Toon posts:

[svg] transformatie, maar stroke-width behouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat polylines in een svg data island wat geschaalt wordt mbv het transform attribuut. Nu schalen echter de lijndikte en de (consequent) markers ook mee en dat wil ik eigenlijk niet.

Is er een manier om te zorgen dat dit niet gebeurd? (en dus alleen de x en y coordinaten van de vertices transformeren, maar niet de stroke, zodat dit altijd een lijn van 1pixel blijft)

ik heb al wat zitten friemelen met viewBox en preserveAspectRatio, maar dat lijkt me ook niet veel verder te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
hmz ff kicken dan maar, niemand ervaring met svg?

Verwijderd

Topicstarter
nog maar eens,

ook hier krijg ik sterk het vermoeden dat het niet mogelijk is, hoewel ik dat wel raar zou vinden. Iets van een hairline ofzo, die te allen tijde 1 pixel is lijkt me soms erg handig (in mijn geval voor lijnen van grafieken - ik wil de assen schalen aan de hand van een simpel transform attribuut, maar die lijn dus altijd in pixel houden; ook als in de browser de hele bende wordt vergroot wil ik die lijn eigenlijk een 1 pixel lijn laten blijven)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Ik heb er wel eens mee gewerkt maar volgens mij gaat het scalen net zoals zoomen zeg maar. Dus als je wilt doen wat jij wil zul je met een formule zelf de coordinaten moeten aanpassen :)