Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MDF] Vragen over een MDF-kast

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De tijd is aangebroken dat ik dus niks te doen heb en ik mn tijd wil vullen.
Ik vind dit een geweldig idee (zoals zoveel andere die dit hebben... ah well)

maar ik zit hier met een paar probleemjes.. Dus zit met vraagjes :P

1. Hoe kan ik bepaalde dingen vastzetten zonder dat ze verschuiven? Tenminste dat het goed op zn plek blijft tijdens het verplaatsen (hoekjes van 40 graden max)
2. Ik zit dus met de warmte, in de ruimte voor mn mobo etc dus geen probleem, maar het gaat om
Voeding
Harde schijf
3. Hoe zit het met de aansluitingen van bijv mn VGA en geluid (dus van buiten). Hoe zit ik dat vast zodat ik minder kans heb op " KRAK"
4. Hoe zit het met de aan en uit knop? :P Hoe moet ik dat doen (moet er toch wel bij passen)
5. Ik wil het uit 2 verdiepingen maken, kan daar mn voeding tussen? (tussen de 1ste en de 2de verdieping)

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

1.Je kunt mdf gewoon vastschroeven met *juist* schroeven, Wel eerst in de kopse kanten voorboren anders splijt het.
2. Voeding kun je gewoon net zoals in een metalen kast monteren.
Voor je hdd zou ik een coolertje zetten.
4. Je zou een richeltje kunnen maken, Waarop je het slotje van je vga monteert,
5. Je kunt een 4 kant houtblokje maken, of er een compleet andere schakelaar opzetten
6. Ligt eraan hoe groot die 'verdiepingen' zijn. als je 2e delen hebt heb je trouwens maar 1 verdieping, ;)

Revive the guild!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

voor schakelaar kan je natuurlijk ook een gat maken waar je vervolgens de schakelaar in stopt. moet je wel even mooi zoeken naar een ronde schakelaar..

mijn silent mod gemaakt met mdf.. misschien dat je nog op ideetjes komt ;)

[ Voor 30% gewijzigd door ReseTTim op 01-02-2006 19:24 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Jelte

thx :) Ik zal het proberen

Reset

Helaas geen ideeen :P

Het ontwerp word gewoon 4hoekig, maar toch anders

Op de begane grond ( :P ) wil ik mn Coolermaster Musk. Aerogate en DVD-RW kwijt.
In mn huidige plan word dat dus lekker dun en maakt amper warmte dus weinig airflow nodig (handig :P)

2ste verdieping
The place for the mobo and related :)

Ik zie em zelf niet hoger worden dan 20 cm

ik zoek een 3d-progje , misschien kan ik em dan ff maken (proto-type :P)

• TRiXeS
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:51:
2ste verdieping
The place for the mobo and related :)
Laten we daar maar 1e verdieping van maken ;) B)
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:51:
ik zoek een 3d-progje , misschien kan ik em dan ff maken (proto-type :P)
Het programma Sketchup is daar uiterst handig voor.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! :D
en ik maar met 3ds max lopen prutsen :/

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34

Cablekevin

CCCP Baby!

Hehe ik heb het gewoon vastgelijmt.
Wij hadden 007 kit.
Soort silicone aleen dan om echt iets te bevestigen.
Transporteerd lekker warmte.
Ik had de voeding en de hdd vastgeplakt daarmee ook het moederbord.
Klinkt raar maar het werkte gewoon :)

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Ja ja een kevin door de bocht actie >:)
Vandaar dat je server niet stabiel was :9

Revive the guild!

