Ik probeer mijn eigen msn client te maken voor pocketpc (windows mobile 5) met vb.net in visual studio 2005.
De msn messenger service wil spijtig genoeg niet echt meewerken...
Ik slaag erin om de eerste opdracht (namelijk VER MSNP8 CVR0) door te sturen, maar ik krijg geen antwoord terug.
Als ik hetzelfde doe via netcat, dan krijg ik meteen antwoord.
Of als ik mijn programmaatje laat verbinding maken met een webserver, dan krijg ik ook meteen antwoord. Enkel de msn server wilt niet meewerken.
Wat het programmaatje wel en niet doet:
Verbinding maken met messenger.hotmail.com:1863 OK
Een streamwriter en streamreader object maken OK
Schrijven naar de streamwriter OK
Lezen van de streamreader NIET OK: Ik krijg ik steeds EOF
Het bewuste stukje code:
Iemand een idee hoe ik wel antwoord krijg van msn?
De msn messenger service wil spijtig genoeg niet echt meewerken...
Ik slaag erin om de eerste opdracht (namelijk VER MSNP8 CVR0) door te sturen, maar ik krijg geen antwoord terug.
Als ik hetzelfde doe via netcat, dan krijg ik meteen antwoord.
Of als ik mijn programmaatje laat verbinding maken met een webserver, dan krijg ik ook meteen antwoord. Enkel de msn server wilt niet meewerken.
Wat het programmaatje wel en niet doet:
Verbinding maken met messenger.hotmail.com:1863 OK
Een streamwriter en streamreader object maken OK
Schrijven naar de streamwriter OK
Lezen van de streamreader NIET OK: Ik krijg ik steeds EOF
Het bewuste stukje code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| Public Sub Connect() messages.Add("trying to open a connection...") client = New TcpClient(host, port) stream = client.GetStream() If Not stream.CanRead Or Not stream.CanWrite Then Throw New IOException("Could not connect to MSN messenger service.") End If Try writer = New StreamWriter(stream, UTF8) writer.AutoFlush = True reader = New StreamReader(stream, UTF8) Catch ex As Exception Throw New IOException("Error opening stream") End Try messages.Add("connection open") End Sub Public Sub Authenticate() messages.Add("starting authentication") Dim versions As String = "VER" Dim s As String For Each s In ver versions = versions + " " + s Next s Dim toSend As String = versions writer.WriteLine(toSend) messages.Add("sent:" + toSend) Dim res As String = "" messages.Add(reader.EndOfStream) messages.Add(reader.Peek) While reader.Peek() > -1 'Deze geeft blijkbaar steeds -1... res += reader.ReadLine() End While messages.Add("server said: " + res) End Sub |
Iemand een idee hoe ik wel antwoord krijg van msn?