Asus A7N8X-E Deluxe vastloper...

Pagina: 1
Acties:

• sventagon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 19:22
Goede dag mensen,

Voor de volledigheid op voorhand mijn config:

MB: Asus A7N8X-E DeLuxe rev 2.0 met Uber BIOS Release: 1013E
Athlon XP 2500+
1024MB TwinMos DDR400 intern
Sil 3112A RAID onboard controller met 2x Maxtor DiamondMax 9 120 GB in RAID-0
Adaptec 1210SA (PCI sata RAID controller) met 2x Maxtor DiamondMax 10 200 GB in RAID-0
1x DiamondMax 160.0Gb ATA (IDE)
Compro TV Gold 2 TV kaart
Asus Wireless wifi-b onboard plug-in card
3D lab Gforce 6200

Nu heb ik als laatste de Adaptec 1210SA met 2x Maxtor DiamondMax 10 200 GB in RAID-0 toegevoegd aan het systeem. Toen had ik echter nog mijn geheugen 5-2-2-2 staan en mijn Athlon XP 2500+ naar 3200+ geclocked door de FSB te verhogen naar 200Mhz. Toen ik de Adaptec met schijven toevoegde crashte in eerste instantie heel mijn setup. Alleen zwart beeld wat HD en CPU activiteit en verder niets. CMOS gecleared. Eerst VGA error. Kaart er uit en er in en de boel deed het weer. Alles in BIOS stond natuurlijk weer op default, maar dat heb ik maar even zo gelaten. Ik heb heel de boel weer opgebouwd en ‘t werkt nu goed. Geheugen ook weer naar 5-2-2-2. Echter overclocken door de FSB van 166 naar 200 te zetten (zodat de 2500+ een 3200+ wordt) gaat niet meer :-(. Systeem wordt behoorlijk instabiel, Windows boot geeft dan ook opeens een blauw scherm. Nu weet ik dat b.v. sommige controller kaarten niet blij worden van OC’s omdat het aantal Mhz van de PCI en AGP bus omhoog gaat. Dit kan je bijstellen door de divider in je BIOS. Ik vind hier echter niets van in mijn BIOS van het MB. Comments die ik hierover op het www heb gevonden:

“your board is nForce2. you don't need to worry about AGP/PCI bus. Set the AGP to default or 66mhz in the bios. The PCI bus is taken care by your board, no need to worry about it.”

”As whatever said...there's no need to mess any dividers..Just like your 8rda+, both AGP/PCI are independent of the frequency of the your FSB. ”

”Keep your agp/pci at 66/33 and leave the divider at 1:1 or an equal divider(1:1=2:2=3:3...). Thats basically all you need to do.”

Moet ik mogelijk met voltages gaan werken (maar dat hoefde eerst helemaal niet :? ) of zie ik iets over het hoofd...?

Weet iemand hoe ik mijn 2500+ toch weer stabiel naar een 3200+ krijg (met in het achterhoofd de aangeleverde achtergrond info)?

Alvast bedankt!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik kan me er iets bij indenken dat je voeding wellicht wat aan de zwakke kant is om de boel overgeklokt van genoeg sap te voorzien. Aangezien ik nergens in je specs de voeding vermeldt zie, is dit echter een gokje.

• sventagon
Ik heb een Antec SLK3700BQE Solution Series kast met de bijbehorende 350Watt voeding van Antec. Ok, er zit wel veel in de kast, maar dat zou de voeding gewoon moeten kunnen trekken. Dat verwacht je i.i.g. wel van het merk en soort kast....?

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb de asus a7n8x de luxe rev zonder E en met überbios, en weet dat mijn bord het twinmos geheugen niet lekker pakte, veel vastlopets etc, op asus webste staat een bekende tabel waar je kunt zien wat er wel gepakt wordt, dit heeft mij goed geholpen, draai nu met Geil dual channel 400 mhz zonder probs

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

mjah bij een Asustekje uit de a7n8x serie kan je toch echt beter QVL Certified Ram gebruiken om veel stress te voorkomen (ik spreek uit ervaring)
en dan nog is het geen garantie dat jouw bordje um slikt :X

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• sventagon
Het is moeilijk te zeggen. De OC was eerst wel mogelijk. Het geheugen heeft nooit problemen gegeven. Nu draai ik ook dezelfde agressieve timing instellingen en geen probleem. Als ik echter nu de FSB omhoog gooi, dan gaat het systeem plat. Pas nadat ik de 2 HD's en de RAID kaart heb toegevoegd ging het mis.

Misschien is het toch een voeding probleem. Er zitten natuurlijk 5 HDs en een hoop andere dingen in de kast. Maar ja, een 350 Watt merkvoeding van Antec zou dat toch wel aan moeten kunnen zou je zo denken?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

sventagon schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 08:58:
Het is moeilijk te zeggen. De OC was eerst wel mogelijk. Het geheugen heeft nooit problemen gegeven. Nu draai ik ook dezelfde agressieve timing instellingen en geen probleem. Als ik echter nu de FSB omhoog gooi, dan gaat het systeem plat. Pas nadat ik de 2 HD's en de RAID kaart heb toegevoegd ging het mis.

Misschien is het toch een voeding probleem. Er zitten natuurlijk 5 HDs en een hoop andere dingen in de kast. Maar ja, een 350 Watt merkvoeding van Antec zou dat toch wel aan moeten kunnen zou je zo denken?
jah dat het nooit eerder problemen heeft gegeven wilt niet zeggen dat dat nu niet het geval is maat.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• sventagon
jah dat het nooit eerder problemen heeft gegeven wilt niet zeggen dat dat nu niet het geval is maat.
Ok dat kan. Ik zal het proberen uit te sluiten door de kaart en de HDD's er uit te halen (was enige verandering in mijn systeem voor "crash") en te kijken of de OC dan wel weer mogelijk is.
Pagina: 1