Het bedrijf waar ik werk is ontstaan uit een reorganisatie van een ander bedrijf, en is als geheel zelfstandig bedrijf en met een aparte directeur verder gegaan in een andere plaats. "Ons" bedrijf richt zich onder andere op internet zaken, en zal naast DSL(resellen) een 60tal(ongeveer) hosting contracten overnemen van het oude bedrijf, dat verder gaat voornamelijk als network service provider. Ik en mijn collega waren stagiaires die met het hele hosting gebeuren niets te maken hebben gehad, en nu verder gaan met onze tweede stage als enigst personeel in het nieuwe bedrijf.
Het probleem is dat de accounts nu verkocht zijn via een resellerconstructie, wat inhoud dat we een ensim beheerinterface hebben waar accounts in aangemaakt en bewerkt kunnen worden etc, bekend mag ik aannemen. De server waar naartoe gemigreert word is een gloedjenieuwe RedHat Enterprise Linux 4 bak met Plesk die in een datacenter in Amsterdam hangt. De kunst is dus om de oude accounts, met websites, email, gebruikersnamen en wachtwoorden te verhuizen naar de nieuwe server. Wachtwoorden zijn nog niet het belangrijkst uiteraard, die zouden we eventueel terug kunnen zetten naar een standaard, aangezien wachtwoorden meestal encrypted worden opgeslagen en dus niet uit te lezen zullen zijn.
Plesk is voorzien van een "migratiewizard", wat ik hiervan in de manual begrepen heb is dat deze een soort van trojan horse(maar dan een "white hat"
) via SSH op de oude server wil plaatsen, en via deze manier alles wil overzetten. Hiervoor wil hij een account met root rechten hebben. Ik zou het kunnen begrijpen als het bedrijf waar we het reselleraccount hebben daar niet mee accoord zou gaan, er staan dus ook nog andere klanten op.
Heeft er iemand ervaring met een grootschalige migratie, liefst met ensim?
Hoe pak ik dit aan? Ik heb weinig trek in alles overtypen, typfouten maken etc.
In de search en op Google kon ik niets vinden.
Update:
Ik zit er nu eerst aan te denken om een bash script te schrijven(redelijke handigheid hierin) dat logingegevens uit een tekstbestand leest dat ik 'm voer, en vervolgens automagisch de websites iig te downloaden.
Maar opzich kan ik inderdaad niks creatiefs bedenken om ensim aan te zetten tot het prijsgeven van alle gebruikersdata.
Het probleem is dat de accounts nu verkocht zijn via een resellerconstructie, wat inhoud dat we een ensim beheerinterface hebben waar accounts in aangemaakt en bewerkt kunnen worden etc, bekend mag ik aannemen. De server waar naartoe gemigreert word is een gloedjenieuwe RedHat Enterprise Linux 4 bak met Plesk die in een datacenter in Amsterdam hangt. De kunst is dus om de oude accounts, met websites, email, gebruikersnamen en wachtwoorden te verhuizen naar de nieuwe server. Wachtwoorden zijn nog niet het belangrijkst uiteraard, die zouden we eventueel terug kunnen zetten naar een standaard, aangezien wachtwoorden meestal encrypted worden opgeslagen en dus niet uit te lezen zullen zijn.
Plesk is voorzien van een "migratiewizard", wat ik hiervan in de manual begrepen heb is dat deze een soort van trojan horse(maar dan een "white hat"
Heeft er iemand ervaring met een grootschalige migratie, liefst met ensim?
Hoe pak ik dit aan? Ik heb weinig trek in alles overtypen, typfouten maken etc.
In de search en op Google kon ik niets vinden.
Update:
Ik zit er nu eerst aan te denken om een bash script te schrijven(redelijke handigheid hierin) dat logingegevens uit een tekstbestand leest dat ik 'm voer, en vervolgens automagisch de websites iig te downloaden.
Maar opzich kan ik inderdaad niks creatiefs bedenken om ensim aan te zetten tot het prijsgeven van alle gebruikersdata.
[ Voor 13% gewijzigd door thegve op 01-02-2006 22:22 ]