PC Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 12:41
Na mijn eerste topic geopend te hebben met een geweldig originele titel, verzoek ik bij deze de tweaker-heid om wat advies. Ik wil namelijk mijn inmiddels vrij bejaarde P4 2.8 GHz en moederbord met AGP 4x (omg) vervangen door:

AMD Athlon 64 3700+
Asrock 939Dual-SATA2
Maxtor DiamondMax 10, 160GB

Om de proc te koelen dacht ik aan een Zalman CNPS7700-AlCu (120 mm, 625 Gram i.p.v. geadviseerde 450 Gram, is dat een probleem)

Ook wil ik graag weten of het nuttig is om mijn huidige (merkloze) 512MB te vervangen door 2*512 van een fatsoenlijk merk.

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven.

Vaarwel,

Groever (Grover was al bezet ;) )

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 12:52
hiervoor loopt een appart topic :Y)

volgens mij heet het ''wat kan ik hier aan upgrade'' :Y)

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 21:13
Dat gewicht is alleen een probleem als je je pc veel vervoerd, als je gewoon lief doet tegen je pc zal het wel meevallen.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Groever schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:56:
Na mijn eerste topic geopend te hebben met een geweldig originele titel, verzoek ik bij deze de tweaker-heid om wat advies. Ik wil namelijk mijn inmiddels vrij bejaarde P4 2.8 GHz en moederbord met AGP 4x (omg) vervangen door:

AMD Athlon 64 3700+
Asrock 939Dual-SATA2
Maxtor DiamondMax 10, 160GB
Als je het geld hebt zou ik toch echt proberen aan een X2 CPU te komen. Deze zijn in de gunstigste situatie bijna 2x zo snel als de single core 3700+. De X2 3800+ kost dacht ik 315 euro.
Om de proc te koelen dacht ik aan een Zalman CNPS7700-AlCu (120 mm, 625 Gram i.p.v. geadviseerde 450 Gram, is dat een probleem)
Als het je niet om looks gaat kun je beter een Arctic cooling 64 Pro kopen. Deze is wat goedkoper en koelt net zo goed. Wat ook kan is dat je gewoon de stockkoeler van AMD gebruikt. De nieuwste cpu's van AMD worden uitgerust met uitzonmderlijke goede koelers.
Ook wil ik graag weten of het nuttig is om mijn huidige (merkloze) 512MB te vervangen door 2*512 van een fatsoenlijk merk.
1GB is inderdaad een stuk prettiger dan 512MB. Dat vermindert het swappen met de harddisk wat de overall performance van je PC verbeterd. Ook zul je in games dan minder framedrops krijgen met meer geheugen. Het hoeft dan nog niet eens superluxe geheugen te zijn. Het gaat denk ik meer om de MB's dan om de mhz'en.
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven.

Vaarwel,

Groever (Grover was al bezet ;) )
Vaarwel klinkt best wel creepy... :9

Goud is geen geld

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT
Allereerst, dit forum is bedoeld voor technische problemen en die heb je (nog) niet. :)

Wat je kunt doen om toch een antwoord te vinden op je vragen is:

Zoeken en lezen van topics waarin je nieuwe MB ter sprake komt. Zo leer je voor- en nadelen kennen en de mogelijke problemen ermee.

Er zijn problemen met de Maxtor DM10 bekend. Ook daar is een topic over. Controleer of je dit probleem kan krijgen.

Een MB producent heeft meestal een lijst met geheugenmodules die zijn getest en die in principe zouden moeten werken. Staat jouw geheugen er niet bij, wees er dan op bedacht dat je misschien ook daar problemen mee krijg.

Over Zalman koelers zijn ook veel topics te vinden. Zoek en lees ze eens.

Veel plezier op GoT.

ARME AOW’er

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Je zult sowieso aan nieuw geheugen moeten.
Als ik me niet vergis heb je nu DDR2 geheugen, iets wat je Asrock bordje en AMD SD CPU niet vreten.

• Groever
frickY schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:10:
Als ik me niet vergis heb je nu DDR2 geheugen, iets wat je Asrock bordje en AMD SD CPU niet vreten.
Dat zou ik wel willen }) Gewoon DDR400/PC3200 (dat staat op het stickertje tenminste) :p

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

frickY schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:10:
Groever schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:56:
Vrij bejaarde 2.8GHz... AGP 4x....

Nee, dat is echt geen DDR2 :P

Goud is geen geld

• Groever
Frank_Knopers schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:05:
[...]

Als je het geld hebt zou ik toch echt proberen aan een X2 CPU te komen. Deze zijn in de gunstigste situatie bijna 2x zo snel als de single core 3700+. De X2 3800+ kost dacht ik 315 euro.

[...]

Als het je niet om looks gaat kun je beter een Arctic cooling 64 Pro kopen. Deze is wat goedkoper en koelt net zo goed. Wat ook kan is dat je gewoon de stockkoeler van AMD gebruikt. De nieuwste cpu's van AMD worden uitgerust met uitzonmderlijke goede koelers.

[...]

1GB is inderdaad een stuk prettiger dan 512MB. Dat vermindert het swappen met de harddisk wat de overall performance van je PC verbeterd. Ook zul je in games dan minder framedrops krijgen met meer geheugen. Het hoeft dan nog niet eens superluxe geheugen te zijn. Het gaat denk ik meer om de MB's dan om de mhz'en.
Bedankt, maar maken de standaard koelers van AMD niet te veel herrie (vanaf 35 DB heb ik liever niet), en zijn X2's echt zo goed? Het gaat mij vooral om het verschil in prestatie bij games.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Groever schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:19:
[...]

Bedankt, maar maken de standaard koelers van AMD niet te veel herrie (vanaf 35 DB heb ik liever niet), en zijn X2's echt zo goed? Het gaat mij vooral om het verschil in prestatie bij games.
De X2's zijn vooral goed voor de next-gen games. Maar ook multitasking wordt sneller met dualcore. Het systeem voelt dan gewoon net zo snel als een instap dual-CPU workstation. :) Ik denk dat de next-gen games ook wel richting dualcore gaan, dus dat zit wel goed.

En de nieuwste generatie boxed koelers van de AMD 64 en de X2 zijn best stil dacht ik. Ik zal even de review opzoeken...

Gevonden: Klik!

En de geluidsproductie:
Ook de geluidsproductie van de AMD-koeler is goed; 44,5dBA in rust en 48,8dBA tijdens de Prime95-tests op een arbitraire 45 centimeter van de voorkant van de kast. Madshrimps is dan ook erg tevreden met de nieuwe koeler en hoopt dat dit model spoedig bij alle retail Athlon 64-, Athlon FX- en Opteron-processors wordt geleverd.
Ik vind 44.5 dB best veel, maar als je de koeler op 7V kunt draaien koelt ie ook wel genoeg tegen minder herrie.

[ Voor 29% gewijzigd door frankknopers op 01-02-2006 21:27 ]

Goud is geen geld

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Met de search raadplegen kom je al een heel eind, echt een aanrader :)

Daarnaast is het ook niet de bedoeling hier dergelijke topics te openen. Doe eerst wat research (voer wat termen in in de GoT search) en post daarna evt. in: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 (topicstart wel even goed doornemen, staan ook véél tips in). Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.