Beste tweakers,
Ik heb net een wireless accesspoint via ebay binnengekregen. Het is een ouwetje, maar het ging erom dat ik de roaming kon gebruiken om zo het berijk van mn draadloze netwerkje te vergroten zonder kabels nodig te hebben. link naar de AP: http://www.eminent-online...2&ps=01304010&submit=show
Nu moet je hem configgen met zon raar programma uit 2004. Niet dat dit erg is, maar wel het feit dat je er niet op kan inloggen. In de handleiding staat:
.
Is er een simpelere oplossing om in te loggen op dit acesspoint? Mijn router logt namelijk gewoon in op 10.0.0.2
mvg,
Thomas
Ik heb net een wireless accesspoint via ebay binnengekregen. Het is een ouwetje, maar het ging erom dat ik de roaming kon gebruiken om zo het berijk van mn draadloze netwerkje te vergroten zonder kabels nodig te hebben. link naar de AP: http://www.eminent-online...2&ps=01304010&submit=show
Nu moet je hem configgen met zon raar programma uit 2004. Niet dat dit erg is, maar wel het feit dat je er niet op kan inloggen. In de handleiding staat:
Waarschijnlijk hebben jullie nu een beetje inzicht hoe slecht dit ding te configgen is.. Het zit dus zo: Als ik wil inloggen via deze manier geeft het programma aan dat er een acesspoint gevonden is; als ik deze aanklik en het pass invul met het ip dan krijg ik de error: no accesspoint found1.3 Voordat u begint:
Sluit het accesspoint eerst aan met een gekruisde of ‘crossed over’ kabel aan op de netwerkkaart van uw pc.
Geef uw computer het vaste IP-adres van ‘192.168.0.1’ om het accesspoint in te kunnen stellen.
2.0 Installatie procedure Hardware:
Verwijder de netsnoeren van alle betrokken apparaten.
Sluit de lichtnet adapter aan op het accespoint.
Steek de lichtnetadapter in het stopcontact.
Verbindt de LAN poort van het accespoint met de netwerkkaart in uw computer.
Maak daarbij gebruik van een ‘crossover’ of ‘gekruiste’ UTP kabel (niet meegeleverd).
2.1 Installatie procedure Software:
Blaablaat..... (next)
2.2 Netwerkinstellingen:
Het accesspoint heeft geen ingebouwde DHCP server en staat standaard ingesteld met een vast IP-adres. Sluit het accesspoint daarom aan met behulp van een gekruisde of ‘crossed over’ kabel aan op de netwerkkaart van uw pc en geef uw computer het vaste IP-adres van ‘192.168.0.1’.
2.2.2 Netwerkinstellingen (Windows 2000 en Windows XP):
Klik met de rechter muisknop op ‘Mijn netwerklocaties’ op uw bureaublad.
Kies ‘Eigenschappen’.
Klik met de rechter muisknop op ‘LAN-verbinding’.
Kies ‘Eigenschappen’.
Selecteer ‘Internet protocol (TCP/IP)’.
Klik op ‘Eigenschappen’.
Kies ‘Het volgende IP-adres gebruiken’.
Type achter IP-adres ‘192.168.0.1’
Het juiste subnetmasker wordt automatisch ingevuld.
Windows 2000: Kies ‘Automatisch een DNS serveradres verkrijgen’.
Windows XP: Kies ‘Automatisch een DNS serveradres laten toewijzen’.
Klik op ‘Ok’.
Windows toont het scherm ‘Eigenschappen voor LAN-verbinding’.
Klik op ‘Ok’.
Windows 2000: Sluit het scherm ‘Netwerk- en inbelverbindingen’.
Windows XP: Sluit het scherm ‘Netwerkverbindingen’.
3.0 Instellen van het accesspoint:
Start de SNMP software die is geïnstalleerd via het startmenu.
Zodra de software is gestart word automatisch gezocht naar het accesspoint.
Selecteer het gevonden accesspoint.
Klik op ‘Connect AP’.
Type als wachtwoord ‘WLAN’.
Klik op ‘Configuration’ om het accesspoint in te stellen.
Vul in het veld bij ‘AP name’ een naam in voor het accesspoint.
Is er een simpelere oplossing om in te loggen op dit acesspoint? Mijn router logt namelijk gewoon in op 10.0.0.2
mvg,
Thomas
[ Voor 4% gewijzigd door nurret op 01-02-2006 19:41 ]