Toon posts:

word openen met dubbelklik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond,

Ik heb sinds een paar weken een gek probleem, namelijk: word kan niet worden geopend met dubbelklik, maar wel gewoon met rechtermuisknop en dan openen met.
Ik heb alles geprobeerd. Eerst alle spyware gechecked en gedelete (voor zover het kon)
daarna office eraf gehaald en weer opnieuw geinstaleerd. Dit heeft niet geholpen.

volgens mij zit het probleem in windows, telkens als ik mijn computer uit wil zetten moet ik als laatst nog even op END NOW drukken.
ik weet niet of het enig verband heeft, maar het is erg vervelend om mijn word op een zijdeur manier te openen.

weet u misschien hier een oplossing voor?
bij voorbaat dank

kaisz

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Admin General Chat
Ik neem aan dat je de snelkoppeling bedoeld op je bureaublad? Kan je andere icoontjes wel gewoon selecteren? Wat misschien kan helpen is een nieuwe snelkoppeling maken.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

nee ik bedoel die juist niet (sorry was vergeten te vermelden)
bedoel bvb een document die al is opgeslagen: schoolpresentatie.doc bijvoorbeeld
als ik hier dubbelklik dan doet hij het niet, hij geeft iets in de trend van: unknown format aan

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:41:
hoi,

nee ik bedoel die juist niet (sorry was vergeten te vermelden)
bedoel bvb een document die al is opgeslagen: schoolpresentatie.doc bijvoorbeeld
als ik hier dubbelklik dan doet hij het niet, hij geeft iets in de trend van: unknown format aan
Ah, Shift -> rechermuisknop -> Openen met -> Word aanvinken als standaard.
Volgens mij moet het dan werken ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
hoi, volgens mij moet ik het ander formuleren.

een document als bvb: schoolwerk.doc
kan ik alleen openen met rechtermuisknop en dan Openen met...
als ik dubbelklik dan krijg ik een scherm met daarin: the archieve is either in unkown format or damaged.

maar het kan niet kapot zijn, want letterlijk elk bestand (wordbestand dan) kan ik niet openen met dubbelklik

excel en ppt kan ik wel gewoon openen met dubbelklik

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje, ik moet me toch even schamen hoor.

ik had .rar gezet. elke keer als ik dubbelklikte wou hij eerst openen met rar. nu heb ik het terug gezet en doet hij het perfect!

bij sorry, mijn excuses en bedankt voor je meedenken!

Verwijderd

The archive .... het lijkt erop dat de extensie .doc gekoppeld is aan winzip ipv word !

net te laat zie ik

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 22:35 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En als je nou 'openen met' doet en dan 'Kies programma'. Vervolgens Word en zet een vinkje onder 'altijd openen' (oid).

Volgens mij is er het .doc-bestandstype gewoon niet aan word gekoppeld maar aan iets anders (lijkt wel een uitpakprogramma oid).

[edit] beetje laat, had bovenstaande nog niet gelezen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 02-02-2006 22:39 ]

Pagina: 1