Toon posts:

Geen WPA-PSK op Asus laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist een Z92U-B072H laptop van Asus gekocht en wil die nu aan mijn wireless netwerk thuis hangen. Dit lukt echter niet omdat de laptop schijnbaar geen WPA-PSK ondersteunt wat nu juist is waarop ik mijn router en alle systemen die er mee verbonden zijn heb ingesteld.

Weet iemand wat hiertegen te doen is?

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je even de allerlaatste drivers geinstalleerd, samen met de Asus Wlan Control Center? Dan werkt het waarschijnlijk wel.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een gloednieuwe laptop dus ik neem aan dat het de laatste drivers zijn (en idd inclusief wlan control center). Ik zal nog eens bij asus zelf zoeken.

Verwijderd

Al de WPA patch van Microsoft gedownload?

http://www.microsoft.com/...2B-47A4-ABEC-274845DC9E91

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem inmiddels gedownload maar hij wil hem (nog) niet installeren, hij moet eerst SP1 hebben, wellicht is daarmee alles opgelost.

Verwijderd

dus een gloednieuwe laptop zonder sp1... :*) nieuw is het goeie woord in elk geval, modern blijkbaar iets anders ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij is gloednieuw EN modern. Alleen is het eerste dat ik heb gedaan de XP HOME NL er af gegooid om er een UK PRO op te zetten, vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, met SP1 en die WPA drivers krijg ik het nog niet voor elkaar.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kon je dan niet beter een laptop kopen met de UK edition erop? Of was dat niet mogelijk?
Dit lijkt me nogal omslachtig.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Sp1? WPA ondersteuning heb je in SP2 en je netwerkkaart moet het ondersteunen.

Sign here against sigs

Verwijderd

Je kan ook met secundaire software dat instellen/aanzetten.

ik heb ook een asus... Z91 en daar doet de Wireless Control Centre niet eens (wel op me pc die niet eens een asus Wlankaartje heeft :S)...

Ik gebruik daar de Intel WLAN soft.... en die heeft wel zulke opties duz.... ?

offtopic... jezus wat hebben soms onnodige commentaar zonder enige toevoegende waarde aan de topic...

Modbreak:Ik neem aan dat je daarmee jezelf bedoelt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 15:07 ]

• Marlibica

Marlibica

Modbreak:En jij moet niet zo happen.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 15:08 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Marlibica schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:39:
Sp1? WPA ondersteuning heb je in SP2 en je netwerkkaart moet het ondersteunen.
SP2 heb ik er nog niet op staan, toch is WPA wel mogelijk, ook de netwerkkaart ondersteunt het. Ik krijg alleen WPA met een preshared key niet voor elkaar.

• Marlibica

Marlibica

Ik ga er idd vanuit dat het met die patch ook moet werken, maar is er een speciale reden dat je SP2 niet installeert? Het verhelpt natuurlijk een hoop meer ellende.

Maar goed, dat draagt ook niet bij aan de oplossing en kennelijk mogen we niet teveel blaten hier..

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Marlibica schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:55:
Ik ga er idd vanuit dat het met die patch ook moet werken, maar is er een speciale reden dat je SP2 niet installeert? Het verhelpt natuurlijk een hoop meer ellende.

Maar goed, dat draagt ook niet bij aan de oplossing en kennelijk mogen we niet teveel blaten hier..
Ik heb het niet zo op SP2. Heb er toen ie net uit was veel slechts over gehoord. Ook die interne firewall staat me tegen. Of is het toch goed te doen?

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat het slecht is, is al ouwe koek. Die interne firewall is rete-irritant, maar kun je gelukkig volledig uitzetten! :) Gewoon update, ook een stuk veiliger (belangrijke updates e.d.).

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het! Wellicht door SP1 en nog eens extra rebooten en herinstall van driver maar het werkt in ieder geval. Bedankt voor jullie tips!
Pagina: 1