Op Eminent AP inloggen via webinterface i.p.v. software *

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 09:58
Beste tweakers,

Ik heb net een wireless accesspoint via ebay binnengekregen. Het is een ouwetje, maar het ging erom dat ik de roaming kon gebruiken om zo het berijk van mn draadloze netwerkje te vergroten zonder kabels nodig te hebben. link naar de AP: http://www.eminent-online...2&ps=01304010&submit=show

Nu moet je hem configgen met zon raar programma uit 2004. Niet dat dit erg is, maar wel het feit dat je er niet op kan inloggen. In de handleiding staat:
1.3 Voordat u begint:
Sluit het accesspoint eerst aan met een gekruisde of ‘crossed over’ kabel aan op de netwerkkaart van uw pc.
Geef uw computer het vaste IP-adres van ‘192.168.0.1’ om het accesspoint in te kunnen stellen.

2.0 Installatie procedure Hardware:
Verwijder de netsnoeren van alle betrokken apparaten.
Sluit de lichtnet adapter aan op het accespoint.
Steek de lichtnetadapter in het stopcontact.
Verbindt de LAN poort van het accespoint met de netwerkkaart in uw computer.
Maak daarbij gebruik van een ‘crossover’ of ‘gekruiste’ UTP kabel (niet meegeleverd).

2.1 Installatie procedure Software:
Blaablaat..... (next)

2.2 Netwerkinstellingen:
Het accesspoint heeft geen ingebouwde DHCP server en staat standaard ingesteld met een vast IP-adres. Sluit het accesspoint daarom aan met behulp van een gekruisde of ‘crossed over’ kabel aan op de netwerkkaart van uw pc en geef uw computer het vaste IP-adres van ‘192.168.0.1’.

2.2.2 Netwerkinstellingen (Windows 2000 en Windows XP):
Klik met de rechter muisknop op ‘Mijn netwerklocaties’ op uw bureaublad.
Kies ‘Eigenschappen’.
Klik met de rechter muisknop op ‘LAN-verbinding’.
Kies ‘Eigenschappen’.
Selecteer ‘Internet protocol (TCP/IP)’.
Klik op ‘Eigenschappen’.
Kies ‘Het volgende IP-adres gebruiken’.
Type achter IP-adres ‘192.168.0.1’
Het juiste subnetmasker wordt automatisch ingevuld.
Windows 2000: Kies ‘Automatisch een DNS serveradres verkrijgen’.
Windows XP: Kies ‘Automatisch een DNS serveradres laten toewijzen’.
Klik op ‘Ok’.
Windows toont het scherm ‘Eigenschappen voor LAN-verbinding’.
Klik op ‘Ok’.
Windows 2000: Sluit het scherm ‘Netwerk- en inbelverbindingen’.
Windows XP: Sluit het scherm ‘Netwerkverbindingen’.

3.0 Instellen van het accesspoint:
Start de SNMP software die is geïnstalleerd via het startmenu.
Zodra de software is gestart word automatisch gezocht naar het accesspoint.
Selecteer het gevonden accesspoint.
Klik op ‘Connect AP’.
Type als wachtwoord ‘WLAN’.
Klik op ‘Configuration’ om het accesspoint in te stellen.
Vul in het veld bij ‘AP name’ een naam in voor het accesspoint.
Waarschijnlijk hebben jullie nu een beetje inzicht hoe slecht dit ding te configgen is.. Het zit dus zo: Als ik wil inloggen via deze manier geeft het programma aan dat er een acesspoint gevonden is; als ik deze aanklik en het pass invul met het ip dan krijg ik de error: no accesspoint found :? .

Is er een simpelere oplossing om in te loggen op dit acesspoint? Mijn router logt namelijk gewoon in op 10.0.0.2

mvg,

Thomas

[ Voor 4% gewijzigd door nurret op 01-02-2006 19:41 ]

Verwijderd

Mischien moet je hem eerst eens een reset geven, zodat alles eruit is. Het kan zijn dat iemand hem een ander ip-adres heeft gegeven (kwam toch van Ebay, tweedehands?). En anders via een telnet sessie, mits dat mogelijk is met dit AC.

