Toon posts:

[pc] Processor kapot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb zojuist mijn nieuwe pc opgebouwd.

Onderdelen:
DFI lanparty ut nf3 ultra D
AMD athlon x2 3800+
corsail twinx 2gb
x850 pro

Toen ik de pc aanzetten kreeg ik geen beeld, wel begonnen de fan's te draaien.
Ik dacht toen dat misschien mijn videokaart het niet meer deed, dus ik een 9000pro erin gedaan maar geen verbetering. Ook heb ik een pci videokaart erin gedaan maar hiermee ook geen positief resultaat. (ik heb 1 videokaart getest in een ander systeem nadat ik mijn pc had opgebouwd, en hierin werkte het gewoon goed)

Ook heb ik het geprobeerd zonder geluidskaart, met een andere HD, cd/dvd rom spelers. enz enz. Jammer genoeg heeft er niks gehopen.

Ik denk nu zelf dat mijn processor het niet doet, maar ik kan dit niet testen...
Waar ik zelf nog aan dacht is misschien de bios versie van het moederbord, dat ik misschien een oud model heb gekregen met een oud bios... die misschien nog geen dual core ondersteund.

De processor is nieuw en nog (helaas) niet gebruikt, zou dit het zijn?? of heeft iemand nog een idee wat het probleem zou kunnen verhelpen.

mvg,
Robin

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 20:44 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Probeer is zo kaal mogelijk op te starten. Dus 1 geheugen eepje. je proc en je videokaart en je hd en de rest even lings laten liggen. Dan kan je ook het probleem inperken. En een voor een je producten testen :)

Verwijderd

bios update ( X2 ondersteuning )

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:45:
Probeer is zo kaal mogelijk op te starten. Dus 1 geheugen eepje. je proc en je videokaart en je hd en de rest even lings laten liggen. Dan kan je ook het probleem inperken. En een voor een je producten testen :)
dankje voor je bericht,

Ik heb net echt alle mogelijk heden geprobeerd kwa hardware, zo leeg mogelijk en verschillende onderdelen etc etc.
Weet iemand misschien of de oude modellen(bios afhankelijk) van mijn moederbord geen dual core ondersteunen??
daar zat ik ook al aan te denken, jammer genoeg heb ik geen normale 939 cpu tot me beschikking.
EDit: ik had net even gezocht bij de dfi bios collectie maar ik zie nergens x2 ondersteuning of iets wat erop lijkt staan. iemand die misschien een linkje heeft naar een site over x2 ondersteuning met een nieuw bios zodat ik weet dat me cpu niet kapot is... ? ondertussen zoek ik er ook na.... bedankt voor de reacties iig.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 21:01 ]

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:55

LordofWhatever

Uuhhh....?

als de cpu niet ondersteund wordt, zou het systeem toch wel wat meer tekenen van leven moeten geven, een foutmelding als "system failed cpu test" oid. krijg je helemaal geen beeld? geen piepjes? zo niet, dan verdenk ik je mobo, of misschien je voeding. probeer eens een andere voeding, werkt dat ook niet, is je mobo de boosdoener.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Verwijderd

Topicstarter
Het licht aan het moederbord, ik heb de cpu getest bij een maat van me en daar werkt ie gewoon.

kan dus close.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Misschien een domme vraag, maar: Heb je het 4 pins stekkertje voor de CPU aangeloten? Want als je dat niet hebt, dan krijg je ook geen beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Double J schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 07:57:
Misschien een domme vraag, maar: Heb je het 4 pins stekkertje voor de CPU aangeloten? Want als je dat niet hebt, dan krijg je ook geen beeld.
geen domme vraag, misschien wel het _/-\o_ antwoord.

brb

|:( dit was het gewoon _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ thnx

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 13:40 ]

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
:) Frustrerend hoe PCs kunnen zijn, want het komt vaak voor dat je uren (dagen.. WEKEN) bezig bent om een oplossing te vinden, terwijl deze eigenlijk zó simpel kan zijn. :D

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Goh toevallig :o

Nieuw systeempje gaat niet aan.

Iemand met precies het zelfde....

Blij Met Wilco

• Double J
  • Laatst online: 04-11-2025
Toen ik een tijd terug een pc bouwde was ik het zelf ook vergeten (eigenlijk wist ik het niet omdat ik daarvoor alleen maar had gebouwd met socket A etc). Maar van je fouten leer je... Sindsdien is het natuurlijk niet meer mis gegaan :9 .
Maar het kan verrekte veel tijd kosten ja, alles nog een keer nakijken, andere videokaart, een keer de handleiding van het Mobo lezen en verrek.... Je hebt weer een uur van je tijd weggegooit.

• darkdesign
  • Niet online
Die las ik inderdaad ook eerst en toen dit topic en ik dacht ook hetzelfde! toevallig 8)
Pagina: 1