Verwijderd

Topicstarter
Cablekevin schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:16:
Hehe ik heb het gewoon vastgelijmt.
Wij hadden 007 kit.
Soort silicone aleen dan om echt iets te bevestigen.
Transporteerd lekker warmte.
Ik had de voeding en de hdd vastgeplakt daarmee ook het moederbord.
Klinkt raar maar het werkte gewoon :)
PSU snap ik :P goed idee :P
HDD, twijfel? :P

MOBO vastplakken? Lekker hoor, die pinnen :P, ook lekker voor je mobo dat lijm, daar verzin ik ook wel wat op :P

BTW: K heb al een MDF 15mm plaat :)

Ik weet maar niet hoe ik em wil bouwen, improviseren?
het moederbord komt toch plat > ___ op de 1ste verdieping met PSU en HDD(misschien)
CD en al dat shit komt gewoon beneden :P
De metertjes van de zijkant aka mn rechterkant en mn DVD-RW gewoon van voren :)
Alleen moeten die meters toch wel beschermd blijven tegen krassen (ynk), dus misschien komt er een plexiplaatje voor :)

Hij komt waarschijnlijk zo:
Boven:

MDF
Plexi (schuin) plexi MDF
MDF
De casemod word gewoon voor zover ik weet crappy, dus wat UV shit erin.
Maar ik stop maar, dit gaat wel hard off-topic :P Ook al is het de mijne

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 20:47 ]

• Cablekevin
  • Laatst online: 13-11 09:34

Cablekevin

CCCP Baby!

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:41:
[...]

PSU snap ik :P goed idee :P
HDD, twijfel? :P

MOBO vastplakken? Lekker hoor, die pinnen :P, ook lekker voor je mobo dat lijm, daar verzin ik ook wel wat op :P

BTW: K heb al een MDF 15mm plaat :)
Ja het was soort 1 bonk dus het zat niet overal ;)
Aleen op de hoekjes.
Hij draait nu nogsteeds.
Geen problemen met stabiliteit ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
o ja, en hoe zit het met de achterkant?
Ik heb nog wel een kast liggen op zolder, maar hoe sloop ik die achterkant er netjes uit? :P

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

slijptol, ijzerzaag, vliegtuigschaar (8> doe eens origineel :D
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:48:
o ja, en hoe zit het met de achterkant?
Ik heb nog wel een kast liggen op zolder, maar hoe sloop ik die achterkant er netjes uit? :P
Oeps :z

Ik heb voor een server eerst de achterkant uit een gewone PC gepakt, de dingen die mochten vervormen met een plaatschaar geknipt, en de rest gezaagd met een ijzerzaag. Vervolgens er even langs gaan met een vijl/dremel en dan gaat het wel netjes worden.

[ Voor 92% gewijzigd door oshiro op 02-02-2006 20:59 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Maar k heb al dat shit niet :P
Dat aan en uit knopje is gewoon opgelost.
Ik ga toch een plexi-klep maken dus dan gaat dat knopje er gewoon kaal in :P
Ik zat ook te denken om ipv LED's, neonstaven te gebruiken, krijgen ze genoeg V denken jullie?

• Nox
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

idee: maak een soort van tunnel. vooraan een rooster oid, en achteraan 3x120mm of 2x120mm fan (net wat voorn mobo je hebt..)

aansluitingen naar de zijkant evt. wegwerken. je voeding zou je eventueel geript (dus zonder de behuizing) voor 1 van de fans kunnen plaatsen. (evt maak je een eigen tunneltje voor je PSU met een eigen fan)

indien je de aansluitingen echt achteraan wilt, kan je de fans boven je mobo plaatsen.

op deze manier zou je als je geen hete CPU heb, met een passief blok redelijk goed kunnen koelen. gl!

