Toon posts:

Contactdoos vga

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een multimediaprojector bevestigd aan mijn plafond. Nu moet ik een redelijk grote ruimte doorlopen met mijn VGA kabel. Nu ben ik op zoek naar een contactdoos voor alle mogelijke aansluitingen die op mijn projector zitten (audio/VGA/Composite) voor te bevestigen bij de projector (aan de plafond). Weten jullie of er zoiets bestaat? En hoever mag ik met die vga kabel gaan? 15 meter??

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat een (goede, dure) VGA kabel van 20 meter goed te doen is. Dat is dan wel op 1024x768@60Hz. Op 1280x960@85Hz kan ik duidelijke schaduwen bij letters zien.

Op dit moment is mijn setup als volgt:

code:
1
2
3
Matrox G450 --> 20 meter VGA --> 
     VGA-splitter (+ versterker) |---> 3 meter VGA --> 19" monitor 1280x960@85Hz
                                 |---> 5 meter VGA --> beamer 1024x768@60Hz

Doordat ik nu die versterker er nog bij heb zie ik zelfs op 1280 nauwelijks nog vreemde dingen.

Siditamentis astuentis pactum.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:55

Jag

Ik zou geen VGA kabel gebruiken maar BNC. VGA is een zogenaamd RGBHV signaal, Rood Groen Blauw Horizontale en Verticale sync. Voor grote afstanden kan je RG59 (75 Ohm karakteristieke impedantie) bekabeling gebruiken. Je hebt dan in totaal 5 kabels nodig voor het VGA signaal.
Dat is ook de manier waarop RGBHV signalen in de professionele AV wereld over gigantische afstanden vervoerd worden, VGA kabels worden alleen maar voor korte afstanden gebruikt (10m ofzo). Je kan dan gewoon 5 BNC connectoren in je contactdoos zetten. RG59 kabel is goed op rol te krijgen en is heel goedkoop.
Bovendien kan je die kabel ook gebruiken voor het composiet video signaal (ik zou overigens eerder s-video of component video kiezen als dat een optie is) en ook voor je audio signalen. Je hebt dan in totaal 8 lijntjes BNC nodig.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Jag schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:46:
Ik zou geen VGA kabel gebruiken maar BNC. [..]
En dan bij aankomst weer omzetten naar VGA? Mijn beamer heeft bijv. geen BNC aansluitingen.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

wat die contactdoos betreft:

kies bv zoiets om op uw plafond te plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://www.niko.be/images/idgifs/32-769.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.niko.be/images/idgifs/32-761.gif

en in het plaatje mod je dan de 3 types van aansluitingen die je wenst (daar is plaats genoeg voor).
Je gebruikt dan korte kabeltjes om vanaf die wanddoos de signalen door te sturen naar je beamer.

mvg
mooseman007

edit: een stopcontact erbij plaatsen voor je beamer is dan ook kinderspel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 11:14 ]

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Varienaja schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:37:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat een (goede, dure) VGA kabel van 20 meter goed te doen is. Dat is dan wel op 1024x768@60Hz. Op 1280x960@85Hz kan ik duidelijke schaduwen bij letters zien.

Op dit moment is mijn setup als volgt:

code:
1
2
3
Matrox G450 --> 20 meter VGA --> 
     VGA-splitter (+ versterker) |---> 3 meter VGA --> 19" monitor 1280x960@85Hz
                                 |---> 5 meter VGA --> beamer 1024x768@60Hz

Doordat ik nu die versterker er nog bij heb zie ik zelfs op 1280 nauwelijks nog vreemde dingen.
Even een vraagje tussen door, hoe krijg jij 2 verschillende resoluties uit 1 kabel?
(Of kijk ik nou verkeerd?)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:55

Jag

Scyth schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:02:
[...]

En dan bij aankomst weer omzetten naar VGA? Mijn beamer heeft bijv. geen BNC aansluitingen.
Ja, je hebt daar gewoon standaard kabels voor met aan de ene kant een D-sub aansluiting en aan de andere kant 5 BNC connectoren. Die CRT jongens gebruiken die ook vaak.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Gutteguttegut schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:25:
Even een vraagje tussen door, hoe krijg jij 2 verschillende resoluties uit 1 kabel?
(Of kijk ik nou verkeerd?)
Door in windows de beeldschermeigenschappen te wijzigen.

Meestal heb ik maar 1 van beide apparaten aan staan. B)

Siditamentis astuentis pactum.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 22:50
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:14:
Beste,

Ik heb een multimediaprojector bevestigd aan mijn plafond. Nu moet ik een redelijk grote ruimte doorlopen met mijn VGA kabel. Nu ben ik op zoek naar een contactdoos voor alle mogelijke aansluitingen die op mijn projector zitten (audio/VGA/Composite) voor te bevestigen bij de projector (aan de plafond). Weten jullie of er zoiets bestaat?
kun je niet een electradoosje tegen de muur schroeven met daarin de aansluitingen verwerkt?

zul je waarschijnlijk dan wel zelf moeten maken (maarja daarvoor ben je tweaker)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Varienaja schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:13:
[...]

Door in windows de beeldschermeigenschappen te wijzigen.

Meestal heb ik maar 1 van beide apparaten aan staan. B)
Dat verklaard een hoop... :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1