik ben constant met minimaal de helft van mijn upload speed (60 kb's) aan het uploaden (Stuk of 20 / 30 Torrents soms wel tegelijk) en mijn webserver trekt zo'n 20000 bezoekers, 250000 pagina's en 1500000 hits in een maand wat gelijk staat aan zo'n 20 gb. Dat zijn dus alleen nog maar de forums die ik run. Daarlangs heb ik nog een uploader waar aardig wat gebruik van word gemaakt.

Run 3 pc's. Mijne (12/7) + zusje (12/7) + homeserver (24/7).

Totaal zit ik dus wel op enkele honderden gb's per maand. What can i say more?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja, ik kan natuurlijk niet over jouw situatie oordelen. Maar ik heb zelf een 3CRWE754G72-A (adslmodem/router/AP) die in eenzelfde setting al een jaar of twee goed performeert :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:07
Mja, er was een tijdje terug een firmware update omdat de router crashte na teveel connecties. Wellicht heeft deze ook bijgedragen aan de doorvoersnelheid.

Ik weet wel dat we in 3 jaar tijd dat ik er werkte, misschien een twintigtal defecte 3Com producten hebben teruggekregen.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

sanfranjake schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:24:
Tja, ik kan natuurlijk niet over jouw situatie oordelen. Maar ik heb zelf een 3CRWE754G72-A (adslmodem/router/AP) die in eenzelfde setting al een jaar of twee goed performeert :P
Ja die is toch wel een stukje duurder; pricewatch: 3Com 3CRWE754G72-B, OfficeConnect ADSL Wireless 11g Firewall Router (54 Mbps) (En nog eens WLAN ook)

Deze week die uit de start post bestellen :) Hoop wel dat daarmee mijn probleem is opgelost ...

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 10-06-2006 21:04 ]

• chim0
Iedereen heeft het over ADSL modems maar de TS heeft Kabel? 8)7

Anyway, heb je hem al en zoja, wat zijn je bevindingen?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

chimo schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:37:

Euh maakt dat verschil dan? De Sweex en Edimax die ik heb gehad waren ook ADSL meen ik.

Maar anders hoor ik t graag van je hoor, want heb hem nog niet besteld :)

Ik twijfel hard

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
chimo schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:37:

Voor routers maakt dat geen drol uit hoor, voor modems wel ;)

• chim0
Hij zoekt een router voor een kabel verbinding, en zegt later in de zin dat ie er niets aan heeft.. wat ik ff niet snap maar dat terzijde.

Dus aan een ASDL mooiem (ja, dat doe ik expres) heb je niet zoveel dan, aangezien in de WAN poort een telefoonkabel moet en bij een gewone router, een netwerkkabel.

Dus een losse router kan ook voor ADSL, mits je al een ethernet modem hebt.
Pagina: 1