Toon posts:

[Progress] Ontwikkelomgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een verzoek gekregen om voor een bedrijf aanpassingen te maken in hun maatwerk software. Het oorspronkelijk bedrijf dat de software gemaakt heeft bestaat niet meer.

Het pakket is geschreven in Progress, ik heb al wat aan het zoeken geweest hierna, aangezien ik deze taal niet ken, en krijg de indruk dat het erg database georienteerd. Ook lees ik dat het 2 'kanten' heeft, database en 4GL programmeer omgeving.

Weet iemand meer over Progress en vooral wat is de ontwikkelomgeving van Progress, is er een IDE voor Progress? En ben benieuwd is het een 'moeilijke' taal, ik heb zelf veel ervaring met PHP en SQL. Van C++ ken ik alleen wat basis principes.

Alvast bedankt

Verwijderd

Nou heb ik hier persoonlijk geen ervaring mee, maar hier lees ik het volgende:
The 4GL Development System provides basic support for developing in Progress. It includes an editor, compiler, data dictionary, and data administration utilities. This toolset is an ideal solution for Application Partners who want to enable their end users to perform routine maintenance or to customize the application themselves. It is straightforward to use and is supported on UNIX and Linux platforms.
Ik denk dat je daar wel wat mee kan.

En bekijk ook de documentatie eens (is wel retetraag).

Voor zover ik de documentatie heb kunnen bekijken (wat dus een *beetje* moeizaam gaat), ga je uit van (bijvoorbeeld) een database, en daar loop je doorheen, zoals:
code:
1
2
3
FOR EACH Customer: 
    DISPLAY Customer. 
END.

De rest mag je zelf uit de documentatie proberen te pluizen ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het bedrijf dat die software heeft geschreven moet je toch wel enigszins op weg kunnen helpen? Daarnaast vliegen de pagina's met informatie me om de oren als ik ga [google="progress 4gl"], dus iets meer zelfwerkzaamheid voor het openen van een topic mag ook wel. ;)

Via de officiële site zou je aan genoeg info moeten kunnen komen om je verder te helpen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.