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
neonstaven gaat denk ik niet werken.. blaas je wellicht je mobo mee op als je die er direct op aansluit.. je bedoelt toch power-ledje en hdd-ledje??

wat ik in mijn hoofd heb voor mn "Het torentje van premier J. Skeleton"-mod is het volgende:
de HD-vu meter (link) ipv led op een rijtje dan felle leds her-en-der in je kast hangen.. hoe harder de schijf aan het lezen/schrijven is, des te meer licht brand er in je kast :-)
dat is de theorie, de praktijk zal waarschijnlijk minder zijn...

ik betwijfel btw of een ccfl wel zo snel kan knipperen als een hdd-led, en of dat wel ok is.. maar misschien kan dat wel met een schakeling waardoor die minder snel knippert...

knopje kun je wel vervangen door een willekeurige schakelaar :)

Verwijderd

Topicstarter
schakelaar word waarschijnlijk die ene klikker bij het overzetten van 12 naar 5 volt ( je weet wel, hopelijk :P )

Ik ga nu mn kast uit elkaar halen (delen dus) om te kijken voor de afmetingen :)
Alleen een raadsel hoe ik mn voeding plaats.., hij kan wel in de onderste verdieping zodat ie niet/minder te zien is + dat de kabels heus wel lang genoeg zullen zijn (hopelijk :P )

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
schakelaar word waarschijnlijk die ene klikker bij het overzetten van 12 naar 5 volt ( je weet wel, hopelijk )
:?

eeuhmm.. nee weet niet :) maar keb wel es iemand gezien met een tuimelschakelaar als aan/uit schakelaar.. (als je dat bedoeld) ... door de schakelaar even omhoog en gelijk weer omlaag te doen werkte het :)

> afmeting: gewoon kastje eromheen wegslopen
> kabellengte: 1 voor 1 de kabels doorknippen en nieuw stukje dropveter er tussen knopen :) worked for me :P 1 voor 1 anders weet je niet meer welke aan welke zat in geval van mobo-voeding

Verwijderd

Topicstarter
b.art schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:00:
[...]
:?

eeuhmm.. nee weet niet :) maar keb wel es iemand gezien met een tuimelschakelaar als aan/uit schakelaar.. (als je dat bedoeld) ... door de schakelaar even omhoog en gelijk weer omlaag te doen werkte het :)

> afmeting: gewoon kastje eromheen wegslopen
> kabellengte: 1 voor 1 de kabels doorknippen en nieuw stukje dropveter er tussen knopen :) worked for me :P 1 voor 1 anders weet je niet meer welke aan welke zat in geval van mobo-voeding
die ja :P
dat mobokabeltjeprob los ik wel op :P
Mn voeding komt waarschijnlijk beneden ivm ruimte en lelijkheid :P
Nu het probleem met de kabels (of misschien ook niet :P)
Mja, mn pc ligt rechts van me in pieces :)
BTW: Komt er bij een voeding straling voor? Want zn koeler is namelijk aan de bovenkant nu (voor air)

EDIT: Het zal wat lastig worden om de PSU onder te zetten dus komt naast mn mobo ivm 4pin stekkertje.
Misschien mod ik ook wel wat aan mn psu in dat geval

Boven
Mobo, PSU en HDD en waarschijnlijk mn aerogate
Onder
DVD-RW en Coolermusky

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 13:06 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:55
Heej, grappig, ik ben op dit moment bezig met een MDF mod, overigens hier op GoT (nog?) niets over gepost.

Ik ben een kubus aan het maken, 32 bij 32 bij 32 cm groot. Hier komt mijn passief gekoeld servertje in te zitten en dat is behoorlijk passen en meten :)

Ik ga ook uit van 2 verdiepingen, onderin komen een aopen 300 watt voeding, een NEC ND1100 DVD brander, een Samsung 250 GB P120 S-ata 300 schijf in een silentmaxx rev 2 behuizing en een diskettestationnetje, bovenin komt het moederbord met alle zut erop.

Wat het met de temperaturen gaat doen weet ik nog niet, maar zoals ik al zei is mijn servertje passief gekoeld. Alleen de voeding heeft op dit moment nog een fan en daar wil ik eigenlijk een fanlesse exemplaar voor plaatsen maar op dit moment dus nog de aopen.