Kun je overigens wel een ping versturen naar het AC?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je het AP niet bereiken via een web interface? Dat werkt vaak beter. Ik ben ook nooit zo weg van 'rare programma's uit 2004' om je AP te configgen...

Gebruik je verder wel echt een crosscable? Brandt het lampje op je netwerkkaart en op het AP? En probeer het ding es te resetten. Zit vast wel een resetknopje op. Dat programma zoekt denk ik naar een bepaald IP-adres en als de vorige eigenaar dat veranderd hefet dan werkt het niet.

[ Voor 59% gewijzigd door Palomar op 02-02-2006 12:22 ]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 21:39
Precies, ik zou hem eerst eens resetten en daarna die procedure doorlopen om die AP te configgen. De wat oudere AP's kunnen inderdaad niet via een web interface geconfigged worden maar via een aparte app.
Bij mijn vorige werkgever hadden we ook 2 van die oude dingen (1999, Lucent Orinoco, 5000 gulden per stuk!!!!) die konden ook alleen via een app geconfigged worden en niet via de browser.

Hail to the king baby!

• nurret
Palomar schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:15:
Kun je het AP niet bereiken via een web interface? Dat werkt vaak beter. Ik ben ook nooit zo weg van 'rare programma's uit 2004' om je AP te configgen...

Gebruik je verder wel echt een crosscable? Brandt het lampje op je netwerkkaart en op het AP? En probeer het ding es te resetten. Zit vast wel een resetknopje op. Dat programma zoekt denk ik naar een bepaald IP-adres en als de vorige eigenaar dat veranderd hefet dan werkt het niet.
8)7 Blijkbaar was een resetknopje voor de fabrikant te duur

Het lampje van LAN gaat aan op de acesspoint, alleen ik krijg geen lampjes die aangaan op de lanpoort van mn moederbord. Het apparaat is ook gekoppeld aan een vast ip, maar als ik dit in mn TCP poorten instel krijg ik een fout van windows iets met een netwerk probleem :? ?

Verder gebruik ik een corss kabel omdat niet alle kleurtjes vlekkeloos naast elkaar zitten in de stekker.

[ Voor 27% gewijzigd door nurret op 02-02-2006 13:17 ]

Verwijderd

Een reset gaat niet altijd via een knopje. Misschien staat er iets over in je handleiding. En als er geen lampjes op je netwerkaart branden heb je ook geen verbinding met het AP.

Heb je al een ping geprobeerd naar het AP te sturen??? Of misschien is je netwerkkart of eigen protocol wel niet goed.

in Commandprompt:
ping 127.0.0.1
ping eigen ip-adres
ping ip-adres AP

Verwijderd

titelfix

En doe in godsnaam wat duidelijker. Het belangrijkste van wat je tot nu toe gepost hebt doe je in een ontzettend nietszeggend zinnetje: Het apparaat is ook gekoppeld aan een vast ip, maar als ik dit in mn TCP poorten instel krijg ik een fout van windows iets met een netwerk probleem ?

Wát doe je? Wát is de range van dat ding? Wélke foutmelding krijg je?

• nurret
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:47:
titelfix

En doe in godsnaam wat duidelijker. Het belangrijkste van wat je tot nu toe gepost hebt doe je in een ontzettend nietszeggend zinnetje: Het apparaat is ook gekoppeld aan een vast ip, maar als ik dit in mn TCP poorten instel krijg ik een fout van windows iets met een netwerk probleem ?

Wát doe je? Wát is de range van dat ding? Wélke foutmelding krijg je?
Zoals boven staat aangegegeven in de quote moet je je LANpoort op 192.168.0.1 instellen.

Als ik bij netwerkverbindingen eigenschappen doe en dan eigenschappen van internetprotecol op dit vaste ip zet en dan probeer de AP te connecten via dat programma krijg ik "acesspoint not found". Ook als ik die vaste ip instel geeft windows een fout dat er ene probleem is met het netwerk.

edit: Ik krijg deze error: Er is een conflict met een anders systeem op het netwerk gevonden.

[ Voor 25% gewijzigd door nurret op 02-02-2006 22:13 ]

• nurret
trap.

ik heb trouwens geprobeerd via die AP naar 192.168.0.1 te pingen, dit werkt; alleen wordt hij niet herkend door het programma waarmee ik m kan instellen :X
Pagina: 1