Toon posts:

[DHTML] Een row later pas invoegen in een tabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Gezocht, maar niks gevonden.. dit was mijn idee:

Ik maak een tabel, met een header row en een body row. Nu wil ik als ik op een linkje klik (javascript waarschijnlijk) een row tussen deze 2 rows in de table proppen, die als het ware te voorschijn komt.

Mijn idee was om alvast de row te maken, gewoon door <tr></tr> te gebruiken, een ID aan die row te hangen en daarna de innerhtml te veranderen...

Helaas zie je nu in iexplore al een dikke streep van stuk of 4 borders die dus tegen elkaar geplakt zijn... In Firefox zie je nog niks..

Is het idee om dit zo te doen sowieso goed? En zo ja, hoe zorg ik ervoor dat ik die streep weghaal in Iexplore? (Geklooi met style: visibility, height, border-width, etc.. maakt niks uit..)

Gegroet!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Heb je code om te laten zien?

Verder hoef je niet te stoeien met innerHTML maar kan je ook gewoon de elementen aanmaken createElement) en deze in de regel stoppen.

Wat mij weer op een ander punt laat komen. Waarom een tabel gebruiken. Hoe ziet de rest van je document eruit?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heey, ja, de code is niets anders als gewoon een tabel met 2 rows erin.. gewoon simpel hoor..

De reden waarom ik een tabel gebruik is, omdat ik de tabel als een soort venster gebruik, die ik rond kan moven. Ik zal eens kijken naar die createElement gaan kijken :) Heb daar nog niet van gehoord, kan er dan ook moeilijk op zoeken :P

Thanks!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 12:20
Mja hoe denk je dat wij jou probleem kunnen oplossen als jij geen broncode gaat posten? (met evt de rest erbij). Dat is toch een stukje handiger hoor.

They who buy the dip, deserves the rip.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59

Cyphax

Moderator LNX
Danjel schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:33:
Mja hoe denk je dat wij jou probleem kunnen oplossen als jij geen broncode gaat posten? (met evt de rest erbij). Dat is toch een stukje handiger hoor.
Eigenlijk kunnen we hem wel heel goed op weg help, wat we niet kunnen doen is de oplossing voorkauwen zonder code. :P

Bluetje: niet alleen createElement() is leuk, maar er zijn zo heel veel DOM methods die je kunt gebruiken. Voor tabellen zijn er methods als insertRow(), en nog wel wat meer van die functies :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Danjel schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:33:
Jij je zin:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<table>

<tr>
<th>
Header
</td>
</th>

<tr id="Inserthere">
</tr>

<tr>
<td>
Body
</td>
</tr>

</table>

Dat was woot he ? :) ben nu bsig met de oplossing, thanks to disjfa en Cyphax _/-\o_

En als je goed leest: Ik heb verdere broncode niet, omdat ik nu al een zwarte dikke balk opmerkte bij Iexplore, broncode zegt niet alles.. en als je te veel broncode post wordt ie ook meteen gelockt.. en in dit geval leek me dat nogal onzinnig.. :9

Thanks voor die DOM functies! Ga ze meteen uitpluizen _/-\o_
Pagina: 1