Processor is mijn Duron 1600 op 1200 Mhz bij 1,15 volt vcore. Moederbord is een Asus A7V600-X met een heatsinkje op de southbridge omdat die bij het gebruik van serial ata toch behoorlijk warm werd, grafische kaart is een Geforce 2 MX welke op 90/75 mhz is teruggeklokt en een voodoo 3 3000 heatsink aan boord heeft. Verder komen er 2 3com 905tx netwerkkaartjes in. De cpu koeling wordt geregeld door een Thermaltake Silent Tower waar ik de fan en de kap vanaf heb geschroefd.

Het servertje draait hier inmiddels alweer zo'n 5 maanden passief gekoeld maar in losse onderdelen op een tafeltje en als ik de kast zover heb dat de spullen worden geplaatst kom ik er achter of het nog mogelijk is om het passief te blijven koelen.

Waarschijnlijk ben ik morgen zo ver dat ik alles kan gaan plaatsen, morgen eerst nog het io panel gaan maken en dat wordt geen makkelijk klusje. Ik wil dus niet het frame gaan gebruiken van een oude kast maar alles van mdf maken.

Ik zal morgen als ik zover ben wat foto's posten.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:55
Bij deze de foto's die ik heb beloofd, ik heb vandaag nog wat aan de kast zitten knutselen en hij is nu gebruiksklaar maar heeft wel nog heel wat afwerking nodig.
De foto's:
Afbeeldingslocatie: http://81.70.80.235/GoT/DSC00602_resize.JPG
Afbeeldingslocatie: http://81.70.80.235/GoT/DSC00606_resize.JPG
Afbeeldingslocatie: http://81.70.80.235/GoT/DSC00607_resize.JPG
Afbeeldingslocatie: http://81.70.80.235/GoT/DSC00608_resize.JPG
Afbeeldingslocatie: http://81.70.80.235/GoT/DSC00609_resize.JPG
Afbeeldingslocatie: http://81.70.80.235/GoT/DSC00610_resize.JPG
Het volgende moet nog gebeuren:
- Alle zaaglijnen netjes maken en de hoeken rond maken.
- In de grondverf zetten en vervolgens een apple achtig kleurtje wit ertegenaan
- Groene verlichting in de binnenkant en aan de onderkant
- Enkele plexiglas/ racegaas raampjes aan de zijkanten
- Eventueel een display of iets anders wat de voorkant een beetje "breekt"
- Zilverkleurig racegaas of plexiglas in het AMD logo
- Op elke hoek aan de onderkant een pootje zodat de groene ccfl's die ik er onder wil gaan hangen een soort underglow effect gaan verzorgen.

Misschien kun je hier wat ideen mee opdoen, het i/o panel heb ik maar een groot stuk eruitgezaagd omdat het op maat maken van allerlei stukjes een enorm groot werk was. Hier wil ik wel nog ooit een triplex plaat of iets dergelijks tussen gaan zetten welke wel op maat is gemaakt en welke het geheel mooi afwerkt. Maar het begin is er nu, de onderdelen zitten er in en mijn serverjte draait :)

Over de temperaturen: Hier werdt hij 52 graden na 2 uur lang burnk7 draaien. Dit was nog voordat ik het AMD logo eruit had gezaagd dus een gesloten MDF behuizing. Toen alles nog los op de tafel lag werd hij met zo'n zelfde belasting na 2 uur zo'n 42 graden dus het scheelde zich ongeveer 10 graden. Met het AMD logo heb ik nog niet getest maar ik vermoed dat hij nu ergens tussen de 45 en de 50 blijft hangen. Dit is ook de reden dat ik racegaas in de kast wil gaan verwerken, daar kan tenminste nog wat luchtuitwisseling door plaatsvinden en dat is bij een passief gekoeld systeem meer dan welkom :)

Edit:
Voor de mensen die zich afvragen waar de heatsink op de southbridge is gebleven, de lijm heeft losgelaten, morgen even opnieuw plakken :)

[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 05-02-2006 19:47 ]

Pagina: 1